תפריט נגישות

אורחת באתר - ורדית ווזנר, מנהלת חטיבת SAP במלם

ורדית מתארת את ניסיונה המקצועי בתחום, המשמעויות הנגזרות מתפקידה כמנהלת חטיבת SAP, אבני דרך והצלחות בהתפתחות החטיבה, הדרך הנכונה לשלב יועץ בפרויקט ERP וגם על פתרונות מקומיים אל מול פתרונות בינלאומיים.

 

 

 

ורדית ווזנר,

מנהלת חטיבת SAP במלם

שמואל מרדלר: ורדית - תארי בפנינו את נסיונך המקצועי בתחום.

ורדית ווזנר – הקריירה המקצועית שלי בתחום החלה לפני כ-14 שנה,  כמיישמת בחברת "מטרה" שהיתה חברה משותפת לעמיגר (כיום(ONE1  ומשרד רו"ח. ההתמחות הראשונית שלי במחשוב הארגון היתה בתחום הבקרה הניהולית : תמחיר, תקציב, ולאחר מכן התמחתי גם במחשוב התחומים הלוגיסטיים. הפרויקט הראשון שבצעתי היה מיחשובה של חברת מחלבות גד - שם הטמענו את מעלה NX (היוםONE1- ERP). לאחר מכן  עבדתי במסגרת חברת אינטנטיה ישראל, המשווקת בישראל את מערכת ה-MOVEX, במהלך ניסיון להקמת חברת בת שתתמחה ביישום מערכת MOVEX לעסקים בינוניים, וכן בחברת "קו מערכות". בשנתיים האחרונות אני מנהלת את חטיבת SAP במלם.

שמואל : מה המשמעות של תפקיד מנהלת חטיבת SAP

ורדית: הפעילות שלנו נחלקת לשלושה תחומים: ביצוע פרויקטים כספק מוביל מהשלב של אפיון צרכי הלקוח ועד לעליה לאוויר והלווי ההמשכי; ייעוץ – השתלבות בפרויקטים של ספקים אחרים כמובילי תחום או כח אדם איכותי נוסף בפרויקט, בנוסף אנחנו גם נמצאים אצל לקוחות SAP ותיקים לצורך תחזוקה או הרחבת יישום. 

כמנהלת החטיבה אני דואגת לכך שהDELIVERY-  בכל תחום יהיה מקצועי ולשביעות רצון הלקוח - תוך עמידה בתקציב. עלי לוודא שהיועצים בחטיבה ישארו המובילים בתחומם בשוק, וזאת על ידי כך שילמדו, יתפתחו וירכשו ידע וניסיון. הדבר החשוב ביותר,לטעמי, ללוות את הפרויקטים באופן אישי לאורך כל הדרך ולוודא שהדברים מתבצעים על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצון הלקוח בכל הקשור לתקציב ולוחות הזמנים.

שמואל: מהם ציוני הדרך העיקריים בהתפתחות החטיבה, תחת ניהולך ?

ורדית:. החטיבה קיימת מזה שלוש שנים. בתחילת פעילותה, ביצענו שני פרויקטים גדולים– פרויקט "על בד" ופרויקט קבוצת "הארגז", אשר בהם צברנו ידע וניסיון בתחום התעשייתי תוך כדי העמקה בנושאים אלה במסגרת ה- SAP. לפרויקט "דיפלומט", בו זכינו לאחר מכן,  ניגשנו בצורה שונה ובמתודולוגיה מהפכנית. שילבנו את כליה-BPM של ARIS שאפשר לנו משלב האפיון להמחיש ללקוח את התהליכים END TO END.  הלקוח יכול לראות את התרשים, יודע מה מנוהל ב- SAP ומה מנוהל מחוץ ל-SAP ויודע לנהל את השינויים הארגוניים שלו כבר מהשלב הראשון.  באופן זה, יצרנו מעורבות של הדרג הבכיר בארגון וכל סמנכ"ל בארגון קיבל אחריות על שרשרת האספקה שתחתיו.

אנו מבצעים את הפרויקט בשקיפות מלאה עם הלקוח. כל ההחלטות וסיכומי הדיון מופיעים בפורטל הארגוני וכל אחד יכול לצפות במידע ולהתייחס. העבודה בשיטה זו, מאפשרת ליצור אינטגרציה בין המערכות כבר מהשלב הראשון. אנו מזהים את הנושאים המהותיים בפרויקט צווארי הבקבוק, ונותנים להם מענה. המטרה שלנו להציג ללקוח את תפיסת הפתרון, במסגרת ה-SAP, כבר בשלבים הראשונים ולשם כך אנו מציגים את המענה במסגרת מערכת SAP (1CRP) מהר ככל האפשר. כבר במצגת הלקוח רואה את  שרשראות האספקה השונות (משלוחים, יצור, רכש..) ויכול לוודא שניתן  מענה לצרכיו. הלקוח יכול  להתרשם ולחוש ביטחון שצוות היישום מטעמנו הבין את הצרכים ונותן את הדגש במקומות הנכונים. חשוב לי להדגיש שאחד ההשגים בפרויקט הוא כאשר אין פערי ציפיות בינינו כמציעי הפתרונות לבין הלקוח שבסופו של דבר, אמור לאשרם.

