תפריט נגישות

סקירת כנס: פתרון SAP Business One למסחר אלקטרוני E-Commerce

בכנס, הוצג פתרון המאפשר מתן מענה מחשובי מלא לניהול ארגון מסדר גודל קטן ובינוי כולל פלטפורמה מתקדמת לניהול מסחר אלקטרוני. פעילות הסחר האלקטרוני מבוצעת בשני אופנים

 

רמי מנחם, מנהל ערוצי הפצה SAP Business One ב-SAP ישראל, פתח את הכנס וסקר את שיטת העבודה של SAP למתן פתרונות עסקיים מתקדמים ומקיפים לארגונים. SAP מפתחת ותומכת בשתי קהילות מקצועיות: האחת, שותפים עסקיים המתמחים במערכת SAP Business One ומעניקים שירותי הטמעה ותמיכה לארגונים; והשנייה, שותפי פתרונות – שותפי תוכן אשר משתמשים בכלי הפיתוח של מערכת SAP Business One ומפתחים פתרונות משלימים למערכת.  

 SAP Business One הינה מערכת ERP המקיפה את המודולים השונים לניהול ארגון מסדר גודל קטן ובינוני. בפתרון מוטמעות, מעבר להרחבות פונקציונאליות, גם טכנולוגיות חדשניות ש-SAP פיתחה או רכשה כגון:

·         יכולות ניתוח עסקי BI (מבוסס Business Objects)

·         יכולות מחשוב נייד – יישומים ל-iPad ו-iPhone

·         תחקור מהיר ומידי של הנתונים באמצעות SAP HANA – בסיס נתונים In Memory, שפותח על ידי SAP

·         פלטפורמת אינטגרציה ארגונית (B1i) מבוססת פרוטוקולים מובנים

·         אפשרות הטמעת הפתרון במודל ה"ענן" – תשלום בעבור שימוש.

 

 

 סאלי אלקיים, דירקטור, מנהלת קבוצת פתרונות תוכנה עסקיים ב-BDO, ציינה כי לקבוצה בראשותה התמחות של מעל לעשור ביישום  SAP Business One. הקבוצה משתייכת ל-BDO זיו האפט, פירמת ראית חשבון וייעוץ עסקי, המתפקדת כ-one-stop-shop ומספקת שירותי חשבונאות וייעוץ עסקי כולל. הפירמה נוסדה בשנת 1983 כחלק מהרשת הבינלאומית BDO ומפעילה שישה סניפים ברחבי בארץ, וכמו כן, דסק ישראלי בארה"ב, קנדה, אירופה, סין והודו. בין שירותי הפירמה: ראיית חשבון וביקורת, ייעוץ וניהול, מיסוי, מחלקה מקצועית ו-IT Consulting 

במהלך השנים בצעה הקבוצה מעל שש מאות פרויקטים של יישום SAP Business One וצברה ניסיון רב. בין שירותי הקבוצה:  

·         יישום של מערכת SAP Business One בארץ ובעולם

·         ניהול מרכז תמיכה מוביל ומתקדם למערכת ה- SAP Business One

·         העמקת יישום וייעוץ בתחום ה-  SAP Business One

·         ביצוע שדרוגי גרסאות

·         ביצוע הדרכות על מערכת ה- SAP Business One במרכז ההדרכה של BDO

·         מומחיות באפיון צרכים ותהליכים פיננסיים ולוגיסטיים

·         פיתוח מוצרים משלימים ו- Add-Ons לפי דרישת לקוח למערכת

·         עבודה בהתאם למתודולוגיות סדורות ומקובלות

·         התמחות Crystal Reports מבית Business Objects

·         התמחות בכלי אינטגרציה B1i, SDK

 

במסגרת שתוף הפעולה עם חברת מיקרוליין (בית תוכנה מורשה SAP), מוצע פתרון לארגונים המאפשר מערכת מחשוב ארגונית ERP מקיפה הכוללת פלטפורמה מתקדמת לניהול סחר אלקטרוני.

