תפריט נגישות

אורח באתר - אריה בן שמואלי - מנכ"ל משיק

אריה בן שמואלי מציג את פעילות חברתו, התמחותה בתחום הייעוץ הארגוני בכלל ובתחום הרכש הארגוני בפרט, סוקר את נושא הטמעת טכנולוגיות ומתודולוגיות מחו"ל ועוד.

 

 

 

אריה בן שמואלי, מנכ"ל חברת משיק

שמואל מרדלר: אריה,  תאר בבקשה את דרכך בענף.

אריה בן שמואלי:  תחילת עבודתי בענף היתה בחברת משיק במסגרתה בצעתי כסטודנט את פרויקט הגמר.  לאחר מכן עבדתי בחברת  טריומף, המתמחה בייצור חזיות, החל מתפקיד מנהל מחלקה בייצור ועד לניהול הייצור במפעל בירושלים. טריומף משתייכת לקונצרן ענק בעל כ-100 מפעלים בעולם כאשר מטה החברה ממוקם בשוויץ. בהמשך ניהלתי את המיזוג של חברת המרווה עם חברת משקר וחזרתי לעבוד במשיק. במסגרת תפקידי במשיק, בשנים האחרונות, שמשתי כמנכ"ל חברת גן אורנים במשך כ-שלוש שנים, ריכזתי תחומי ייעוץ שונים ומשנת 2004 אני משמש כמנכ"ל החברה.

שמואל:  מה מייחד את חברת משיק ?

אריה: משיק מיישמת ומטמיעה פתרונות המביאים תוצאות שנראות לעין, אנו משלבים מתודולוגיות וטכנולוגיות, ומציפים ערך לארגונים באמצעות הגדלת השורה התחתונה. בכל פעילות או בפרויקט שאנו עושים אנו מראים ללקוח את ה-ROI  כתוצאה מפעילותנו. לשם ההמחשה אנו מכמתים עבור לקוחותינו את הערך המוסף של הקמת מחלקת תפ"י בארגון או לחלופין הקמת מרכז לוגיסטי וכיו"ב.

בנוסף, אנו מתמחים בבצוע פרויקטים להקטנת עלויות הרכש הארגוני וזאת באמצעים שונים: מיצוי מקורות הרכש ע"י שיתוף ספקים מכל העולם, מדידה ובקרה של תהליכי עבודה במחלקת הרכש ויישום מדדים. ככלל אנו דוגלים בשילוב יעדים ומדדים, זאת תפיסה שתורמת להגדלת הרווחים בארגון ולכן אנו מטמיעים גישה זו בכל עבודה שאנו מבצעים: מדדי הצלחה, מדדי בקרה ועוד.

שמואל: האם תוכל להמחיש באמצעות מספרים את תרומתכם ללקוחותיכם – הארגונים ?

אריה:  בשנת 2006 בצענו עבור לקוחותינו  התקשרויות רכש בהיקף של כ-חצי מיליארד דולר בכ-100 קטגוריות רכש וחסכנו בממוצע כ- 18%. חסכון זה נבע מכך שאנו משתמשים במתודולוגיות וטכנולוגיות המאפשרות למצות את התחרות כגון: E-Auction שזהו כלי המאפשר להביא למקסימום את התחרות בין הספקים על בסיס פלטפורמת האינטרנט. אנו מסייעים ללקוח בהבנת השוק, מגמותיו, מנתחים את שוק ההיצע (הספקים) ובונים מודל עסקי מיטבי.

לדוגמא: כאשר נדרשנו ע"י לקוח לבצע מהלך רכש של 2,000 לינות בבתי מלון  ניתחנו את הביקוש באותו איזור והתרכזנו בתקופה בה אחוז התפוסה הממוצע במלונות עומד על 55%.  על בסיס תקופה זו בצענו מהלך התמחרות בין הספקים הרלוונטים והצלחנו, כתוצאה מכך, להוריד את מחיר הלינות ב-20% ללקוח שקבל בנוסף ארוחת בוקר וגישה לאינטרנט – זאת מבלי להתפשר על רמת המלון. דהיינו בשילוב של הבנת מגמות השוק, איתור הספקים הנכונים, בניית המודל העסקי הנכון ובצוע תחרות פומבית אנו מביאים למיצוי מקסימאלי של התחרות בשוק.

