תפריט נגישות

אורקל ו-AT&T חותמות על הסכם אסטרטגי - ענקית התקשורת תעביר את מאגרי הנתונים ועומסי העבודה של היישומים שלה לענן של אורקל...

 
ענקית התקשורת AT&T חתמה על הסכם להעברת אלפים מבסיסי הנתונים הפנימיים שלה לשירותי ה"תשתית כשירות" (IaaS) וה"פלטפורמה כשירות" (PaaS) מבוססי הענן של אורקל.

על פי ההסכם תעביר AT&T אלפי בסיסי נתונים קיימים של אורקל, המכילים פטה-בייטים של דאטה בצירוף עומסי העבודה של היישומים הקשורים אליהם לענן של אורקל.

ההסכם מעניק ל-AT&T גישה לפורטפוליו מוצרי הענן של אורקל מכל מקום בעולם, הן באמצעות הענן הציבורי והן באמצעות הענן המשולב של AT&T. שירותים אלה כוללים IaaS, PaaS, "בסיס נתונים כשירות" (DBaaS), ו"תוכנה כשירות" (SaaS), אשר יסייעו בהגברת הפרודוקטיביות ובהפחתת עלויות ה-,IT ויאפשרו ל-AT&T גמישות באופן בו היא מטמיעה יישומי SaaS במסגרת הפעילות הגלובלית שלה. AT&T הסכימה גם להטמיע את ה- Oracle’s Field Service Cloud (OSFC) שלה, על מנת לשפר עוד יותר את תכנון לוחות הזמנים והשיבוץ של למעלה מ-70,000 טכנאי השטח שלה. באמצעות ה- OFCS ,לדוגמא, AT&T תשלב את יכולות ה- machine learning והביג דאטה שלה עם הטכנולוגיה של אורקל כדי להגביר את הפרודוקטיביות, דיוק ההגעה בזמן ומשך העבודה של טכנאי השטח של AT&T.

"זהו הסכם היסטורי," אמר מארק הרד, מנכ"ל אורקל. "הענן של אורקל יאפשר ל-AT&T להשתמש בטכנולוגיה של אורקל באופן יעיל יותר מהתשיות ועד האפליקציות. שימוש זה כולל את הפריסה המחודשת של בסיסי הנתונים של אורקל, אשר יוטענו באופן מוחלט מפלטפורמת הענן של אורקל , לרבות ה- Exadata as a Service בעלת האפקטיביות הגבוהה".

AT&T מובילה את הענף בכל הקשור לווירטואליזציה ובקרה באמצעות תוכנה של רשת התקשורת. החברה שמה לה למטרה להגיע לווירטואליזציה של 75% מפונקציות הליבה של הרשת שלה עד 2020, ו-55% עד סוף 2017.

"אנו מאמינים כי הרשת העתידית תהיה מונחית נתונים (data-powered), תיבנה סביב תוכנה ותתאפיין במהירות וברמת היענות גבוהה", אמר ג'ון דונובן, מנהל האסטרטגיה הראשי ונשיא קבוצת הטכנולוגיה והתפעול של AT&T. "אנו מכנים גישה תלת-ראשית זו בשם AT&T Network 3.0 Indigo, ומטרתה הבלעדית היא להעניק ללקוחותינו חוויית רשת חלקה ואינטואיטיבית. שיתוף פעולה זה עם אורקל מאיץ את הטרנספורמציה והמעבר של הרשת שלנו לענן לצורך הגברת היעילות והביצועים וצמצום העלויות תוך שיפור כולל של שירות הלקוחות שלנו".

 לדברי עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל: "הבחירה של חברה בסדר גודל של AT&T בתשתית הענן (IaaS) של אורקל מהווה הבעת אמון חזקה ביכולות של התשתית שלנו לתמוך בעומסי עבודה עצומים בענן. נתונים מראים כיום, כי רק כ-6% מעומסי העבודה של ארגונים בעולם עברו עד כה לענן. ללא ספק, הכניסה של שחקנית כמו אורקל לשוק עם IaaS מתקדם ורובוסטי ועם היכרות עמוקה עם עולם האנטרפרייז, מאפשרת גם ללקוחות גדולים שקט נפשי במעבר לענן. בחודש מרץ האחרון השיקה אורקל בישראל את הדור הבא של טכנולוגיית הענן שלה, כולל חידושים רבים בתשתית ענן ((IaaS וכלי פיתוח בענן (PaaS)."  צילום עוזי נבון: שלומי מזרחי

ההסכם עם AT&T מתבסס על המומנטום החזק שהפך את אורקל לחברת המחשוב בענן הגדולה ובעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר בעולם.

שאלת מיליון הדולר של המעבר לענן

כיוון שהמעבר לענן הוא מהלך משמעותי ביותר עבור ארגונים, בעיקר הגדולים שבהם, כל ארגון מעוניין לדעת כמה כסף באמת חוסך לו המעבר לענן. תשובה לשאלת מליון הדולר הזו ניתן לקבל היום באמצעות מחשבון TCO Total Cost of Ownership)) מבית אורקל. המחשבון החדש והחינמי- TCO Calculator מאפשר לארגון לדעת תוך דקות ספורות כמה עולה המעבר לענן ומה החיסכון הצפוי לעומת עבודה על שרתים באתר החברה. באמצעות המחשבון ניתן להשוות את עלות ניהול האפליקציות העסקיות והדאטה סנטר באתר החברה (On-premises) לעומת הענן של אורקל (Oracle Cloud IaaS) ולקבל דוח פרסונאלי מפורט המותאם לארגון, אשר מסייע למנהלי ה- IT לקבל החלטות מושכלות.