תפריט נגישות

יישום מערך מחשובי בתחום המדיה וההפקות - מניסיונה של קבוצת ענני תקשורת

הצורך במערכת שתדע להתמודד לא רק עם הגידול במספר הפרויקטים של הקבוצה ועם הגדילה בהיקפי הפעילות, אלא גם תיתן להנהלת ערך ניהולי ויכולת בקרה ושליטה משופרות הובילו אותה להטמעת SAP Business One, שהוכח כפתרו

במבט מהיר

פרטי חברה

שם החברה: ענני תקשורת

תעשייה: מדיה והפקות

מוצרים ושירותים: הפקות לערוצי הטלוויזיה הקיימים ופיתוח ערוצים מקוריים, ייצוג ערוצי טלוויזיה בינלאומיים, פיתוח תוכן אינטראקטיבי ותכני אינטרנט

אתר החברה: http://www.ananey.com/

שותף עסקי: Xioma Information Solutions

צרכי החברה

  •  מערכת אשר תוכל להתמודד עם סביבה מרובת פרויקטים מורכבים
  •  מערכת שתוכל לספק בקלות נגישות לכל פרויקט וסטאטוס פרויקט בכל אחת מהחברות השונות ששייכות לקבוצה

 פתרון SAP

SAP Business One

הצלחות עיקריות בהטמעה

  • ריכוז נתוני כל אחת מהחברות השונות למערכת אחת יחידה
  • בקרה טובה יותר של המנהלים על מערך החשבונות של הקבוצה
  • גישה לנתוני זמן אמת המייעלים את תהליך קבלת ההחלטות בקבוצה
  • ערכת ידידותית המאפשרת יצירה של פתרונות לצרכים מיוחדים באופן עצמאי

מבט לעתיד

  • חיבור הקבוצה באמצעות המערכת את מערך ההזמנות עם הנהלת החשבונות
  • מעבר קורסים מקצועיים במרכז ההדרכה של SAP  להבנה מעמיקה יותר על המערכת 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

ענני תקשורת

קבוצת ענני תקשורת מורכבת מארבע חברות: חברת "ענני תקשורת", חברת האם, אשר הוקמה לפני שמונה שנים והפכה למובילה בתחום ההפקות לפלטפורמות; חברת "זואי אינטראקטיב" המספקת תכני אינטרנט ופיתוח אפליקציות אינטראקטיב; חברת "שמיים תוכן והפקות" וחברת "ענני ערוצים", המייצגת בישראל ערוצים בין-לאומיים, כדוגמת ערוצי המוזיקה MTV ו VH1-, ערוצי המדע דיסקברי ו –Animal Planet, ערוץ הילדים, ניקלודיאון ועוד. בנוסף, מפתחת החברה ערוצים מקוריים כגון: ערוץ החיים הטובים, ערוץ הגברים אגו וערוץ הבריאות והכושר.כמו כן, מוכרת הקבוצה תכנים למפעילי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל- HOT ו- YES וכן לזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת.  בקבוצה עובדים היום למעלה מ- 150 איש, והיא ממשיכה לצמוח ולהתפתח לכיוונים שונים.

המידע המופק ממכלול הפעילויות המגוונות של הקבוצה הציב בפניה מספר אתגרים לא מבוטלים כגון כיצד לנהל מנגנון יעיל של ניהול מערך ההזמנות על בסיס נתונים רבים המצטברים בארגון? כיצד לתפעל מערך חיובים, כשלקבוצה פעילויות בתחומים רבים ובכל תחום אפשרויות חיוב שונות? שאלות אלה הפכו קריטיות במיוחד לאור העובדה כי, מערכת ניהול המידע המסורתית ששימשה את ענני תקשורת לא הייתה מתוכננת להתמודד עם סביבה מרובת פרויקטים ומורכבת כמו זו המאפיינת את החברות השונות בקבוצה.

יוסי מימון, סמנכ"ל הכספים של קבוצת ענני תקשורת, מתאר את הדילמות עימן התמודדו בקבוצה: "המערכת הקודמת הייתה מבוססת DOS, ולמרות השירות הטוב שהיא סיפקה לענני תקשורת בתחילת הדרך, היא לא היטיבה להתמודד עם הגידול במספר הפרויקטים של הקבוצה ועם הגדילה בהיקפי הפעילות. הבעיה באה בעיקר לידי ביטוי בנגישות למידע. אני כמנהל, רוצה להיות מעורה בסטאטוס של כל פרויקט  בקבוצה. אם מערכת המידע שלי לא מאפשרת לי לקבל נתונים אלה בקלות, אז הערך הניהולי של המערכת עבורי הוא נמוך. לכן, החלטנו למצוא מערכת שמלבד ניהול הנתונים, תוכל גם לספק לנו ערך ניהולי של ממש".

מצוידים בדרישה זו, החלה הקבוצה בחיפושים אחרי פתרון מתאים. "בחנו מספר אפשרויות" מספר מימון. "אולם מכל האפשרויות, ה- SAP Business One נתן את המענה הרחב ביותר לצרכים שלנו. השליטה במידע באה לידי ביטוי ביכולת הפקת דוחות מתקדמת וממשק נוח למשתמש. מכיוון שתחום עיסוקנו הוא הפקות, מידי יום מופקים מבסיס הנתונים שלנו נתונים רבים על גבי מסמכים שונים ומרובים. היכולת של SAP Business One לאפשר "drill down", דהיינו, ירידה לפרטיו של כל מסמך מקור, היוותה משתנה חשוב בהחלטה שלנו לבחור בפתרון זה".

