תפריט נגישות

אורח באתר - מוטי פרנקל, מנכ"ל נייטיב דטה מערכות יצרנית מערכת COMAX

מוטי פרנקל מציין את דרכו בענף - ממתכנת ועד לבעליה של חברת נייטיב דטה מערכות, סוקר את הטכנולוגיה ושיטות העבודה הקשורות לאספקת פתרון תוכנה - ERP במודל SAAS (תוכנה כשירות לפי דרישה) ועוד.

 

 מוטי פרנקל,

מנכ"ל נייטיב דטה מערכות 

 

שמואל מרדלר: מוטי, תאר את פעילותך בתחום המחשוב הארגוני

מוטי פרנקל: אני פעיל בענף משנת  89, החלתי כמתכנת, ניהלתי סניף של בית תוכנה באילת ולאחר מכן עבדתי כפרי-לנסר. בשנת 1992 הקמנו את נתיב מערכות שהתחילה את דרכה במיני מחשבים של יבמ ופיתחה מערכות ERP בייחוד למגזר הבניה. הפעילות בוצעה באמצעות שותפות עם חברת דטה מיכון שהיתה בשליטה של קבוצת משוב. בשנת 1997 נפרדו דרכנו, קבלנו את המניות והמשכנו בפיתוח מערכות בסביבות MF ו-Client Server. בשנת 2000 בחנו את המגמות בשוק והחלטנו להיכנס לתחום ה-WEB. בשנתיים הראשונות פתחנו תשתית לפתוח יישומים בסביבת ה-WEB לשם מתן שירותים בטכנולוגיית ASP ולאחר מכן ועד היום אנו מתמקדים בפיתוח שירותי ASP-ERP או בטרמינולוגיה החדשה SAAS-ERP.

 שמואל: מהי הבשורה אותה אתם מביאים לשוק ?

מוטי: מבחינת תפיסה טכנולוגית שיווקית החידוש הוא שאנחנו מבצעים OUTSOURCING של פעילות המחשוב הארגוני. אנו מונעים בזבוז והפניית משאבים בארגון לדברים שאינם בליבת ההתמחות שלו. בשוק הקמעונאות לדוגמא עשינו מהפיכה.  בעבר התייחסו לקמעונאים כחבורת בסטות לא מבינים בטכנולוגיה,  לא היה פתרון ERP אחד לקמעונאות. היתה מערכתRETALIX   בקופות וזהו. כאשר תחום קמעונאות המזון הפרטית החל לצמוח הוא קבל מאיתנו יכולות מחשוביות כמו לשופרסל במחירים נמוכים ללא תקדים. יש לנו מאות לקוחות בתחום הקמעונאות

 יש להדגיש כי עשינו DOWN SIZING במחיר של מערכות, שנמכרו בעבר במאות אלפי שח, למערכת שנמכרת פר משתמש ב-70$ לחודש. נכון להיום בחוות המחשבים שלנו ניתנים שרותי ASP לכ-5000 איש. שרות, שעיקרו מתן מידע זמין ואמין.

שמואל: מיהו הלקוח בעל היקף הפעילות הרחב ביותר של המערכת ומיהו הלקוח הקטן ביותר?

 מוטי: ללא ספק הלקוח הגדול של המערכת זה קואופ ישראל בירושלים. זה הקואופ השלישי בגודלו בישראל כ-37 סניפים. בעבר החזיק הלקוח יחידת מחשב, מתכנתים ומנהל מערכת,  היום יש לו גוף מצומצם של ארגון ושיטות כאשר אנו נותנים לו את כל הפתרון: קופות, ניהול משרד אחורי בסניפים ומערכת ניהול לוגיסטית פיננסית למטה. יש מנהל פרויקט מטעמנו המכיר את הלקוח ומסייע גם בהגדרת דרישות חדשות וגם בשרות שוטף.

לגבי לקוחות קטנים – יש לנו מנהלי חשבונות שנותנים שרותי OUTSOURCING והיופי בזה שהלקוח ומנהל החשבונות רואים את אותם נתונים. הלקוח מקליט את נתוני המכירות חשבוניות/קבלות וסורק את מסמכי הספקים. מנהל החשבונות עובד מול המסמכים הסרוקים אצלו במשרד. אנחנו גם מאפשרים לחנות בודדת לנהל קופה ומספקים מערכות לאתרי אינטרנט שמבצעים סחר.     

שמואל: האם חשת בהתנגדות של לקוחות לגבי פתרון SAAS – שרות באמצעות האינטרנט ?

 מוטי: אחוז המתנגדים לסוג זה של פתרון נע בין 2-3% בלבד. התשובה שלי להם: "תשתו קפה, תעזבו אותי בשקט, לא מעניין מה אתם חושבים...". יש לנו לקוחות שעברו לעבוד איתנו לאחר שגנבו להם את המחשבים בעסק באופן קבוע. לקוחות אחרים אוהבים את גישת הפתרון מאחר ונמצאים במקומות גיאוגרפים שונים וקל להם לתקשר באמצעות רשת האינטרנט ועוד. המגמה באופן וודאי הנה לאמץ את השיטה בה אנו פועלים.

שמואל: ולסיום, מה החזון שלך לגבי ההתפתחויות הטכנולוגיות הבאות והתפתחות החברה שלכם ?

 מוטי: מבחינה טכנולוגית, אני חושב שההתפתחות המשמעותית הבאה תהיה רק כשהמקלדות ייעלמו מהעולם. אזי, תפיסת המחשוב תשתנה והפעלת המחשב תעשה בצורה אחרת. עד אז לא תהיה מהפיכה משמעותית.  מבחינת מערכות ERP  אני יכול לומר שמרבית השינוי יתבסס על מעבר ממערכות פסיביות למערכות אקטיביות - מערכות שמניעות תהליכים. לטעמי, שיטת ה-SAAS תלך ותגבר בצורה מהותית בייחוד בשוק ה-SMB.

מטרת החברה להישאר ספק השירותים מספר אחד בישראל בתחום   SAAS-ERP.נעמיק את ההתמחות שלנו בתחומי הקמעונאות, הובלות והפצה ונציע את המודל שלנו לשווקים נוספים שחלקם אנחנו משרתים כבר היום כגון: קיבוצים ומועצות מקומיות.

 ליצירת קשר: moti@comax.co.il

 

פרסום באתר