תפריט נגישות

אורח באתר - יחיאל תושיה, מנכ"ל משותף בחברת יוניטסק

יחיאל תושיה סוקר את התפתחות חברת יוניטסק והתמחויותיה בנושאי פתוח ויישום מערכת אורקל. מציג תובנות מיישום המערכת בחברות SMB ומדגיש את יכולת התחרות בפרויקטי פיתוח מול התעשיה ההודית.

 

 

 יחיאל תושיה,

מנכ"ל משותף בחברת יוניטסק

 

 שמואל מרדלר: יחיאל, תאר בבקשה את התפתחותה של חברת יוניטסק.

 יחיאל תושיה: יוניטסק נוסדה בשנת 1994 כבית פתרונות בתחום ה- ORACLE בכלל ו-ORACLE APPLICATIONS בפרט. יוניטסק מוגדרת כ-CERTIFIED ADVANTAGE PARTNER היחידה בארץ, זאת הדרגה הגבוהה ביותר שמעניקה  ORACLE לשותפיה העסקיים. החברה הנה חברה בינלאומית ולה שני סניפים בארץ בחיפה ובפ"ת המנוהלים על ידי וע"י אלכס פרוטאס כמנכ"לים משותפים  וסניף נוסף בארה"ב המנוהל ע"י מיכאל שגב.

 קווי הפעילות של החברה הנם:

 -         יישומי מערכת ה-Oracle E-BUsiness  מיקוד והתמקצעות בחברות SMB, חברות ביו ופרמצבטיקה וחברות יצרניות.

-         הדרכה -  חברת יוניטסק בשיתוף פעולה מלא עם

      Oracle University מקימים חבילות  הכשרה ייעודיות לארגונים ומוסדות. צוות ההדרכה מורכב  מאנשי יוניטסק בעלי התמחויות יישומיות וטכנולוגיות מגוונות העובדים בפרוייקטים של החברה ומביאים אתם ערך מוסף של ניסיון מעשי.

-         פעילות תמיכה – ליוניטסק גוף תמיכה בלקוחות אורקל שמ קבל פניות מלקוחות ונותן להם מענה מלא לאורך כל זמני הפעילות של הלקוח.

-         שיווק מוצרים פרי פתוח שלנו: פתחנו סוויטה של 8 מוצרים שנותנים פתרון לנושאים משלימים למערכת ה- אורקל לדוגמא : e- Pack (Object (Migration Manager העברה אוטומטית של SETUP בין סביבות 

      ו -  easy Custom

  (Application Enhancement Manager For Forms) שמאפשר לבצע הרחבות לאפליקציה, שליטה על הדפסות ועוד. המוצרים מותקנים ברב הלקוחות כגון: צה"ל, רפאל, מוטורולה, טבע, ועוד ובעולם לקוחות כגון GAP, US NAVY, US ARMY, PHILIPS ועוד

-         בנוסף יוניטסק עוסקת בפתוח ומיקור חוץ ( OFFSHORE).

שמואל: כיצד הנכם מתמודדים מבחינה טכנולוגית ופונקציונאלית עם מערכת רחבה ומתקדמת כל כך כמו מערכת ה-ORACLE?

 יחיאל: מבחינה פונקציונאלית אנו פועלים מתוך תפיסה לפיה המיישמים מטעמנו צריכים להכיר מכלול רחב של חלקים בתוך היישום ולאו דווקא מודול מסוים. כאשר מיישמים מכירים תהליך ולא מודול מסוים  הפתרון יהיה יותר שלם ומלא. תפיסה זו מתאימה מאד ביישומים שאנו מבצעים אצל לקוחותSMB . אצל לקוחות אלו בעל תפקיד אחד אחראי על התהליך כולו לעומת לקוחות ארגוניים גדולים בהם האחריות לתהליך נחלקת בין בעלי תפקידים שונים.

 בהיבט הידע בטכנולוגיות של ORACLE – יש להדגיש כי אנו מבצעים פיתוח עבור לקוחות גדולים המכירים בידע הטכנולוגי הצבור בחברתנו והמשתמשים בנו כמרכז פיתוח. בנינו בחברה מערך פיתוח שמתחיל ממאפיין טכני שמאפיין את התהליך וממיר אותו לפתרון הטכנולוגי, תוכניתנים שמבצעים את הפיתוח הנדרש וקבוצת QA שמבצעת בדיקות ו-UNIT TEST עבור אותם פיתוחים.

