תפריט נגישות

אורח באתר - דוד אלוש, מנכ"ל One1 ERP

דוד אלוש סוקר את השינויים שחלו בתפיסת הנהלות הארגונים בהקשר להשקעות במחשוב הארגוני, מציין את השינויים שחלו ב"מבחן הערך" של יחידות ה-IT בארגון ומציג את יעדיה של חטיבת ה-ERP שבראשותו.

דוד אלוש, מנכ"ל

 One1ERP

 

 

 שמואל מרדלר: דוד אלוש קצת עליך...

 דוד אלוש: בימים אלה אני "סוגר" 20 שנות עבודה בתחום מערכות ה-ERP וכל זה במקום עבודה אחד! מילאתי למעלה מ-15 תפקידים מאז שהתחלתי את דרכי ב-One1 על דורותיה, החל מיום סיום לימודי בתואר למתמטיקה ומדעי המחשב. התחלתי בתחתית הסולם כמתכנת זוטר והמשכתי בשורה של תפקידים כ ראש צוות, סמנכ"ל פתוח וטכנולוגיות, מנהל של חברות בנות של הקבוצה עד שהגעתי לניהול חטיבת ה-ERP בקבוצת One1  שנכון להיום חולשת על למעלה מ-850 לקוחות המקבלים שרות מהפלטפורמה שלOne1ERP . חטיבת ה-ERP הנה אחת מחמש חטיבות המרכיבות את קבוצת One1 שקצב המכירות שלה השנתי הנו בהיקף של 600 מליון שח. החטיבה בראשותי בפרט והקבוצה בכלל נמצאות בתקופת פריחה, כחלק מגל הצמיחה הטכנולוגי ששוטף את מסדרונות ה-IT בשנתיים האחרונות.

שמואל: מהן המגמות שאתה מזהה בענף המחשוב הארגוני ?

 דוד: ללא כל ספק, ענף ה-ERP  עומד בפתחה של מהפכה תרבותית של ממש - במרכזה חתירה מיידית וחסרת פשרות לכיוון ההצדקה העסקית והחזר ההשקעה (ROI), של פרויקטי המחשוב הכלל ארגוניים. טיעונים כדוגמת שקיפות טובה יותר של המידע התפעולי, שיפור זרימת המידע, או אפילו מבט כולל, איכותי ומשולב על כלל התהליכים בארגון, הינם לכל היותר נחלתם ההיסטורית של מנהלי מכירות, ולא די בהם על מנת "למכור" לדרג הניהולי את הצורך בפרויקט ERP כולל.

מסתבר שכוחה של מערכת ERP מהירות העיבוד שלה והעובדה שכל המידע הנדרש נמצא בהישג יד, עדיין לא מספק את הסחורה. לראשונה רואים כיום את המושג המעורפל של מכירת ערך מתורגם לדבר מה בעל משמעות, לשורה התחתונה העסקית, שהיא התבחין החשוב ביותר לשרידותו והצלחתו העסקית של כל ארגון בשוק תחרותי.

 שמואל: מה זה מחייב את הארגון העסקי?

 דוד: הארגון נדרש "להחליף דיסקט"! עד לאחרונה, לא היה השוק מכוון לשורה התחתונה, הן מנקודת המבט של הלקוחות והן מנקודת המבט של ספקי התוכנה,אנשי האינטגרציה ואפילו אנשי יחידות המחשב. ריכוז המאמץ בתהליך המחשוב הכלל ארגוני הצטמצם בעיקר לכיוון התפעולי השוטף, תוך שימת דגש רב מידי על הצד הטכנולוגי שבו. זו הסיבה המרכזית לפער הגדול שנפער בין עקומת הפיתוח הטכנולוגי המואץ סביב מערכות המחשוב (בעיקר מצד ספקי הטכנולוגיה, הכלים והמוצרים), לתמורה האמיתית שצריך היה הארגון לקבל כביטוי מעשי ליעדיו, במונחים של תוצאות כספיות.

טכנולוגיה בלבד, חדשה ומתוחכמת ככל שתהיה, גם כאשר היא משולבת במערכת  ERP איכותית ככל שתהיה, לא תבטיח את השגת היעד בשורה התחתונה. הארגון עצמו נדרש "להחליף דיסקט" וללוות את התהליך בשינוי מהותי של הכללים הארגוניים שלו עצמו. אם איננו משנים את הכללים העסקיים הישנים, מובטח לנו שלא נוכל להפיק את התמורה הנדרשת בשורה התחתונה.

