תפריט נגישות

אורח באתר - מיקי שילינגר, סמנכ"ל תפעול בחברת רדקום

מיקי שילינגר מציג את האתגרים בניהול התפעול בחברת רדקום ותרומת מערכות המידע למימושם.

מיקי שילינגר, סמנכ"ל תפעול

חברת רדקום

 

 

 שמואל מרדלר: מיקי, נא הצג את עצמך ואת חברת רדקום

 מיקי שילינגר: בשנת 1999 מוניתי כסמנכ"ל תפעול בחברת רדקום ובאחריותי תחומי הייצור, לוגיסטיקה, מערכות מידע, רכש ו-ORDER PROCESSING. לפני כן עבדתי כסמנכ"ל לוגיסטיקה בתדיראן טלמטיקס – יצרני מערכות האיתורן. בהשכלתי אני  מהנדס תעשיה וניהול מאונ' בן גוריון.

 רדקום הנה חברת היי-טק בתחום התקשורת המייצרת מערכות MONITORING של רשתות בדור השלישי ומערכות VOIP עבור מפעילי סלולר או רשתות קוויות.  בין הלקוחות: פרטנר וסלקום בישראל, cantv, telmig, bt, telecom argentina בחו"ל.

שמואל: מהם האתגרים המרכזיים בניהול התפעול ברדקום?

מיקי: האתגר הראשון הנו עמידה בזמני אספקה ללקוחותינו. המערכות שלנו משלבות תוצרי RADCOM ומערכות ציוד מצד שלישי (יצרני (OEM שונים. הלקוחות שלנו מצפים לקבל את המערכות מתוצרתנו בפרק זמן קצר, כאשר בהיבט הכלכלי לא כדאי לנו החזיק את ציוד ה-OEM שהנו ציוד יקר  במלאי. לשם כך פתחנו עם יצרני ה-OEM שיטה לניהול מלאי בטחון (BUFFER)  - כאשר האלגוריתם לחשוב רמת המלאי נבחן באופן מתמיד על ידנו.

אתגר שני – נושא ה-OUTSOURCING / עבודה עם קבלני המשנה. מאחר והתחום שלנו אינו MASS PRODUCTION אלא LOW VOLUME/ MIX PRODUCT (מגוון מוצרים/כמויות קטנות), יש צורך לשמר יחסים מיוחדים עם  קבלני המשנה (המעדיפים הזמנות גדולות של פריט סטנדרטי) לשם תגובה מהירה ויעילות שרשרת האספקה שלנו.

אתגר שלישי – אתגר השרות למערכות קריטיות. המכירות שלנו מתבצעות דרך מפיצים בכל העולם. עלינו לספק מערכת מידע מתקדמת למפיצים, שהאינטרסים שלהם לעיתים שונים מהאינטרסים של החברה, המאפשרת לספק ללקוחות הקצה שלנו  שרות טוב ומהיר, מעבר לשרות הראשוני הניתן על ידי המפיץ.

שמואל: מהי התרומה של מערכות המידע הארגוניות לעמידה באתגרים אלו?

 מיקי: בשנת 1998הטמענו מערכת ERP של חברת QAD ולאחרונה שלבנו  מערכת CRM של חברת Microsoft. במסגרת מערכת ה-ERP אנו מקבלים פתרון משלב קליטת הזמנת הלקוח ועד האספקה בפועל כולל תחזוקת הINSTALL BASE ותהליכי השרות - RMA. אנו מפעילים, אחת לשבועיים, מהלך תכנון – MRP לשם בחינת העמידה שלנו במועדי האספקה. מהלך זה מאפשר, בין השאר, לסנכרן את הפעילות שלנו עם  קבלני המשנה.  

מערכת ה-CRM משרתת את המפיצים ואת אנשי השרות של החברה. המפיצים משתמשים במערכת לשם קבלת מידע ועדכונים שוטפים בהקשר לטפול בלקוחותיהם:  מצבת הציוד (INSTALL BASE),  סטטוס ה-RMA והזמנות. אנשי השרות שלנו, בארץ ובארה"ב, מנהלים במערכת את פעילות השרות ובעיות התוכנה. הגישה למערכת מתבצעת באמצעות רשת האינטרנט.

שמואל: מהי המורכבות בעבודה עם מערכות  ERP ו-CRM שונות?

מיקי: האתגר העיקרי הוא הממשק בין שתי המערכות ומניעת כפילות נתונים. התגברנו על האתגר על ידי בחירה בחברתSIT  אשר ספקה ויישמה את מערכת ה-ERP והמתמחה גם ביישום מערכת MS-CRM. הקמנו צוות עבודה אשר כלל מומחים משתי המערכות, בוצע מהלך הגדרת צרכים ואפיון ויישמנו מערכת משולבת בזמן קצר יחסית – 4 חודשים.

שמואל: לסיכום: מדוע בחרתם במערכות אלו לניהול התפעול בחברת רדקום?

 מיקי: מערכת MFG/PRO הנה מערכת המותאמת לחברות היי-טק העוסקות בהרכבה ולוגיסטיקה. המערכת מקיפה את כל המודולים הנדרשים לחברה יצרנית, יישומה קל ופשוט ומשאבי התחזוקה השוטפים מועטים יחסית. לגבי מערכת ה-CRM התלבטנו בין שתי מערכות והחלטנו, לאחר שלב הבחינה, לבחור במוצר מבית MICROSOFT  בעיקר בהקשר להמשך הפיתוח וההשקעה לאורך זמן. למוצר יכולת התממשקות טובה למערכות אחרות, הנדסת האנוש שלו התאימה לאנשי השרות והמכירות וסך העלויות היה סביר בהחלט.

 

ליצירת קשר: mikis@radcom.com

 

 

 

פרסום באתר