תפריט נגישות

מחקר חדש של SAP מצא: חברות מתקשות ליישם קיימות וערכים סביבתיים

ענקית התוכנה SAP ערכה באחרונה סקר עולמי נרחב בנושא קיימות ויישומה בחברות וארגונים ברחבי העולם. הסקר ביקש לבחון את הצעדים שהעסקים נוקטים בכדי לקדם קיימות וערכים סביבתיים, ואת האתגרים העומדים בפניהם. המחקר נדון בכנס הקיימות של SAP שנערך באחרונה ושהתמקד בשאלה כיצד חברות מצמצמות את עקבותיהן הסביבתיות ומנהלות משאבים מוגבלים באופן פרודוקטיבי תוך ניתוב ודיווח על עסקיהן באופן הוליסטי.

על פי תוצאות הסקר, שינויי אקלים, שימוש בחומרים, זיהום אוויר, פסולת מוצקה וזמינות משאבים הם נושאי הקיימות העיקריים שמנהלים עסקיים מזהים כראויים להשקעה. יישום תוכניות לפעולה, לעומת זאת, התגלה כאתגר לחברות רבות.

חוסר הבנה לגבי כיצד ליישם קיימות בתהליכים עסקיים ובמערכות IT נתפס כמחסום הגדול ביותר ליישום תוכניות פעולה (35%). התאמת הפעולות המוצעות לאסטרטגיה העסקית הכוללת (34%) היה המחסום השני, והשלישי היה קושי להוכיח ROI (33%).

האחוז הגדול ביותר של הנשאלים (29%) השיב כי תקנות התעשייה הן הסיבה העיקרית להשקעה בנושאים סביבתיים. 27% ציינו את חיזוק האהדה כלפי הארגון כסיבה משמעותית נוספת, ו- 26% ציינו את המוניטין והפחד מפגיעה בו כסיבה שלישית.

המניע המוביל שנמצא בסקר לקידום קיימות הוא התחייבות של המנכ"ל והדירקטוריון וכן תקנות ממשלתיות. ההכנסות וצמיחת רווחים נבחרו במקום שני, והראו כי פעולות סביבתיות מושפעות מלחצים פנימיים כמו גם חיצוניים.

רק 21% מהאנשים שנשאלו אמרו כי הם מרוצים לחלוטין מאיכות הנתונים בכל הקשור לנושא הסביבתי. שאר המשיבים הביעו חשש שהנתונים לא מלאים ולא מכסים את ההיקף הנדרש.

דניאל שמיד, מנהל תחום קיימות ב- SAP מסר: "עסקים צריכים להכיר בכך שנושאים סביבתיים חשובים כעת. עם אחוז גדל והולך של צרכנים המתמקדים בערכים ובאתיקה של העסקים מהם הם קונים, מוטלת עלינו האחריות לסייע לארגונים להבין טוב יותר את ההשפעות העסקיות של משבר האקלים, להתגבר על המחסומים שזוהו בדו"ח זה ולהאיץ את קצב פעולתם באקלים.”

בסקר של SAP השתתפו יותר מ -7,400 מנהלי עסקים, המשתרעים על פני 19 מדינות ו -16 תעשיות.

פרסום באתר