תפריט נגישות

BIG DATA או "כיצד BIG DATA יכול לעזור לי ?"

"טכנולוגיית BIG DATA מתארת קבוצה (או אוסף) של טכנולוגיות חדשות וארכיטקטורות מגוונות ,אשר תוכננו יחדיו לאסוף ולסנן מידע איכותי רב מממספר גדול של מקורות מידע

בתקופה האחרונה מדברים הרבה על המושג Big Data אבל שמתי לב שאנשים מפרשים זאת בצורות שונות ,בקיצור כדאי להבין ביתר דיוק את המשמעות שלו .

חשבתי לעצמי כיצד נגדיר את המושג הלועזי ונקרב אותו למחוזותינו. אנסה לתרגם כיצד IDC הגדירו אותו :

"טכנולוגיית BIG DATA מתארת קבוצה (או אוסף) של טכנולוגיות חדשות וארכיטקטורות מגוונות ,אשר תוכננו יחדיו לאסוף ולסנן מידע איכותי רב מממספר גדול של מקורות מידע ,תוך שימוש ביכולות זיהוי המידע ,אחזור ויכולות ניתוח מהירות ביותר".

בכדי לקצר ולפשט נגדיר את ה-BIG DATA (להגדרתו של דיוויד קלוג) "יותר מידי מידע בכדי שהטכנולוגיות הסטנדרטיות לניהול מידע ידעו לטפל בו ".

שיטפון המידע יגיע מסיבה מאד פשוטה המידע על הלקוחות שלנו לא נמצא במערכות הפנים ארגוניות כמו ה-CRM או ה-ERP אלה מחוץ לארגון במקומות כמו facebook , Linkedin ו TWITTER.

"מיכלי" המידע הללו מכילים הרבה מאד מידע על הלקוחות כמו עוד מידע אשר נמצא במסמכי אקסל ומסמי וורד בתוך הארגון לכן כדאי להבין שהנושא רלוונטי לכולם.

כל מי שלוקח את ה-BIG DATA ברצינות מקבל יותר ומנצח את התחרות:

זה ברור מהגרף שכל ה Online-Retailers אשר משתמשים ביכולות אחזור וניתוח מידע מתקדמות בעולם ה-BIG DATA מצליחים לקבל ערך גבוהה גם כתוצאה ממכירות טובות יותר וגם הרווחיות התפעולית של הארגון גבוהה יותר מאלו שהם אינם צרכנים של BIG DATA .

בארה"ב כמות מודעות הדרושים בתחום ה Big Data קפצה מהותית

בתחומי ה RETAIL להלן תחומים אשר יוכלו להפיק מידע אפקטיבי מתוצרי ה-BIG DATA בארגונים:

אוקי השתכנענו. אבל איך עושים את זה? כיצד בוחרים את הטכנולוגיה המתאימה משום שכל ארגון שונה ומתנהג אחרת.

השוק מציע פתרונות ,רובם פתרונות יקרים של מותגי תוכנה /חומרה .ולעיתים אנו בוחרים פתרון של חברה גדולה כי "התרגלנו " לפעול בדרך מסוימת בתחום מסוים .

אמר פעם אלברט אינשטיין משפט יפה :

"לא נוכל לפתור בעיות באמצעות אותה צורת חשיבה שהשתמשנו כשיצרנו אותן"

חייבת להיות כאן חשיבה חדשה יצירתית שמאמינה בתחום ,לא נוכל לקחת את אותו בסיס נתונים שטיפל במידע בתוך הארגון ולהשתמש בו לכמויות המידע האדירות אשר יגיעו מבחוץ .

נידרש ל פתרון בעל יכולות מתקדמות

- גמישות (לדעת להתמודד עם כל סוג מידע וכל גודל של מידע )

- פשטות (לא להסתבך בכל תהליך חדש )

- יחס טוב בעלות אל מול ביצועים .

- פתרון מקצה לקצה

כלים כמו Green Plum של חברת EMC ו DMX של SyncSort הם המרכיבים העיקריים של הפתרון . היכולת לטעון כמויות גדולות של מידע בפרקי זמן הקצרים פי 5 עד פי 20 מהנהוג כיום בבסיסי המידע המסורתיים אל מול יכולת עיבוד טעינה ואנליזה מקביליים כמו זה של ה GREENPLUM משנים את חוקי המשחק .

אבל מעבר לכלים נדרשת חשיבה אחרת אשר לא תוכלו למצוא אותה אצל אלה שמתבססים על בסיסי הנתונים הרגילים ועבודות הנמלים של לחבר את ממשקי המידע בטכנולוגיות ישנות .

חפשו את ה - לוגו :

לרישום לכנס BIG DATA - לחץ כאן

כותב המאמר : אריה גליקמן, מנכ"ל ליעם one1
ליצירת קשר: aryeg@one1.co.il