שמואל: כיצד מערכת ERP מאפשרת לטעמך ביטוי בשורה התחתונה?

דוד:  מערכת ERP מספקת נתוני מכירה מדויקים ומיידיים, אבל רק ארגון שישכיל, בעזרת מערכת המידע, לנצל באופן נכון וחכם את המידע המכירתי, יבצע, לדוגמא,  משלוחים של סחורה לאתרים הנכונים בעיתוי המדויק, ובכך ישפר את זמינות המוצרים ללקוחות, ואת שביעות הרצון של הלקוחות.

דוגמה נוספת של ניצול נכון של מערכת ERP לטובת 'השורה התחתונה' - ארגון העושה שימוש נכון ומושכל בהמלצות של מערכת התכנון המובנית ב ERP-שיש בכוחה לכוונן באופן אוטומטי את רמות המלאי האופטימאליות הנדרשות לארגון, על מנת לעמוד ביעדי המכירות שלו, ובתוך כך לצמצם את מלאי חומרי הגלם ואת שטחי האחסון היקרים, וכל זאת תוך ניצול מיטבי של אמצעי הייצור המוגבלים .

 שמואל: מהו מבחן הערך של מחלקות ה-IT בארגון?

דוד: במקביל לחתירה להשגת יעדים מדידים (performance indicators), וכחלק בלתי נפרד מכך, ניתן לזהות תופעה הולכת וגוברת של צמצום מחלקות ה-IT הפנים ארגוניות.
במקביל, מתבצעת הפניית משאבים רבים יותר לרכישת שירותי ייעוץ/מומחה חיצוניים וממוקדים, למטרות ייעודיות, ולפרק זמן מוגבל. תהליך זה מאפשר למנמ"ר לממש את מטרות הארגון בצורה יעילה יותר ובזמן קצר יותרובכך מעצים את מעמדו והשפעתו של המנמ"ר בארגון.

ואכן ,אם לפני עשור התמקדו המנמ"ר וצוות ה-IT בבחירת מוצרים ובהכרות מעמיקה עם כל אחד מהם, אזי כיום מתמקד המנמ"ר באיתור 'השותפים החיצוניים' בעלי הערך המוסף הרב ביותר - קרי הספקים המתאימים. אלו הספקים שניתן באמצעותם לנתח, לאבחן, ולממש את צורכי ה-IT הארגוניים, ביחס עלות/תועלת מיטבי.

 שמואל: מהם היעדים של חטיבת ה-ERP שבראשותך בשנים הקרובות וכיצד ימומשו ?

דוד: היום בקבוצת One1 פעילות ה-ERP המונה כיום למעלה מ-350 עובדים ועם מחזור מכירות של למעלה מ-150 מליון ₪. ללא ספק בהיקפי הפעילות וגם בהיקפי בסיס הלקוחות שלנו, אנו מהווים את הגוף הגדול ביותר בארץ בתחום זה. מטרתנו בשנים הקרובות הנה לשמר ולהרחיב את בסיס הלקוחות ולשם כך נפעל בשלושה מישורים: 1. המישור הטכנולוגי – נכריז בקרוב מאד על סדרה של טכנולוגיות חדשות בסביבות ה-ERP שלנו; 2. מישור השירותים – העמקת מכלול השירותים המוענק ללקוח עצמו תחת אסטרטגיית ONE1OUTSOURCING   3. הרחבת מערכות הלווין המתמחות הקשורות לליבת ה-ERP  כגון הקמת פעילות רחבה, אותה אנו יוזמים בימים אלו, בתחום של MES כולל אימוץ פלטפורמות חדשות מחו"ל שיוכרזו בקרוב.

בהקשר להרחבת בסיס הלקוחות אציין כי בנוסף לפעילותנו בתחום הלקוחות הגדולים והבינוניים המשתייכים למגזר ה-SMB, אנו פועלים להשיק פתרונות גם לתחום הנמוך של מגזר זה. ככלל נמשיך ליזום ולפתח עסקים תוך ניצול היתרונות היחסיים המשמעותיים של ההתמחות בתחום המחשוב הארגוני שנוצרה במהלך השנים תוך שילוב היתרון לגודל הטמון בקבוצה.

 ליצירת קשר:  דוד אלוש, מנכ"ל One1ERP

 Alush@one1.co.il

פרסום באתר