תפריט נגישות

אורח באתר - אלי שור, מנכ"ל חברת קו מערכות

אלי שור סוקר 28 שנות עשייה, מדגיש את הערכים המוספים הגבוהים ללקוחות חברת "קו מערכות" הנהנים ממובילות טכנולוגית ועושר פונקציונאלי, ומספר אודות צעדים ראשונים בדרך ליצוא טכנולוגיה פרי פיתוחה.

 

 

 

 

אלי שור, מנכ"ל חברת קו מערכות

 שמואל מרדלר: אלי, תאר בבקשה ציוני דרך עיקרים בהתפתחותה של חברת קו מערכות.

אלי שור: החברה הוקמה בשנת 1979 כאשר הפרויקט הראשון שקבלנו היה לפתח תוכנה לעמילות מכס. עשינו עבודה טובה בנושא ותוך זמן קצר שלטנו בתחום. במקביל פתחנו פתרונות ERP כלליים: מחשוב תעשייתי, מסחרי וכיו"ב והחלטנו להתמחות בתחום זה. בשנת 1984 פתחנו מערכת הפצה בשיטת PRE SALE, קנינו שליטה בשוק ההפצה  והבנו את החשיבות במחשוב נישה המאפשר מתן פתרונות מחשוב עמוקים ומתמחים. כתוצאה מכך נכנסנו לשתי נישות נוספות: בנקאות- משכנתאות ותירות-סיטונאית.

לפני כחמש שנים החלטנו לתקוף נישה נוספת - קמעונאות. פתחנו פתרון שמספק לרשת קמעונאית מענה כולל מניהול הקופה, מרכז הרשת עם אינטגרציה מלאה לתוכנת ה-ERP. אנו מציעים לבעלי עסקים מסוג זה דינמיות ויכולת שליטה מלאה בעסק ללא צורך בביצוע  פרויקטים גדולים של אינטגרציה מהסוג שמתקיים ברשתות גדולות בין ספק קופות כגון ריטליקס ומערכת ה-ERP שבארגון. במסגרת זו אנו מאפשרים לרשת הקמעונאית גם פתרונות בתחום ההפצה כגון: ניהול מסלולים, ניהול המחסן המרכזי – מרלו"ג ועוד. אחד מלקוחותנו בתחום הנה חברת קרביץ. לחברה זו פעילות מרובה בתחום ההפצה, כאשר חלק גדול מלקוחותיה הנם לקוחות ישירים המתקשרים איתה בתור מפיץ ונהנים מיכולתה להפיץ את הסחורה ישירות אליהם.

יש לציין כי הקדמנו, בתחום מחשוב קמעונאי כולל, את היצרנים הגדולים של מערכות ה-ERP אשר זיהו את הנושא ומנסים להתארגן בהתאם.

שמואל: קו מערכות נתפסת בשוק כחברה עם יכולות טכנולוגיות גבוהות, האם תוכל להרחיב בתחום זה.

 אלי: מבחינה טכנולוגית, שני מקימי החברה ומנהליה: נחום ואנוכי הנם בוגרי מדעי המחשב מהטכניון. אכן, האורינטציה של החברה מאד טכנולוגית. תמיד חפשנו פלטפורמות וכלים שיתנו לנו כבית תוכנה קטן עוצמת פתוח ויישום שדרושה להתחרות בשוק של ענקים. הלכנו למיני מחשבים שהשוק היה עדין בסביבת יבמ; היינו הראשונים שיצאו מהסביבה של דיגיטל לתחום היוניקס; התקנו את האפליקציות המסחריות הראשונות על מחשבי SUN בזמן בו גורמים בשוק הגדירו אותם כתחנות  עבודה. זהינו  יחסית מוקדם את החשיבות של האינטרנט ועד היום אנו החבילה הישראלית היחידה שממצה טכנולוגיות JAVA למימוש ה- CLIENT.  יכולת השליטה שלנו בטכנולוגיה אפשרה פתוח מערכת קופה המופעלת בסביבת דפדפן סטנדרטי. אני זוכר כשבחנו את הנושא והתייעצנו אחד המומחים בענף נאמר לנו שלא נוכל לשלוט על כל האמצעים של הקופה באמצעות דפדפן – הוכחנו לאותו מומחה שטעה.

כיום אנו עושים נסיון ראשון, שעושה רושם שיוכתר בהצלחה, של מכירת טכנולוגיית פתוח לשוק האמריקאי. מתוך צורך שלנו, פתחנו מוצר בשם JUMPS המאפשר ליישומים בסביבת MUMPS לפעול בסביבת בסיסי נתונים כלליים.  הפרויקט הסתיים לפני שנה והצגנו אותו באתר שהקמנו לצורך כך: www.mumps-migration.com , פניות שהגיעו בשלו לפרויקט פיילוט עם לקוח אמריקאי גדול.

