תפריט נגישות

מחקר של SAP חושף: מרבית הקמעונאים נותנים עדיפות לפרויקטי חדשנות ענן

ענקית התוכנה האירופית SAP חושפת ממצאים מתוך מחקר חדש שנעשה על ידי חברת הייעוץ Forrester Consulting. המחקר סקר 135 מקבלי החלטות בתחום הקמעונאות מתשע מדינות, על מנת להעריך את התעניינותם באסטרטגיית מחשוב ענן ייעודית לענף הקמעונאות. על פי תוצאות המחקר, 87 אחוזים מהמשיבים מכירים בחשיבותה של תוכנה המשתלבת על פני שרשרת הערך מקצה לקצה בענן.

המחקר בדק בין היתר את ההבדלים בין ארגונים ששמים את החדשנות בסדר עדיפות גבוה לבין ארגונים רגילים. מן המחקר עולה כי קמעונאים המתמקדים בחדשנות ובטרנספורמציה דיגיטלית שתסייע להם לשים את הלקוחות במרכז (Customer Centricity), ליישם שרשרת אספקה דיגיטלית, טכנולוגיה קמעונאית חכמה יותר ומוניטיזציה של הצעות חדשות ללקוח, מתקדמים הרבה יותר במסע הטרנספורמציה שלהם בהשוואה לקמעונאים שאינם נותנים עדיפות כזאת. כ -81% מהקמעונאים החדשניים החלו או השלימו את הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם, לעומת 55% מהחברות שלא שמו את החדשנות בסדר עדיפות גבוה. אותם אנשי מקצוע בארגונים חדשניים מתכננים להמשיך להשקיע במעורבות לקוח, שיווק, מכירות, מסחר ושרשרת האספקה.

על פי המחקר, קמעונאים הנחשבים לחדשניים ממנפים טכנולוגיות חכמות על מנת להשלים וליהנות מיתרונות הטרנספורמציה הדיגיטלית. המשיבים רואים את האינטרנט של הדברים, IoT, (88%), אנליטיקס בזמן אמת (86%) ולמידת מכונה (84%) כטכנולוגיות המועדפות עליהם בדרך ליישום טרנספורמציה דיגיטלית. זאת ועוד, הרוב המכריע (92%) אומר כי העברת תהליכים מקצה לקצה או תהליכים עסקיים, לענן ייעודי לתעשייה, ישפר משמעותית את היכולת שלהם לבצע טרנספורמציה דיגיטלית במערכת האקו-סיסטם כולה.

על פי המחקר 97% מהקמעונאים החדשניים רואים שיפור באספקת השירותים והאפקטיביות, 93%  מהקמעונאים החדשניים מרגישים שיש להם יתרון תחרותי משופר ו- 93% מהקמעונאים החדשניים רואים עלייה בשביעות הרצון העסקית באמצעות שילוב ענן באקו-סיסטם שלהם. 

"קמעונאים המבקשים להבין ולהתחבר טוב יותר עם הלקוחות, הספקים, והשותפים שלהם נמצאים בעמדה ייחודית לניצול פתרונות ענן בתעשייה", אמרה לורי מיטשל-קלר, נשיאה-שותפה של SAP תעשיות. "מחקר זה מצא כי הקמעונאים רואים את הענן כגורם מפתח עבור העברת המערכות שלהם לדיגיטל ומוכנים להשקיע יותר בענן כדי לתמוך בתהליכים עסקיים כמו תשתית, מחקר ופיתוח, כמו גם במסחר ומכירות. שינוי כזה לא רק שולח קמעונאים למסע לארגון חכם, אלא גם משפר את שביעות הרצון העסקית"

חיים פנירי, מומחה פתרונות SME ב- SAP ישראל: ניתן להבחין במגמות דומות בישראל. ההכרה בחשיבותה של טרנספורמציה דיגיטלית מתחילה לחלחל גם למגזר הקמעונאי. יותר ויותר קמעונאים מבינים את הכוח הגלום בדיגיטל ובטכנולוגיות הצומחות ככלים קריטיים לניהול המידע בארגון ויצירת חווית לקוח ייחודית מקצה לקצה.

מתודולוגיה 

במחקר זה, חברת Forrester ערכה 135 סקרים מקוונים ושני ראיונות איכותניים עם קמעונאים בארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, מקסיקו, ברזיל, אוסטרליה, ניו זילנד ויפן כדי להעריך את העניין בתחום הענן הייעודי לענף מסוים. משתתפי הסקר הם מקבלי החלטות האחראים על אסטרטגיית מחשוב ענן. השאלות שנמסרו למשתתפים עסקו באימוץ ענן ועניין בענן, והיתרונות הצפויים בשימוש בענן ייעודי. המשיבים במחקר זה נחלקו לשתי קבוצות: חדשניים ואחרים. אלו המחשיבים את עצמם לחדשניים דירגו את עצמם גבוה מאוד על פני לוח החדשנות באסטרטגיה, טכנולוגיה, אנשים, תהליכים ותרבות. למרואיינים הוצעו תמריצים כהוקרה על השתתפותם בסקר. המחקר החל והושלם 2018.

אודות SAP

SAP היא מובילה עולמית בפיתוח ויישום יישומים ארגוניים. החברה מסייעת לארגונים בכל סדר גודל ובכל ענף ועיסוק להתנהל טוב יותר. SAP מעצימה ארגונים ואנשים על מנת לעבוד יחד טוב יותר ויעיל יותר ולקבל החלטות טובות יותר באמצעות כלי Back Office, כלים לניהול החלטות בחדר ישיבות, ניהול מפעלים, ניהול מרכזים לוגיסטיים ועד חנויות. היישומים והשירותים של SAP משמשים כ- 320,000 עסקים ולקוחות על מנת לעבוד ברווחיות, להתחדש ללא הרף ולצמוח בהתמדה. SAP היא ספקית היישומים העסקיים הגדולה בישראל. ל- SAP 3,400 לקוחות גדולים ועד קטנים בישראל ולמעלה מ- 220,000 משתמשים. בין לקוחות SAP בישראל נמנים: ממשלת ישראל, צה"ל, רוב החברות הגדולות במשק, ומאות רבות של ארגונים אחרים.
למידע נוסף בקר באתר החברה: www.sap.com/israel