"יישור קו"

את ה- SAP Business One הטמיעה בענני תקשורת, חברתXioma , שותפה עסקית של SAP למכירה, ויישום של הפתרון, המתמחה בתחום ניהול הפרויקטים. בתום ההטמעה הקצרה, ומספר הדרכות בודדות במרכז ההדרכה של SAP ברעננה, החלו בקבוצה להסתגל לכלי החדש לניהול המידע הארגוני. האפשרויות החדשות שנפרשו בפני הקבוצה עם ה- SAP Business One סייעו לקבוצה בהעצמת היכולות הניהוליות, וב"יישור קו" בין החברות בקבוצה. מארק פוחיל, חשב הקבוצה, מספר: "רצינו ליישר קו עם החברות בקבוצה שכן חלק מהחברות בקבוצה פעלו על בסיס רב שנתי וחלק על בסיס חד שנתי. בתחילת השנה התחלנו להשתמש במערכת וריכזנו את כל הנתונים של כל החברות על קו זינוק אחד".

דוגמה לפרויקט של ענני תקשורת המנוהל באמצעות ה- SAP Business One הוא ערוץ הקריוקי האינטראקטיבי אותו מפיקה חברת "זואי אינטראקטיב": "חברה בתוך חברה", כך מגדיר פוחיל את הערוץ אשר משדר שירים עם כתוביות ללא קול: "זואי אינטראקטיב" ו"ענני תקשורת" מפעילים את הערוץ בשיתוף עם ספק נוסף. לכן, נדרשת שקיפות מקסימאלית לא רק כלפי הקבוצה עצמה בכל מה שנוגע לפעילות הערוץ, אלא גם כלפי השותף שלנו. ה- SAP Business One מאפשר לנו ייחוס נפרד מהפעילות השוטפת של "זואי אינטראקטיב". כך אנו יכולים לזהות בקלות את ההוצאות לספקי המוזיקה והכתוביות, או לחילופין את ההכנסות לערוץ מלקוחות, ולדעת כל יום מה מצב הערוץ מבחינת גיוס לקוחות, קשר עם ספקים ומצב הרווח של הערוץ. באמצעות כניסה לשדה הפרויקט הספציפי, אנחנו יכולים גם לעדכן ברמה יום-יומית את השותף לגבי מצבו של הערוץ. אנו מנצלים יכולת זו להפריד בין מרכזי רווח בכדי לבדוק רווחיות של כל ערוץ וערוץ".

התייעלות ברמה הארגונית

לאור הניסיון המוצלח שנצבר עם המערכת, מדברים כיום בענני תקשורת לא רק על התייעלות ברמת התוצאה, אשר באה לידי ביטוי בשורת הרווח התחתונה, אלא גם על התייעלות ברמה הארגונית, שרק הולכת ומתפתחת. במהלך השנה הקרובה, מספר פוחיל, תחבר הקבוצה באמצעות ה- SAP Business One את מערך ההזמנות להנהלת החשבונות. חיבור שכזה יאפשר רישום מיידי של כל הזמנה גם אצל מנהלי החשבונות ותחסוך שעות של עבודה ידנית וטעויות הקלדה המהווים חלק בלתי נמנע מכך. עבור פוחיל, כאחראי על מערך החשבונות בקבוצה, המשמעות היא בקרה טובה יותר. לדוגמה, בכל רגע יוכל לדעת האם הועברו חשבוניות, האם העברתן מתעכבת, מדוע מתעכבת וכיוצא בכך. עבור מנהלי החברות בקבוצה המשמעות היא הבנה מטווח קרוב יותר ובזמן אמת על התנהלות החברה שלהם ועמידתה ביעדים- כיחידה עסקית, וביחס לכלל הקבוצה.

"הידידותיות של המערכת מאפשרת לנו ליצור בעצמנו פתרונות לצרכים מיוחדים, מבלי להזדקק למפתחים", אומר פוחיל. "לדוגמה, הורדתי מהאתר של SAP חומרים בנושא תמחור, ובצורה פשוטה וקלילה, הצלחתי ליצור את ההתאמה הנחוצה, ולהזין את הנתונים הרלבנטיים. גם את כל נושא בניית מרכזי הרווח עשינו בעצמנו. לנושא התקציב לא היה לנו בעבר כלי נוח מעין זה. את הזנת התקציב ל- 2006 שנעשתה בשלהי 2005, הצלחתי לעשות באותה הדרך שהשתמשתי בתמחור- דרך האינטרנט. כמובן, כי על כל שאלה או תהיה מעבר , חברת Xioma תמיד ידעה לבוא לעזרתנו ולפתור את הבעיה. SAP Business One הוא פתרון רחב כך שאפשר תמיד להמשיך ולהעמיק את הידע והשליטה בפתרון. בעתיד נעבור קורסים נוספים במרכז ההדרכה של חברת SAP, SAP Education Center, המעביר השתלמויות מקצועיות בתחומים רבים ומגוונים על SAP Business One ללקוחות החברה המבקשים להעמיק את הידע במערכת. אני, לדוגמה, אעבור בעתיד הקרוב הדרכה בתחום אשף השאילתות, בכדי להתמקצע בבניית דוחות נוספים אותם אנו צריכים בארגון".

לצפיה בפורמט PDF

ליצירת קשר: shira.alcalay@sap.com

פרסום באתר