המטרה שהצבנו לעצמנו, ביחד עם הלקוח, היא ליישם מערכת סטנדרטית ככל האפשר ולהמעיט בפיתוחים. השלב הבא שבוצע בפרויקט הוא(2CRP) שבו הצגנו את המערכת עם חלק ניכר מהפיתוחים. המטרההינה שהלקוח יציג את התהליכים בעצמו. באופן זה, הלקוח לומד את המערכת והפתרונות והופך להיות שותף.  כמו כן, הצלחנו להקטין את חוסר הבהירות וגורם ההפתעה בפרויקטעל ידי החשיפה המאסיבית של הלקוח למערכת, והצלחנו ליצור תחושה של שתוף פעולה  בין היועץ – ברוך רוטשילד לצוות המיישם וללקוח. במקביל, באמצעות ה-ARIS, הלקוח מתעד את כל השינויים במערכת, דרך ה-ARIS מכין את תסריטי הבדיקותואת תוכנית ההדרכות. חשוב לציין שה-ARIS  מקושר ל SOLUTION MANAGER שזה כלי SAP  לניהול פרויקטים ולתיעוד והוא חלק אינטגרלי מהמערכת. המערכת צפויה לעלות לאוויר בראשון ליוני .

בפרויקט זה, אנו מבצעים את היישום הראשון בארץ של ה-WMS (ניהול מחסן מתקדם) של ה-SAP ברמה גבוהה  והחלפנו במודול זה תוכנה ייעודית שהיתה בשימוש לפני כן. 

שמואל: האם ישנן הצלחות נוספות לחטיבה ?

ורדית:בהחלט. בימים אלה זכינו יחד עם יבמ בפרויקט דואר ישראל. מהות הפרויקט יישום מערכת SAP שאמורה להחליף חלק מהמערכות הישנות בדואר ישראל. יבמ ומלם זיהו את היתרונות של כל אחת מהחברות בתהליך והחליטו לחבור בהצעה משותפת. כתוצאה מכך הצלחנו לגבש צוות חזק ואיכותי ובימים אלה אנו מתארגנים לפרויקט שהיקפו, בשלב הראשון- כ- 13 מיליון ₪ . הפרויקט מיועד ל"עלות לאוויר" בינואר 08.  אנו בהחלט רואים חשיבות רבה בזכייה זו המבססת  אותנו כגוף מוביל ביישום פרויקטי SAP.יש לנו צוות חזק עם תרבות עבודה משותפת,שבזכותו אני מצליחה להביא לידי מימוש את האני מאמין שלי- אין כמו עבודת צוות ובסוג עבודה כשלנו אין כוכבים..

שמואל: מניסיונך בדיפלומט, מהם יחסי העבודה הנכונים בין ספק הפתרון, הלקוח והיועץ?

ורדית: אחת ההחלטות הראשונות שקיבלתי לפני שהתחלנו לעבוד, וגם מצאתי פרטנר טוב בדמות מנהל הפרויקט שלי – איציק ג'יני, הינו שיתוף פעולה מלא עם היועץ והלקוח. עם הלקוח יצרנו שקיפות מלאה באמצעות הפורטל, הוא חשוף לישיבות שלנו, לוחות הזמנים, וניהול הפרויקט שלנו. מול היועץ עשינו מאמצים ולמעשה בוצע שינוי בתפיסת היישום – אנו לא עובדים ברמת המודול אלא מסתכלים על הדברים רוחבית, כך מתבצע שתוף פעולה מלא בין המיישמים השונים. תפקידו של היועץ, חברת סקר, היה להציג ולעדכן את ההחלטות בישיבות בתוך ה-ARIS ולשמור על מעורבות הלקוח כולל בקרה על ההחלטות.

יש לציין כי עד מהרב הבין הארגון כי נוצרה שותפות מלאה אתנו ועם היועץ שלעיתים גם מניע את הלקוח מליישם דרישות מיותרות.  באופן זה הצלחנו, תוך שלושה חודשים, לקבל אישור של כל ה-BLUEPRINT  בפרויקט.

שותפות זו הביאה לכך שהפרויקט הינו פרויקט ארגוני בכל היבטיו.  המנכ"ל נועם ויינמן נכנס לתמונה כשיש צורך בקבלת החלטה משמעותית. האמון שניתן לנו בא לידי ביטוי בשינויים רבים שיתבצעו בארגון בהקשר לשיטות העבודה וזה אחד הערכים המוספים של הפרויקט –יעול ושיפור הבקרה של הארגון, כולל עבודה על בסיס נתונים אחד אשר משנה את כל תפיסת הארגון.

שמואל: לאור נסיונך וכמי שהובילה מהלך להכרה של המגזר הממשלתי בתעשית התוכנה המקומית, כיצד את משווה בין הפתרונות המקומיים לפתרונות הבינלאומיים ?

ורדית: הפתרונות הישראלים הם פתרונות טובים מאד . החסרון הוא שאין לתעשיית התוכנה הישראלית את היכולת להשקיע הון רב בפיתוח, וכתוצאה מכך התפתחות התוכנה מותנית בהשקעת הלקוחות. זהו ההבדל הגדול. היכולת של תוכנה כמו SAP, להשקיע  בגרסאות העתידיות ובפיתוח הטכנולוגי, עוד לפני שהמהדורה החדשה נקנתה, מביא אותה לקדמת הטכנולוגיה. לקוח המצטרף ל-SAP נמצא תמיד בחזית הטכנולוגית מה שלא תמיד קורה ללקוח שעובד עם תוכנה ישראלית.

אני מאמינה ש-SAP תגיע לחברות הבינוניות, הספקים ילמדו, כמו מלם בפרויקט דיפלומט, לשכלל את שיטות העבודה ולהציע פרויקטים שמותאמים לתקציב הלקוח. כמו כן אני מאמינה שבשוק הבינוני נראה תחרות קשה בין SAP ל-ORACLE ומדי פעם גם תוכנות אחרות. התוכנות הישראליות ימצאו את עצמן יותר ויותר במדרג הבינוני והקטן, שם לחברות שצריכות תוכנה אין את התקציבים להטמיע פרויקטי SAP.

 ליצירת קשר: vardit_w@malam.com

פרסום באתר