תפריט נגישות

אורח באתר – שמעון כהן – סמנכ"ל השיווק של טלדור

שמעון כהן מפרט את השינויים שחלו בתפיסת הארגונים את תחום מערכות המידע, החשיבות בהבנת ה-BUSINESS של הלקוחות, אסטרטגיית טלדור לשנים הבאות ועוד.

 

שמעון כהן,

סמנכ"ל השיווק של טלדור

 שמואל מרדלר: שמעון, קצת עליך.

שמעון: בן 42 נשוי להילה, אבא ל 3 ילדים מקסימים. בעל תואר שני (MBA) במנהל עסקים מאונ' תל אביב, שנתיים בטלדור, 15 שנה בתעשייה בתפקידים שונים - מכירות, שיווק ופיתוח עסקי. לפני התפקיד הנוכחי בטלדור הקים חברה לשירותי מחשוב, עמד בראשה שנתיים ולבסוף מכר את חלקו בחברה.

  המסלול הקלאסי בשיווק מתחיל בעולם המרקום, ניהול המוצר, ניהול אירועים ועד לתפקידי סמנכ"ל שיווק. אני עשיתי דרך שונה. התחלתי בתפקיד איש מכירות, הייתי סמנכ"ל מכירות, בעל עסק פרטי ורק אח"כ הגעתי לתפקידי השיווק. אני מכיר את הריגוש של איש מכירות יחד עם חוסר הוודאות המתמיד בתפקיד המתלווה לעמידה ביעדי המכירות. קמפיין שיווקי טוב נותן מענה הן לצרכי החברה והן לצרכי איש המכירות. בשורה התחתונה אתה אף פעם לא יכול לנוח על זרי הדפנה...

 שמואל: מה המגמות שאתה מזהה בשוק המחשוב הארגוני?

 שמעון: בשנים האחרונות הארגונים מייחסים חשיבות הולכת וגוברת לתחום מערכות המידע. בעבר תחום מערכות המידע נתפס כתחום תשתיתי/אדמיניסטרטיבי האחראי על תקינות הדואר האלקטרוני, התשתיות, הטלפוניה וכדומה. היום מנהל מערכות המידע בארגון עוזר לארגון לייצר את הערך המוסף העסקי שלו. מערכות המידע הפכו מכלי טקטי לכלי אסטרטגי. מנהל המחשוב החל לדווח למנכ"ל ותקציבי המחשוב גדלו משמעותית. זהו שינוי מהותי במעמדו של המחשוב הארגוני.

מגמה זו מופיעה גם בחזון של טלדור: "לספק ללקוחות פתרונות עסקיים טכנולוגיים מיטביים". אנחנו מספקים לארגון את הידע והכלים הטכנולוגיים כיצד לייצר את היתרון העסקי שלו. זוהי מהפיכה. לא להתמקד ביכולות המוצר או הפתרון אלא ביעד העסקי של הלקוח.   

שמואל: כיצד מומשה "תפיסת העולם" החדשה בפעילות שלכם בישראל ?

 שמעון:  אנו מתמקדים במגזר הפיננסי (בנקאות/בטוח/חברות אשראי). בהקשר זה יש לציין כי ההוצאה הכספית בתחום המחשוב בישראל נאמדת ביותר מ 4 מיליארד $ בשנה, כאשר שליש מסך זה מוציא המגזר פיננסי. האתגרים העומדים בפני המגזר הפיננסי הם רבים : ועדת בכר, רגולציה ועוד. נערכנו לאתגרים הללו הן במבנה הארגוני השם את הלקוח באמת במרכז, הן בגיוס מנהלי לקוח המכירים את הביזנס של הלקוח ולסיום מוצרים מוכחים מהעולם אשר נותנים ללקוח פתרון איכותי. הצוות שלנו מגוון וכולל לצד אנשי מחשוב גם מנהל סניף בנק לשעבר, מנהלי סיכונים ואחרים, כך שאנו באמת מכירים את הצרכים של הלקוח.

שמואל: האם תוכל לציין פרויקט לדוגמא שבוצע לאחרונה על ידכם והמשקף את "תפיסת העולם" שציינת ?

 שמעון: אנו מבצעים פרויקט רחב היקף באחד המוסדות הפיננסיים המובילים. הפרויקט נקרא "בנקאות רב ערוצית". מטרת הפרויקט לאפשר לארגון לפנות ללקוח במגוון רחב של ערוצים. זאת מערכת ליבה של מוסד פיננסי מוביל. פרויקט אחר אותו אנו מובילים כיום נמצא בשלבי אישור אחרונים עוסק במערכת בתחום הביטוח.  

 שמואל: מהם ציוני הדרך המכוונים אותך בתפקידך טלדור ?

 שמעון:  ב-2006 הגדרנו את האסטרטגיה שלנו לשנים הבאות - "טלדור 2010". מאסטרטגיה זו נגזרים יעדים כלכליים, ומנועי הצמיחה בהם אנו מתמקדים: מגזר פיננסי, מגזר בטחוני/ צבאי, וביצועם של מגה פרויקטים (בהיקפים של עשרות מיליוני דולר) בתחום התוכנה, התשתיות והתקשורת.

 המוטו שלי כסמנכ"ל שיווק הנו לכוון את הפעילות של טלדור באופן שיתבסס על הבנת ה-BUSINESS של לקוחותינו ומתן פתרונות עסקיים תואמים. אנו מבינים גם כי הזירה המרכזית של חיינו היום היא זירת האינטרנט ואנו מפנים מאמצים רבים לתחום זה. האתגרים גדולים.

 הפאן הנוסף הוא הפאן האנושי בתחום יחסי העבודה. אנו פועלים לייצר מציאות בה העובדים יהיו בטלדור מתוך בחירה.

 אין ספק כי אם נתמיד להיות הבחירה הראשונה של הלקוחות והעובדים – נמשיך את תנופת ההצלחה אותה אנו חווים כעת.

 ליצירת קשר: shimonco@taldor.co.il

 

 

פרסום באתר