 מרכז הפיתוח שביוניטסק, המנוהל ע"י אלכס רבינוביץ, נותן פתרון מקצה לקצה ללקוחות בעלי דרישות פיתוח מחמירות כגון: טבע או חברת ביוטכנולוגיה כללית הנדרשים למענה בנושא הוואלידציה. ככלל, הלקוחות מקבלים תוצרי פיתוח פרי הטכנולוגיה העדכנית ביותר של ORACLE לאחר ביצוע בדיקות. אנו מבצעים פיתוחי MOBILE, פיתוחי ממשקים באמצעות טכנולוגיות BIPEL ועוד.

 שמואל: נא תאר את ניסיונכם בשוק ה-SMB כחברה מובילה ביישומים לשוק זה שכולם לוטשים אליו עיניים.

 יחיאל: בשוק הSMB- אנו מההתחלה.  יש לציין כי אורקל התאימה את המוצר הפונה לשוק זה ה- SPECIAL EDITION וכיום בגרסתו החדשה Accelerate Edition בשיתוף עם יוניטסק.  אנו מכירים את המוצר לעומק והיינו חלוצים בתחום זה. אנו מטמיעים את הפתרון באמצעות  מתודולוגיית יישום שהתאמנו לשוק זה ושהינה ייחודית לארגוני .SMB  המיישמים מטעמנו, כפי שציינתי קודם, מכירים את התהליכים המלאים הנדרשים לשוק זה. כמו כן, אנו מיישמים כלי פתוח שפתחנו  מראש לשם הפחתת הסיכון והורדת עלויות בפרוייקט. לדוגמא פתחנו מערכת באמצעותה אנו מבצעים את ההסבות  תוך שימוש בכלים בדוקים ועובדים. כמו כן פתחנו סט של דוחות תפעוליים ודוחות בקרה פיננסים המותאמים לתהליכים שקיימים בשוק ה-SBM בישראל. גישתנו הביאה לכך שחברת אורקל הטמיעה את הכלים שלנו בחבילה הסטנדרטית והם משמשים כיום את מיישמי האורקל השונים.

ברצוני לציין דבר חשוב נוסף לגבי מחשוב ארגונים בשוק ה-SMB. אנו מקפידים שלארגונים  יהיה יועץ תהליכי. תפקידו של היועץ התהליכי לאזן בין הדרישות החשובות ללקוח מצד אחד ומצד שני לתחום את הפתרון ולמנוע התעקשות על מאוויים לא ריאלים. המצאות היועץ חשובה ביותר להצלחת הפרויקט.

אני מאמין בהצלחת אורקל בשוק ה-SMB מאחר והיא מציעה פתרון מלא ועשיר בעלויות מימוש שהן די זהות לפתרונות קטנים יותר. בפתרון אורקל מגוון הפתרונות קיים. הארגון מעוניין ליישם תהליך של ברקוד בארגון - הברקוד כבר קיים, מעוניין ב- MOBILE - זה כבר קיים. הפונקציונאליות קיימת  וניתנת למימוש מיידי ברגע שהארגון נדרש לה. זאת בניגוד למערכות קטנות יותר הנדרשות להתממשק למערכות מתמחות ובסיכומו של דבר להשקעת משאבים רבה יותר.

שמואל: מה צופן העתיד עבור יוניטסק?

 יחיאל: יוניטסק תמשיך להיות מובילה בתחום ה-ORACLE באותם פלחי שוק שבהם אנו מובילים היום: ביו פרמצבטיקה, ארגונים יצרניים ובינלאומיים. בנוסף, יוניטסק מתחילה לספק שירותי פתוח חוץ גם ללקוחות בינלאומיים בחו"ל כאשר המטרה שלנו היא לתת את אותו שרות, שעד היום נתנו ההודים לחברות, בעלות די זהה לעלות ההודית ובאיכות גבוהה הרבה יותר. מסקר שבצענו מצאנו כי בעבודה מול ההודים הארגונים מתלוננים על איכות פתרון נמוכה. ביוניטסק כל תפיסת הפתוח,  הנובעת מתוך עבודה עם חברות פרמצבטיקה, מביאה לתוצרי פתוח באיכות גבוהה במיוחד.

 

פרסום באתר