שמואל: באיזה סגמנט של השוק חברת קו מערכות פעילה?

אלי: מסורתית תמיד היינו קרובים לשוק הביניים. הפתרונות שלנו מקיפים ואינם מיועדים לשוק הקטן הנדרש למחשוב זול, גנרי ופשוט ומאידך החברות הגדולות בישראל לא שוקלות את התוכנות הישראליות ברצינות וזה חבל. פתרון ERP הנו פתרון שחייב לתת מענה רחב לפעילויות החברה באופן מיטבי.  לעיתים רוכשות החברות הגדולות פתרונות גנרים בינלאומיים כאשר יכלו לקבל, באופן זול ומהיר יותר, מערכת מקומית מתמחה ומתאימה לצרכיהן בצורה טובה יותר.

מה שמייחד אותנו, במתן מענה לשוק הביניים, זו העובדה שאנו היצרנים של התוכנה, מכירים את הסביבה העסקית של הלקוחות ומספקים פתרון מקיף לצרכי הלקוח, בצורה אופטימלית ובהתחשב באילוצי תקציב. כל חבילת ERP מיובאת סובלת לטעמי מחוסר ידע של הנציגות המקומית, מחוסר גמישות בגישה לקוד המקור, אינטראקציה יקרה, מימשקים מסובכים ועוד.

 שמואל: האם תוכל להמחיש את את היתרונות שבהתמחויות הנישות שלכם ללקוחות ?

אלי:  לשם ההמחשה, אתמקד בפעילות שלנו בשוק הקמעונאות. הכניסה שלנו לתחום זה נבעה מכך שבין לקוחות ה-ERP הגנרים היו לקוחות כגון: קרביץ, אקדמון שחלק מהותי מהפעילות שלהם בוצע באמצעות רשת קמעונאית. חווינו את הקושי של לקוח כזה, שאינו עתיר כח אדם מקצועי (מחשובי/או"ש), להתמודד עם אינטגרציה בין קופות למערכת ERP מרכזית כאשר ההתמודדות הנדרשת הנה התמודדות שוטפת מאחר והפתרונות מתקדמים כל הזמן בכדי לענות לצרכים משתנים של רשת כזו.  

פתחנו התמחות בכדי לענות באופן מלא על הדרישה הן ברמת  הניהול והבקרה  והן בפאן של הפיכת המידע לשם יישום החלטות אופרטיביות, במהלך יום העבודה, בשטח: הכרזה על מבצעים, בקרה על מבצעים ועוד. אנו מספקים ללקוח תמיכה מקצועית מקיפה: מרמת בעל החברה, שרואה בפתרון שלנו כלי אסטרטגי להתפתחות הרשת ועד למנהלי תחומים: מנהל הכספים, מנהל הסחר בארגון ועוד.

בנוסף הושם הדגש על רמת השרות. מצאנו שיש צורך לספק שרות ברמה הגבוהה ביותר.  אם לא ניתן להפעיל את הקופה – ישר נוצר תור, אם זו קופה יחידה בחנות החנות מושבתת.  ברשתות מזון לדוגמא, לקוח שעומד עוד 10 דקות יעזוב את העגלה ויחפש רשת אחרת.  התארגנו גם בנושא השרות באופן התואם את הדרישות. התאמנו את פעילות השרות לשעות העבודה של הרשתות.  כמו כן הרחבנו את תכולת השרות. אם במערכת רגילה הלקוח יכול לבצע איתור תקלות ראשוני, ברשת קמעונאית רוצים מענה מטלפון אחד. אנו נותנים אחריות ומטפלים הן בבעיות של תוכנה וגם בהפניה וסינון של בעיות חומרה.  

המוניטין שצברנו הביא להתקנות נוספות בתחום כגון: אופטיקנה, שירן (לשעבר רשת השקם של צה"ל), ברכת הארץ – רשת חרדית של 25 סניפים ועוד.

לסיכום אציין כי העובדה שארגון מסחרי בהיקף מחזור שנתי של עשרות או מאות מליוני ₪ יכול לבצע פרויקט מחשוב כולל ומותאם לענף בו הוא פועל, ללא שינוי במצבת כח האדם הקיים ובתקציב סביר, ממחיש את הערכים המוספים שלנו ללקוחותנו.

 

פרסום באתר