 אורן דנבו מחברת מיקרוליין, הציג את פתרון ה-E-Commerce - BSmart המשולב בפתרון SAP Business One. אורן ציין כי התחרות על כל לקוח הביאה לכך שארגונים רבים משקיעים בערוץ הסחר האלקטרוני. ערוץ זה מרחיב את זירת הפעולה של הארגון ואת ערוצי הקשר עם לקוחותיו. פעילות הסחר האלקטרוני מבוצעת בשני אופנים: B2B (בין עסקים ) ו-B2C (בין עסק ללקוחות קצה), באמצעות חנות אינטרנטית.

 החנות האינטרנטית מאפשרת ללקוח, בין השאר, לסקור את היצע המוצרים / שירותים, לבחון את מצבת המלאי והמחירים, להזמין ולשלם.

 סביבת הסחר האלקטרוני מסונכרנת עם מערכת SAP Business One ללא צורך בביצוען של הקלדות כפולות. ישויות כגון: פריטים, לקוחות ונתוני מלאי מנוהלים ב-SAP Business One ומוצגים ללקוח האינטרנטי בהתאם למדיניות הארגון. באמצעות תווך אינטרנטי – Web Services, מתבצעת תקשורת בין המערכות. הארכיטקטורה מאפשרת גם לצבור נתוני סחר בסביבה האינטרנטית ולשדר אותם באופן מקובץ, במידת הצורך, למערכת הארגונית.

 

 

 

צחי מסר, מנהל בחברת פרונטק העוסקת בתחום החלפים לרכב, הציג את הערכים העסקיים המוספים כתוצאה מהטמעה של הפתרון. לקוחות פרונטק מצפים לזמן אספקה קצר של 24 שעות ובעבר יצרו קשר עם החברה באמצעות הטלפון. מצב זה, של אלפי שיחות בשבוע, הביא לעומס רב ופגע באיכות השרות.

 לאחר הטמעת מערכת משולבת SAP Business One + מערך סחר אלקטרוני, פועלת פרונטק מול לקוחותיה גם בערוץ האינטרנטי ומאפשרת להם שקיפות מלאה לגבי פריטי המכירה, מצבת המלאי, מפרטים טכניים, מחירים ועוד.

 נמצא שלקוחות רבים מעדיפים לפעול בערוץ האינטרנטי, ערוץ זה מאפשר זמינות גבוהה 24X7 ומשפר את הקשר שבין המחלקות (לדוגמא: הזמנה אינטרנטית שאושרה הופכת, באופן אוטומטי, להוראת איסוף למחסן). לקוחות רבים העידו שרמת השירות אותה הם מקבלים השתפרה באופן ניכר.

 מודל ה-Self Service (המאפשר ללקוח לבצע פעילויות) שמאפשרת סביבת הסחר האינטרנטי, הביא להרחבת פעילות העסקית שלי הלקוחות ושפרה את הידע של הלקוח לגבי פריטי המכר של הארגון. כמו כן פותחו מנגנונים המאפשרים ללקוחות לבצע הזמנות במהירות (מתוך קטלוג של כ-5,000 פריטים), לקבל מידע לוגיסטי ופיננסי (כגון בחינת הכרטסת בהנה"ח) ועוד. לאחרונה שודרג האתר כך שיוכל לפעול גם מול לקוחות קצה (B2C) והוספו אפשרויות סליקה מגוונות.

 אורן סיכם את יתרונות פתרון ה-ECommerce כדלקמן:

  • פיתוח היישום בוצע באופן אופטימאלי בהיבטי יעילות, שרידות, עומסים ואבטחה לעבודה בענן
  • מימוש היישום לא דורש התקנה במחשב האישי או בשרת החברה
  • היישום בנוי לתמיכה בכמות גולשים מסיבית
  • היישום ניתן לניהול מכל מקום, עם הרשאות מתאימות
  • היישום תוכנן להציג/לרשום בזמן אמת נתונים מ-SAP Business One לחנות האינטרנט ולהיפך.

ליצירת קשר: rami.menahem@sap.com