תפריט נגישות

אורח באתר - גיל נזרי, מנכ"ל פנורמה ישראל

גיל נזרי סוקר את התפתחות חברת פנורמה, היתרון בקרבה ללקוחות הישראלים, הקשר שבין ה-BI למערכות ה-ERP והחזון שימומש השנה - PROACTIVE BI.

 

 

 

 

 

גיל נזרי, מנכ"ל פנורמה ישראל

 שמואל מרדלר:גיל, כמה מילים אודותיך...

גיל ניזרי: בהסטוריה המקצועית שלי היתה לי חברת תוכנה, שהעסיקה 30 עובדים בימיה הטובים ועסקה בפתרונות תוכנה לארגונים שונים כגון: טבע, תעשיה אווירית ועוד; לאחר מכן עבדתי בקבוצת  MAGIC והובלתי תחום חדש של CRM בהיבטי שיווק ומכירות בינלאומיים; לפנורמה הצטרפתי לפני כ-4 שנים, בהתחלה כמנכ"ל פנורמה ישראל, ולאחר מכן ובנוסף אני מוביל את הפעילות העסקית של פנורמה במזרח אירופה,  אסיה פסיפיק והשנה גם מערב אירופה.  בטריטוריה זו ישנם כ-100 שותפים עסקיים המופעלים על ידי  הצוות שלי.

שמואל: מהו כרטיס הבקור של פנורמה ?

גיל: פנורמה נוסדה ב-1993 על ידי ד"ר רוני רוס וב-1996 מכרה חלק מטכנולוגיית ה-SERVER שלה לחברת מיקרוסופט. מיקרוסופט פיתחה על בסיס זה מוצר בשם MS OLAP. מאז ועד לפני שנה התמחנו בלפתח את צד ה-CLIENT  של ה-OLAP, שעם השנים הפך ליותר מורכב.  ב-2003 פנורמה יצאה לשוק העולמי ונכון להיום יש לה 1800 לקוחות בעולם בינהם CITY BANK, EDS, PHILIP MORRIS ועוד.

לפני שנה החלנו לעבוד יחד עם נס בישראל על פנורמה מעל מסד נתונים של SAP/BW . כיום פנורמה מספקת מענה זהה עם מוצר אחד בו זמנית מעל שתי פלטפורמות BI  שונות : MS SQL ו SAP/BW

שמואל: מה מייחד אותכם מול חברות אחרות בענף ?

הייחוד שלנו בא לידי ביטוי בכך שהפתרון שלנו מבחינת בעלות/תועלת הוא הכלכלי ביותר. הפיתוח מהיר, התוצאה הסופית ידידותית ונוחה למשתמש,  פנורמה הביאה את בשורת ה- BI להמונים, הוכחנו זאת הלכה למעשה - מאות רבות של משתמשים עד אלפי משתמשים בארגון אחד. אפשרנו את הגישה למידע חכם ומנותח לכלל עובדי הארגון וזה לא נכס ששמור רק לאנליסטים. כחברה קטנה יחסית לענקי ה BI אנו נותנים טיפול אישי ואמין ללקוחות, בשווקים השונים ובטח בשוק הישראלי. יש לנו 400 לקוחות/ארגונים בישראל שבמסגרתם עשרות אלפי משתמשים. אותם מאות ארגונים שקולים בכמות המשוב, הידע והחוכמה לאלפים רבים של ארגונים עולמיים. הלקוח הישראלי מתוחכם ותמיד בעל עצה טובה ותורם רבות ,אנחנו מקבלים עצות כאלה מדי יום ומידי חודש אנו אוספים מספר של  הברקות שהופכות לתכונות נוספות של הפתרון שלנו. זאת בנוסף לפורום INOVATION אותו הקמנו בחברה ואני גאה להמנות על חבריו – פורום זה חרט על דגלו את סמל החדשנות הטכנולוגית ועוזר להוביל את החברה לכווני הפיתוח החדשים. בנוסף יש את אותם 400 לקוחות ולמעשה בין 50-100 אלף משתמשים בישראל שנותנים פידבק איכותי שמצעיד אותנו קדימה

שמואל: האם יש התייחסות ספיציפית לשוק ה-ERP ?

