תפריט נגישות

מאפייני המחשוב ב-SMB ב-2020

עלייתן של הרשתות החברתיות, שירותי ענן, ואביזרים ניידים חכמים השפיעה רבות על האופן בו ארגונים קטנים (ובכלל) צורכים IT. יכולות טכנולוגיות שבעבר היו אפשריות רק לארגונים גדולים עם תקציבי מחשוב משמעותיים


עלייתן של הרשתות החברתיות, שירותי ענן, ואביזרים ניידים חכמים השפיעה רבות על האופן בו ארגונים קטנים (ובכלל) צורכים IT . יכולות טכנולוגיות שבעבר היו אפשריות רק לארגונים גדולים עם תקציבי מחשוב משמעותיים, זמינים היום לכולם ולעיתים קרובות בחינם. ספקים ואינטגרטורים בישראל ערוכים היטב לעולם ה- IT הקודם עם מערך מכירות מוכוון טכנולוגיה וממוקד ברכש ציוד ורשיונות. אנחנו סבורים כי ארגון SMB מצליח בשנת 2020 יהיה שונה מאד מהקונספציה הקיימת. IDC מספקת שבעה מאפיינים של ארגוני SMB בסוף העשור השני:

1. תרבות עסקית שיתופית ולא הירארכית.
ככל שדור האינטרנט תופס את מקומו בשוק העבודה, הארגונים צפויים לעבור שינוי תרבותי מהותי. דור זה מביא עמו תקשורת שיתופית תמידית ושיתוף ידע נרחב באמצעות רשתות חברתיות ואביזרים ניידים. הירארכיות מסורתיות יפנו את מקומם לבקרה של שותפים לעבודה. המשמעות המיידית ליישומים עסקיים היא הצורך לכלול בהם היבטים של רשתות חברתיות ופתרונות שיתוף נוספים.

2. ארגון מקוון רב ערוצי.
ארגון SMB עתידי יהיה כמעט בהגדרה מקוון כשחלקים גדלים של התהליכים העיסקיים שלו מתבצעים ברשת וזמינים מאביזרים שונים. לא משנה מה תחום הפעילות, לקוחות מצפים לשירות עצמי ללא צורך בשיחת טלפון או בשליחת דוא"ל. ממילא פתרונות תוכנה לעסקים קטנים יצטרכו לכלול פונקציונליות של שירות עצמי מגוון.

3. מיקור חוץ של תהליכים עסקיים.
רבים מעסקי ה- SMB יוציאו חלקים נרחבים של התהליכים העסקיים שלהם למיקור חוץ. ספקים אלה עצמם ישתמשו בפתרונות מבוססי ענן וייספקו ללקוחותיהם גישה לדו"חות ודאשבורדים מגוונים. פתרונות ענן מוצלחים יתאימו גם למשתמש סופי אך גם לספקי שירות.

4. ארגונים משובצים.
רבים מהעסקים בעתיד יהנו מאיגום משאבים כפי שקיים כבר כיום בקניונים מקוונים או אתרים מגזריים (שרברבים, רופאי שיניים, וכד'). מציאות זו תחייב את ספקיות התוכנה להציב פלטפורמה יציבה לשיתוף נתונים בין עסקים שונים המשובצים בתשתית אחת.

5. אביזרים חכמים ניידים במקום PC .
רוב העובדים בארגונים קטנים עתידיים ישתמשו באביזרים ניידים ככלי גישה עיקרי למידע עסקי ארגוני ולא יסתפקו בגישה ממחשבים אישיים. כמובן שהמשמעות היא שכל יישום תוכנה לעסקים קטנים יהיה חייב לכלול גישה מתאימה מאביזרים ניידים שתהיה עקבית עם זו ממחשבים אישיים.

6. מערכות יחסים מורכבות:
IDC סבורה כי בשנת 2020, ארגוני SMB יעמדו ביחסים מורכבים עם מכלול של יוצרי ערך מעבר לכוח האדם הרשמי שלהם. מערכות יחסים אלה יחרגו מכוח אדם ויכללו גם שירותים כמו שירותי ייצור מה שעשוי ליצור צברים של חברות ואיגום משאבים. המשמעות היא הכנסת גמישות רבה יותר למערכות ניהול משאבי אנוש וספקים שיאפשרו ניהול דגמים מגוונים של התקשרויות.

7. אין כוח אדם ייעודי ל- IT .
ברוב הגדול של ארגוני SMB ב-2020 לא יהיו עובדים יעודיים ל- IT ורוב הצרכים המחשוביים ייסופקו כשירות חיצוני והאחריות על ניהול שירותים אלה תבוזר בין העובדים השונים. על מנת לסבר את האוזן, חשבו על ניהול טלפוניה ארגונית כיום. בכיוון התפתחות זה הרבה משירותי התמיכה יהיו במתכונת של שירות עצמי על ידי העובדים הרלוונטיים או משתמשי על. כמובן שמצב זה מחייב ספקים להעמיק משמעותית את יכולות השירות עצמי הקיימות בפתרון.

הארגון הקטן של 2020 יהיה הרבה יותר ממוחשב מאשר כיום אם כי הוא ידרוש פשטות יישום והפעלה שתאפשר לו לא להזדקק לעובדי IT יעודיים. מבחינת הספקים השיטות הקיימות והפתרונות הקיימים פשוט לא יספקו את הסחורה. אם הם ירצו לצמוח במגזר ה- SMB , הם יצטרכו להתאים עצמם למאפיינים שהוצגו לעיל באופן שוטף וללא פשרות.

כותב המאמר: גדעון לופז, מנכ"ל IDC ישראל
ליצירת קשר: GLopez@idc.com