שמואל: מהן תוכניותיך להרחבת הערך המוסף בתחום הרכש הארגוני בשנת 2007 ?

אריה: השנה אנו משיקים מוצר נוסף – Sourcing Parts, מערכת זו מאפשרת לקניינים להתחבר למאגר מידע של כ-100,000 משתמשים (קונים וספקים). באופן זה לקוחות ישראלים יוכלו להתממשק לקהילה גדולה ולבצע BenchMark לכל קטגוריית רכש שהם קונים בארגון. מאידך, קיימות באותה פלטפורמה מגוון הזדמנויות עסקיות למפעלים בארץ  בהיקף שנתי של כ- 10 מיליארד דולר.

נרחיב ונעמיק את פעילותנו גם בנושאים הבאים: שרשרת האספקה, מדידה, עולם התפ"י, תכנון קווי יצור, תכנון מחסנים ועוד.

שמואל: מהי השקפתך לגבי תחום הייעוץ הארגוני בישראל ?

אריה: לטעמי יש יועצים טובים בישראל, מאידך בארץ העיסוק בתחום הייעוץ אינו קל מאחר  ולא נוצר עדיין בידול על בסיס התמחויות. לייעוץ הארגוני פנים רבות: בחלק מהמקומות בא לידי ביטוי על ידי כוח אדם מקצועי המתגבר את הארגון בתקופת עומס לפתרון זמני; בארגונים אחרים היועץ נותן סיוע לארגון במתן חוות דעת נוספת; הרחבת הידע הארגוני ועוד. כמו כן מהווה הייעוץ כלי עבודה למנהל לשם העברת החלטות המחייבות התמודדות עם פוליטיקה פנים ארגונית. 

ניתן לציין כי במהלך השנים ישנה פתיחות הולכת וגוברת של הארגונים לקבלת ייעוץ חיצוני שמהותו  קבלת ערך מוסף אמיתי. הלקוח לא רוצה חוברת שמניחים בארון אלא מנוף לשינוי אמיתי.  אנו דוגלים בגישה זו ומציעים לארגונים פתרונות שהם ישימים בזמן קצר, כלי עבודה, כלי ניהול. הייעוץ במקומות רבים מחליף את קבלת ההחלטות מ"הבטן" בקבלת החלטות על בסיס מודלים באופן מבוסס וסיסטמתי. 

שמואל:  חלק מהטכנולוגיות והמתודולוגיות שאתם מיישמים מקורם בחו"ל. כיצד מטמיעים  פתרונות שכאלה בשוק המקומי, ומה גישתך לגבי עבודה בחו"ל?

אריה: אנו מבצעים התאמה לכל המוצרים שמביאים מחו"ל לסביבת השוק הישראלי. מר ישראלי רוצה תוצאות מחר בבוקר, פתרונות מהירים לא ניתן בארץ לעבוד בניחותא לטווח ארוך ללא תוצאות. לכן  חלק גדול מהפתרון שלנו מבוסס על מתן תוצאות מהירות לארגון.

לגבי פעילות בחו"ל - אם היום הכנסות משיק מתפלגות 80% בארץ ו-20% בחול, אנחנו פועלים להיפוך המגמה. אנו עובדים בחו"ל דרך חברות ישראליות מקומיות שנדרשות לשירותי ייעוץ מחוץ לישראל וכן באמצעות השותפים העסקיים שלנו. לסיכום אציין כי החזון שלי להפוך את משיק להיות חברה המספקת שירותים ברמה הגלובאלית.   

פרסום באתר