תפריט נגישות

אורח באתר - ד"ר מיקי ונגנהיים, נשיא חברת ארגו

סוקר את תחום הייעוץ לארגונים, מציין את השימוש הנעשה בטכנולוגיית ה-Balance Score Card, מפרט את הניסיון שנצבר בפרויקטים בתחומים שונים ומציג את הפתוח החדש - מוצר ה-OTB המיועד לשוק המקומי ולשווקי חו"ל.

 

 

 

 

 

 

ד"ר מיקי ונגנהיים,

נשיא חברת ארגו

 

שמואל מרדלר:מיקי, מהו הרקע המקצועי שלך וכמה שנים אתה עוסק בתחום הייעוץ הארגוני?

 מיקי ונגנהיים: אני בא מרקע של הנדסת תעשיה והנדסת אנוש (תואר שלישי). תמיד עניין אותי ייעוץ הקשור לניהול הארגון וייעולו. מאחר והבנתי שבנוסף לידע הגלום בדיסיפלינות של הנדסת תעשיה יש להביא לידי ביטוי את המשקל החשוב הניתן לגורם האנושי, למדתי תואר שלישי בהנדסת גורמי אנוש.

בתחילת דרכי פעלתי מספר שנים בסקנדינביה, ובצעתי  פרויקטים גם בגרמניה, אנגליה וארה"ב. בשנת 1986 ייסדתי את ארגו החברה אותה אני מנהל עם שותפי ד"ר נחום פוספלד. כך שבסך הכל אני עוסק בייעוץ 27 שנה.

 

שמואל: האם תוכל להרחיב בהקשר לארגו וההתמחויות אותן היא מספקת?

 

מיקי:  ארגו הוקמה על מנת לעסוק בארגון ושיטות וארגונומיה. עם השנים התפתחנו, מעבר לתחום הארגון והשיטות הקלאסי, לכיוון של יישום אסטרטגיה ולאחרונה אנו פועלים גם בתחומי ניהול הידע בארגון. בעבודתנו אנו משלבים את הגישות TOP DOWN  - מידול הארגון באמצעות מדדים ויעדים וגם - BOTOM UPייעול במקומות הנדרשים

ארגו מאמינה שלא מספיק לתכנן מערך ניהולי או תפעולי, המבחן האמיתי הוא בהטמעה של השינוי הנדרש בארגון. לכן, לצד אנשי מנהל העסקים/הנדסת תעשיה/כלכלה/ניתוח מערכות, יש בארגו יועצים ארגוניים ותיקים ומנוסים חגי דפנה ועדי טוב (שותפים) שיודעים להוליך ולהטמיע שינוי התנהגותי.

 

שמואל: מהו ה"אני מאמין" המקצועי שלך בגישתך ללקוחות הארגוניים ?

 

מיקי: אני מאמין שלפני שנכנסים לבצוע של פרויקט כלשהוא בארגון, חייבים למדל עסקית את הארגון בו אנו עוסקים. חייבים לוודא שיש לארגון מטרות ברורות, שהראיה שלו הנה ראיה אינטגרטיבית בכל עולמות התוכן המשלימים: קרי  לא רק טיפול בכספים ותפעול אלא גם בלקוחות ועובדים. לוודא שהארגון יודע היכן הוא נמצא ולאן הנהלתו רוצה להגיע בלוחות הזמנים שהוגדרו.

על מנת למדל את הארגון אנו עוסקים לאחרונה הרבה מאד ב BALANCE SCORECARD של קפלן ונורטון ומאמינים שזה מודל יישומי פרקטי ומהיר ליישום. לאחר שהבהרנו את היעדים של הארגון ומידלנו אותו מבחינת מדדים ויעדים, קל לנו לצאת לדרך ולעבות תשתיות ארגוניות מסוגים שונים. בתהליך זה אנו יוצרים שפה ניהולית משותפת לכל היחידות, ויכולים לאחר מכן לצפות בכל רגע נתון בתמונת המצב מול היעדים ועל בסיס זה להמשיך ולפתח את התשתיות הארגוניות.

 

שמואל:  על בסיס ההכרות שלך עם הלקוחות הארגוניים, כיצד תגדיר את מידת בגרות הארגונים בישראל והמוכנות לשתף יועצים בתהליכי קבלת החלטות?

 

מיקי: אינני חושב שניתן לענות בצורה גורפת לשאלה זו. כעקרון, על בסיס ניסיוננו עם ארגונים מכל הגדלים,  המוכנות בארגונים היא מאד אינדיווידואלית וקשורה לפרסונות.  אם מנהל מבין את חשיבות השינויים הנדרשים ומכיר בעובדה שהוא עמוס בשוטף, אזי הוא פתוח לייעוץ והוא יעזור לרתום את כלל הדרגים שמתחתיו.

הרבה ארגונים גדולים טועים בחשיבתם שעל ידי בניית יחידת או"ש פנימית או יחידת אסטרטגיה ימצאו פתרון נכון לאתגרי הארגון ואף יחסכו את הצורך בשימוש בייעוץ חיצוני. ארגונים מסוג זה מפסידים את הניסיון האדיר שנצבר בחברות הייעוץ כמותנו, בעסקים מסוגים שונים, ואינם מבינים שניתוח ותכנון הפתרון הוא לא הערובה להצלחה - הטמעת השינוי היא הערובה להצלחה ואת זה עובדים פנימיים לא יכולים לעשות. כמו כן אין באפשרותם להעסיק את כל אנשי המקצוע בתחומים המשלימים כפי שאנו מעסיקים בחברת הייעוץ שלנו.   