גיל: בהחלט כן, לשמחתי רוב הארגונים כבר בחרו את מערכת ה-ERP  שלהם. יש פרק זמן של בין שנה לשנתיים מתחילת יישום ERP שבו הארגון מתחיל להתלבט :מה עושים עם עושר המידע? כיצד מוציאים את המוץ מהתבן? איך מגיעים לנקודה המעניינת בנתונים?  ואז מתחיל עידן ה –BI.  בדרך כלל ארגונים מתחילים בניתוח המכירות והשיווק שהוא אחד  הנושאים היותר מעניינים בארגון, וממשיך בניתוחים לגבי תחומי פעילות נוספים. מערכת ERP מתאפיינת באלפי טרנזקציות יומיות ואין שום דרך מעשית (למעט BI ) לעקוב אחר המידע הזה, להוציא ממנו אירועים חריגים ולהבין את התנהגות העסק , לכן יש צורך במערכת שתתן ניתוח מלא ודווח חריגים (Alerts) למנהלים שיופיעו בתוכנות ה- OFFICE או ישירות למכשיר הסלולארי ויכוונו את המנהל בהבנת האירוע ובתגובה לו.

החזון שלנו יוצא לפועל השנה:PROACTIVE BI  – כלומר ה-BI "מגיע אליך " ולא אתה אליו . נאפשר פרסונליזציה מדויקת ברמת כל משתמש לגבי החלקים במידע שרלוונטים ומעניינים אותו. המשתמש יוכל למקם את פיסות המידע הזה PERSOALIZED) DASHBOARD) בכל אפליקציה שיכולה לעזור, למעשה המיקום הנבחר הוא המקום בו הוא מבלה את רוב יומו והמידע יזרום לשם באופן רציף ממערכות ה-BI הארגוניות כל הזמן.

במסגרת זו פתחנו גם יכולות WORK FLOW בכדי לאפשר לתהליכיBI  להתניע תהליכים ב-ERP או בכל מערכות הארגון. נשיק את הגרסה הראשונה באזור יוני השנה.

לפני שנה וחצי חברת פנורמה החליטה, בנוסף לסביבת המיקרוסופט להתקמד גם במערכות SAP. זאת עקב הנוכחות של מערכת זו בעשרות אלפי לקוחות אנטרפרייז בעולם ולמעשה המערכת הנפוצה ביותר בארגוני ענק בינלאומיים. חברנו לחברת נס ויצרנו שתוף פעולה אסטרטגי. נס סייעה רבות בפתוח המוצר והיום היא צלע חשוב מאד בשיווקו בישראל ללקוחות SAP.

שמואל: ולסיום, מספר מילים אודות הכנס השנתי שיתקיים בתאריך ה-7.3.07

גיל: הכנס הוא בסימן של פעילות פנורמה במסגרת מיקרוסופט ו-SAP. נציג את ה-ROAD MAP של פנורמה –  PROACTIVE BUSINESS INTELIGENCE וכן נמחיש את השמוש בפתרון. נדגים את השמוש בפתרונות פנורמה מעל SAP BW וכן נחשוף ארבעה סיפורי לקוח מרשימים, שמכוונים לכל ארגון ERP, והם: היישום בחברת לובינסקי  - כיצד להגדיל רווחיות בשוק תחרותי; החזר ההשקעה ב-SAP BW על ידי שמוש בפנורמה בשופרסל;  השימוש ב-BI לשווק ממוקד לקוח בתמי 4 ואפליקציית "מנהל" במשטרת ישראל – בה עושים שמוש כ-6700 משתמשים. תבואו, יהיה מרתק!

ליצירת קשר:

גיל נזרי, מנכ"ל פנורמה

giln@panaorama.com

פרסום באתר