תפריט נגישות

אורח באתר: גיל כץ, סמנכ"ל מערכות מידע בכלמוביל

גיל כץ מציג את פעילות אגף טכנולוגיות עסקיות בכלמוביל, חושף את ה"אמת המקצועית" שלו בניהול מערכות מידע בארגון והקשר ההדוק שבין ניהול מערכות המידע קידום היעדים העסקיים של הארגון.

 שמואל מרדלר: גיל, נא תאר בקצרה את פעילות אגף מערכות המידע בארגונך

גיל כץ: ראשית שם האגף הנו: "אגף טכנולוגיות עסקיות" זאת מאחר והדגש שלנו הוא אימוץ של טכנולוגיות לקידום עסקי הארגון. באגף כ-26 עובדים ועוד 15 מיישמי SAP,BW  ומפתחים חיצוניים במשרות מלאות וחלקיות במסגרת ארבע מחלקות: מחלקת יישום SAP, מחלקת NetWeaver, מחלקת תפעול ותשתיות ומחלקת יישומים.

שמואל: מדוע החלטת להתמחות ולעסוק בתחום המידע ?

גיל: בשירות הצבאי הייתי קמב"ץ חטיבה ובמסגרת התפקיד נפל לידי סיכום לקחים של מלחמת יום כפור. לאחר עיון במסמך מצאתי שתמונת הקרב, הן אצלנו בפיקוד דרום והן בארמיה המצרית השנייה שנלחמה בנו, היתה בפיגור פזה של 18:24 שעות לטובתנו ומשום כך ניצחנו.  התובנה,  שמידע זמין הוא קריטי לשם קבלת החלטות, הביאה אותי להחלטה להתמחות בתחום זה. הייתי בין המחזורים הראשונים בטכניון  בתחום "הנדסת מערכות מידע" ומאז ועד היום עסקתי בתפקידים רבים ומגוונים: תכנות, ניהול פרויקטים, מנמ"ר, משנה למנכל בתחום שיווק ומכירות, מנהל תפעול IT  באינטל ישראל, CTO בחברות הזנק בתחומי טכנולוגיות IT  ובשש השנים האחרונות סמנכ"ל מערכות המידע של קבוצת כלמוביל.

שמואל: מהי ה"אמת המקצועית" שלך בניהול מערכות המידע בארגון ?

גיל: הבסיס בניהול לטעמי זה: אנשים, אנשים, אנשים – לקוחות, מנהלים ובעיקר עובדים. מה שמעניין אותי זאת יכולת להשפיע באמצעות טכנולוגיה וחדשנות על התוצאות העסקיות של החברה והתנהלות של ארגון. אני מעדיף כמעט תמיד לקחת אחריות על פרויקטים ולבצע את הפרויקט בכוחות פנימיים - מעט מאד נסמך על אינטגרטורים חיצוניים. הצעתי לעמיתי המנמ"רים  לפעול באופן דומה, ולא להעדיף ביצוע פרויקטים ב- FIX PRICE שמחייב ניהול ויכוחים עם ספקים,  כאשר אין שליטה על קצב, איכות, ותכולות הפרויקט.

כך גם בוצע פרויקט ה-SAP שלנו בארגון שלאחריו שהפכנו לרפנרנס עולמי של סאפ בתחום. לא ויתרנו, בצענו את המהלכים בראייה מקיפה - מקצה לקצה ולא פחדנו מחדשנות.

יש להדגיש שמבנה ההוצאות אצלנו שונה ממבנה ההוצאות האופייני של יחידת
IT. אצלנו 60-70% מההוצאה היא על פיתוח ולא תחזוקה. כתוצאה מהחדשנות אנחנו חוסכים כסף לארגון שמאמץ טכנולוגיות חדשניות שנותנות יותר ערך עסקי לכל שקל, על פני תחזוקה ושימור טכנולוגיות ישנות.

שמואל: מהם מנחה אותך בפעילות שלך מול הנהלת הארגון ומשתמשי המפתח ?

גיל: אני מונחה על ידי מספר עקרונות מרכזיים:

1.      מנהל מערכות המידע חייב להיות חבר הנהלה. אנו פועלים מול כלל משתמשי המפתח: כספים, שיווק, רכש ועוד ואין סיבה שנהיה כפופים לאחד מהם.

2.      על מנהל מערכות המידע להתעדכן לבחון כל הזמן מה יעזור לארגון מבחינה עסקית ולחבר את הדברים. מאידך, לא להטמיע כל דבר – לעמוד בשער ולעצור את השיטפון. להביא למשתמשים יכולות טכנולוגיות שיכולים לעכל.

3.      להבהיר בנחישות למשתמשי מפתח שעליהם להציג את הכאבים ולא להציג פתרונות. הפתרונות הטכנולוגיים זאת הטריטוריה שלנו, שעלינו לנהל בצורה אינטגרטיבית עם ראייה כוללת ומושכלת.

4.      לבנות צוות IT פנימי השואף למצוינות. לייצר עבורם סביבה מעניינת ומאתגרת. כאשר אנשים שותפים לנבחרת עם רקורד מוכח של הצלחות הם מאותגרים כל הזמן. אני נהנה לראות את החיוכים על הפנים, העובדים נהנים וממשיכים לעבוד אצלנו בארגון. 

ליצירת קשר: Gil.Katz@COLMOBIL.CO.IL