תפריט נגישות

חברות התוכנה הגדולות בישראל מאמינות במיקרוסופט CRM

דו"חות גרטנר שראו אור בשנת 2005 כמעט ולא התייחסו באופן רציני לפתרון ה-CRM של מיקרוסופט לעומת זאת בעיון בדו"ח האחרון של גרטנר ממרץ 2007 עולה כי ב"ריבוע הקסם" מיקרוסופט נושקת לרביע של ה-Leaders...

לפני ימים אחדים התבשרנו כי חברת התוכנה הגדולה - מל"מ, רכשה את פעילות חברת גארדיאן ב 2.5 מיליון ₪, לפני חודש רכשה חברת אדנוונטק את פעילות חברת Techtrends ב 2 מיליון ₪, וע"י כך אימצה לחיקה מספר אנשי תוכנה בעלי ידע בתחום Dynamics CRM, שתי רכישות אלו בוצעו כשנתיים לאחר שחברת מטריקס רכשה את חברת אפקט בסכום משוער של 10 מיליון ₪ ובכך רכשה לעצמה מטריקס מיומנות מיידית של קבוצת מומחים בתחום Dynamics CRM. רכישות אלו מעידות על רצון חברות התוכנה הגדולות בישראל לכלול בתוכן הידע בתחום פרויקטי Dynamics CRM. אם בתחילת הדרך פרויקטי ה-CRM היו נחלתם של ארגונים קטנים בלבד – עם מיישמים קטנים יחסית הרי שעם ההצלחה של מיקרוסופט בהחדרת המוצר בישראל, נכחו חברות התוכנה הגדולות שגם הן חייבות להיות חלק מההצלחה, ובמיוחד כאשר גם ארגונים גדולים יותר החלו לבדוק ולבחון את הפתרון של מיקרוסופט כפתרון אפשרי וישים בארגונם. 

חברת מיקרוסופט השיקה את מערכת ה-CRM שלה בסוף שנת 2004, בגירסה 1.2 – גירסה ראשונית ובסיסית מאוד מבחינה פונקציונאלית ביחס לכלים האחרים שהיו באותה עת בשוק הישראלי. ההשקה של מערכת מיקרוסופט CRM נעשתה בשיטת ה"חדירה השקטה" – דהיינו ללא רעש, וללא השקעה שיווקית מסיבית. הגירסה הראשונה שהושקה בישראל הרתיעה ארגונים רבים מלהשתמש בה ורובם המתינו לגירסה החדשה – Dynamics 3.0 שהושקה בעברית במאי 2006.

דו"חות גרטנר שראו אור בשנת 2005 כמעט ולא התייחסו באופן רציני לפתרון ה-CRM של מיקרוסופט לעומת זאת בעיון בדו"ח האחרון של גרטנר ממרץ 2007 עולה כי ב"ריבוע הקסם" – Magic Quadrant – מיקרוסופט נושקת לרביע של ה-Leaders (עדיין ברביע של ה Leaders קיים פתרון יחיד ודומיננטי מבית oracle-Siebel) – אך פתרון זה מאוים ע"י מיקרוסופט (למרות שלפי דעתי קיים עדיין פער משמעותי מבחינה פונקציונאלית בין Oracle-Siebel לבין Dynamics CRM).

כיום כשנה וחצי לאחר השקת גירסה 3.0 של dynamics CRM נרכשו בישראל למעלה מ 7000 רישיונות תוכנה המותקנים בלמעלה מ 250 ארגונים, קצב הגידול של תוכנת מיקרוסופט מגיע לכ 140% בשנה!!!.

רק לצורך השוואה תוכנת Pivotal שהושקה בישראל בתחילת שנת 2000,  דהיינו למעלה מ 7 שנות פעילות בשוק הישראלי – מכרה כ-600 רישיונות בלבד המותקנים בכ-40 ארגונים. 

דו"ח IDC שפורסם לפני מספר שבועות מראה שבשנים 2005-2006 מיקרוסופט מכרה כ 4500 רישיונות תוכנה המותקנים בכ-170 ארגונים.

אין ספק שפתרון ה- CRM של מיקרוסופט אכן קוצר הצלחה רבה והתנופה רק ממשיכה. יותר ויותר ארגונים ובינהם ארגונים גדולים הנמנים על ארגוני ה-enterprise בוחנים את הפתרון של מיקרוסופט כפתרון אפשרי במחוזותיהם.

ובכן, מה כל כך מיוחד בפתרון של מיקרוסופט שגורם לבתי תוכנה מובילים לשלם סכומים נכבדים כדי לרכוש ידע ולרכוש חברות מתמחות ביישום? כיצד ייתכן שתוכנות טובות יותר ומורכבות יותר שפועלות בישראל מספר שנים לא הצליחו להגיע למימד ההצלחה כפי שמיקרוסופט הגיעה? מהו סוד הקסם של מיקרוסופט? של הפתרון?

להלן מספר סיבות שלדעתי מהווה את סוד ההצלחה:

·        הישראלים אוהבים את מיקרוסופט – בישראל למיקרוסופט יש מקום של כבוד – הסיבות  לכך מגוונות אך הבולטות בהן: הקשר בין חברת האם לישראל (הקמת מרכז פיתוח בישראל), השקעה מרובה בתמיכה בעברית ברוב מוצרי החברה ואולי גם כמות הישראלים/יהודים הרבים שעובדים בחברה.

·       אינטגרציה טובה עם שאר מוצרי החברה ובעיקר - Outlook, Exchange, Biztalk, Sharepoint ועוד.

·        תשתית פיתוח גמישה

·        מערכת פשוטה, קלה ואינטואיטיבית להפעלה 

·        מיישמים רבים בשוק הישראלי – דבר שמאפשר ללקוח גמישות ומעבר בין מיישמים – חוסר תלות במיישם אחד.

·        אמון באסטרטגיה והצמדות ל-roadmap של מיקרוסופט – ארגונים רבים מחליטים ליישם את הטכנולוגיה לא כי היא עדיפה על אחרות אלא מאמינים כי בעתיד הפתרון יהיה מספיק הולם ומתאים לדרישותיהם. 

לסיכום:

בשקט בשקט מיקרוסופט הולכת ותופסת נתח משוק ה-CRM בישראל, אם בתחילת הדרך יועד הפתרון לארגונים קטנים, הרי שיותר ויותר ארגונים ובינהם ארגונים גדולים ומכובדים מחליטים לאמץ את הפתרון של מיקרוסופט . חברות התוכנה שגדולות והמסורתיות גילו גם הן שהן חייבות גם לאכול מנתח העוגה ואט אט בונות בתוכן מיומנות ידע ויכולות בתחום ה- מיקרוסופט CRM.

אין במאמר זה המלצה כלשהי לאמץ את תוכנת מיקרוסופט. כדי לבחון את הפתרון הטוב ביותר לארגון יש לבחון פרמטרים רבים ובניהם גם פרמטרים אסטרטגיים, עלות, יכולת יישום ועוד.

כותב המאמר: אבי עסיס (M.Sc.), מנכ"ל חברת הייעוץ WideLink פתרונות עסקיים בע"מ.

ליצירת קשר: avi@widelink.co.il

 

 

 

פרסום באתר