 

שמואל: האם תוכל לסקור פרויקטים לדוגמא שבוצו על ידכם והממחישים את הידע המגוון שנצבר בארגו?

 

מיקי: בודאי, אסקור פרויקטים בתחומים שונים:

בתחום הבנקאות – הבנת ארגו את הגורם האנושי והבחינה המתמדת שלנו את  צרכי הלקוח והבאתם לידי ביטוי, כמשתמש קצה של כל תהליך בארגון, הביאה, בשיתוף עם אנשי הבנק איתו עבדנו, לכך שבנק מוביל בארץ שינה את התפיסה שלהם מהתפיסה התהליכית (פקידים שיודעים לפתוח חשבון ופקידים אחרים שיודעים לייעץ) לתפיסה ממוקדת לקוח שבה הבנקאי האישי משרת כל פלח לקוחות על פי הצרכים שלו. התהליכים ורמת השרות הותאמו לכל פלח לקוחות. כך ניתן לפעול במגזר הבנקאי בתצורות שונות המאפשרות מקסום של פלח הלקוח הרלוונטי – דבר שלא היה בעבר. עם הזמן עברו בנקים אחרים לתפיסה זאת.

 ענף הסלולר – חברות הסלולר התפתחו עם כניסתם לשוק בקצב רצחני ונדרשו לבצע תהליכי הקמה וייעול של מרכזי השרות. ארגו נרתמה לתהליך ומצאה ש-70% מהביקורים במרכז שרות נובעים כתוצאה ממכשיר תקול. הלקוח קבל את דעתנו שהטיפול במכשיר תקול מתחיל מבית הלקוח ולא מרגע שנכנס לתור במרכז שרות, לכן פתחנו והפעלנו את השליחות הסלולארית הנתמכת במעבדות שמוקמו באתרים נפרדים ממרכזי השרות העיקריים. הבאנו לא רק למצוינות בשרות אלא גם למכירות יתר בממשק עם הלקוח CROSS SALE/ UP SALE בכל קריאה לשרות וחסכון בהרחבת מרכזי שירות ובניית חדשים.

חברות גדולות, בעלות שונות מובנת בצרכי הלקוח ובעיות תפעוליות במרחבים השונים, הסכימו לעבור תהליך של יישום אסטרטגיה באמצעות BALANCE SCORECARD, בהניחיית ארגו, ומצאו את עצמן מנהלות על בסיס אותה מתודולוגיה ובשפה אחודה את הביצועים שלהן בצורה יעילה וברמה חודשית. אותם ארגונים, שנהגו לבצע ישיבות סיכום שנה בדרך כלל כחצי שנה לאחר סיומה, מצאו את עצמן מבצעים ישיבות תדירות בהן לא מתווכחים על הנתונים, אלא דנים לפי סדר חשיבות בנתונים הדורשים התייחסות בכל רמות התוכן. הארגונים כתוצאה מכך מקבלים החלטות שמשנות את הביצועים ב-ON LINE ומתאימים את היעדים שלהן לצרכים של שוק שמשתנה מרגע לרגע.

לסיכום, אמנה פרויקט ייחודי נוסף. ארגו נרתמה לפרויקט ממוקד במניעת התבוללות העם היהודי -נישואי תערובת. הפרויקט מתמקד בסטודנטים יהודים ברחבי העולם. במאמץ זה מושקעים עשרות מיליוני דולר בשנה בהכשרת שליחים, שמגיעים לאוניברסיטאות ולקהילות השונות בעולם, מאתרים את הסטודנטים היהודים ומעלים את המודעות שלהם לבעיית ההתבוללות של העולם היהודי. ארגו נרתמה לפרויקט המליצה על מבנה ארגוני מטריציוני שפרוש בכלל העולם, מגובה בתהליכים העוסקים בבקרת הפעילות ובהזרמת הכספים הנדרשים לכך ולאחרונה סייעה בגיבוש אסטרטגיה לשנים הקרובות שתוביל להגדלת הפעילות ולהכפלת הכספים המושקעים בכך בעתיד הקרוב.  

שמואל: האם ישנן תוכניות להתרחבות לשוקי חו"ל?

מיקי: ארגו מינפה לאחרונה את עשרות שנות הניסיון המקצועי ופתחה מערכת תוכנה שמגלמת את ה-BEST PRACTICE לרזולוציה הנמוכה ביותר הנדרשת למיפוי, ניתוח וייעול ארגוני בכל עולמות התוכן בו היא רגילה לטפל: החל מייעוד הארגון ומטרותיו, המשך במבנה הארגוני שלו, לניתוח עיסוקים מכוון תפוקות (מתודולוגיה ייחודית שפותחה ע"י ד"ר פוספלד) דרך ניתוח תהליכים לצרכי LEAN וקישור למערכות המידע בארגון, לנהלים, לתקנים ולמדדי ביצוע שונים. מערכת התוכנה נקראת OTBOrganization  Tool Box ועוסקת ב- Enterprise Architecture התוכנה לא רק מאפשרת מיפוי ארגוני אלא גם קישוריות בין כל עולמות התוכן שבארגון. כך שעבודת הניתוח הנה הרבה יותר מהירה לבצוע וכן גם הכלים התומכים בניהול השוטף.

בשלב הנוכחי ארגו מבצעת פרויקטים מול לקוחותיה תוך שימוש במערכת ה-OTB, בשלב הבא אנו מתכננים למכור את המערכת ללקוחותינו ולחברות ייעוץ בעולם. אנו מעריכים שמערכת ה-OTB תהווה מנוע צמיחה משמעותי ב-2008 ובשנים שלאחר מכן. 

 

ליצירת קשר: mickey.w@ergo.co.il

 

לאתר ארגו

 

פרסום באתר