תפריט נגישות

אורח באתר אבי בן דוד - מייסד ומנכ"ל אביב פתרונות מתקדמים

אבי בן דוד סוקר את התפתחות החברה, התבססותה על מערכות פתוחות, תרומתם של הלקוחות, מגמות בשוק הישראלי, כיווני יצוא ועוד.

 

 

 

אבי בן דוד,

מייסד ומנכ"ל אביב פתרונות מתקדמים

 שמואל מרדלר: אבי, תאר בבקשה את השלבים העיקריים של התפתחות החברה ומוצריה.

אבי בן דוד: החברה הוקמה 1989 מתוך כוונה ליצור מערכות ניהוליות לעסקים בטכנולוגיה מתקדמת. באותם ימים הרוב המכריע של המערכות הניהוליות פותח על גבי פלטפורמת המחשוב  של חברת יבמ - 36SYSTEM. אנו הובלנו פתוח בסביבה טכנולוגיות מתקדמת של מערכות פתוחות. במשך שנים רבות היינו יחידים בתחום זה בשוק אספקת פתרונות לארגונים גדולים, הטמענו מערכות על בסיס ORACLE/UNIX והיינו הראשונים שהטמיעו בישראל מערכות בעלות INTEFACE GUI. החברה התפתחה בדם ידע ודמעות, לא מכרנו משהו ליוסי ורדי. בשנת 2000 החברה הונפקה לבורסה ומונה לה מנכ"ל שכיר. לאחר שניסיון זה לא עלה יפה,  חזרתי בשנת 2003 לניהול ומאז החברה מצליחה ורווחית.

שמואל: כיצד השפיעו הלקוחות על הפתרונות אותם אתם מפתחים?

אבי: מכל לקוח למדנו, כי לכל לקוח היתה הייחודיות שלו. להמחשה אציין כי בתנובה למדנו איך לפתח פתרונות פיננסים ולוגיסטיים העונים למורכבות הקונצרן; למדנו במשרד הבריאות איך לנהל פרויקט ענק של 30 בתי חולים ולאפשר למשרד הבריאות לנהל תקציב ב- ON LINE; במרקורי אינטראקטיב יישמנו מתודולוגיות SOX במערכות שלנו ומחברת נעלי נמרוד למדנו הרבה בתחום ה-RETAIL.

יש לציין כי בתחום ניהול בתי חולים אין אנו מתמחים בפתרונות פיננסים בלבד. לאחר שהטמענו מערכות לוגיסטיות בבתי החולים רמב"ם ואיכילוב אנחנו מטמיעים מערכות לוגיסטיות בכל בתי החולים הגריאטים והפסיכיאטרים.

שמואל: האם הנכם עוסקים בפתרונות נוספים על פתרונות ERP מתמחים?

אבי: בהחלט, אנחנו ממנפים את הידע שלנו לפיתוחים בתחומים נוספים כגון מערכת "העין השלישית" שפותחה בכדי לתת מענה לנושא מעילות ואי סדרים במערכות ממוחשבות. מנסיוננו התברר שנושא מעילה גניבה בידי מורשים הוא נושא בולט ונושא פרוץ. הארגונים מאבטחים את עצמם באנטי וירוס, פירוול ואמצעים נוספים כנגד בלתי מורשים מבחוץ, אך לא יודעים כיצד למנוע ממשתמשים פנים ארגוניים לבצע פעולות שאינן מורשות. מצאנו בהסטוריה שלנו משתמשי מערכת שמעלו  כגון: מגלחי יתרות ופיתחנו מאות דוחות בנושא פעולות חריגות כגון שינוי שם מוטב בהוראת תשלום ממוחשבת. נסיון זה הביא לפתוח מערכת מומחה שמתבססת על שני מהלכים: אחד, פרופיליזציה והשני יכולת הטמעת חוקים לאיתור פעילות חשודה ושאינה ראויה.

קהל היעד של מערכת זו הנם ארגונים גדולים ומסובכים מכל הסוגים. המערכת גנרית עובדת על כל בסיס נתונים, יוצרת בסיס נתונים משל עצמה וכך אינה משפיעה על זמני התגובה של המערכות האופרטיביות. המערכת חכמה ופרואקטיבית, אנו מיעדים אותה לחו"ל ועושים מאמצי שיווק אדירים בתחום זה.

שמואל: מהי אבחנתך לגבי הקורה בשוק המחשוב הארגוני בשנים האחרונות?

אבי: המגמות בשוק השתנו כשנכנסו שחקנים זרים. עבודה מצוינת עושים החברה מ-SAP שבססו את עצמם כהמערכת. לטעמי גם לחברת ORACLE יש מוצר בהחלט טוב אך פחות בולט בארץ. SAP מצליח בארץ באחוזים בלי שעור להצלחתו בעולם, זוכה בכל דבר גדול. אני מאד מכבד את פיתוח ה-SAP זו תוכנה רצינית אך אינה יכולה להתאים לכל סגמנט, בסיכומו של דבר הלקוחות משלמים את המחיר כאשר המערכת לא מתאימה להם. מערכת SAP הנה מערכת יקרה מאד לרכישה ולתחזוקה שוטפת, דבר גדול, יקר וכבד. מתאים לארגונים שיכולים להרשות זאת לעצמם, אינני רואה במערכת זו יתרון לעסק קטן ובינוני. הפתרונות שלנו משתייכים לליגה העליונה של המערכות שפותחו בישראל. מערכת אביב ERP נותנת פתרון מושלם לצרכי הארגון הישראלי המסובך בעלות תועלת הרבה יותר טובה.

שמואל:  מהן התוכניות לעתיד?

אבי: כרגע אנו נמצאים בעיצומם של פיתוחי כיוונים חדשים ונוספים ומתלבטים ביחס לפלטפורמות הטכנולוגיות העתידיות שלנו, אנו בוחנים כלים של WEB 2.0 וכן טכנולוגיות דוט נט. כבר כיום אנו מציעים מודולים שעובדים באמצעות CLIENT  THIN. בנוסף, נעמיק את הפתרונות המתמחים בנישות כמו נושא ה-RETAIL, בנושא זה אנו מציעים פתרון הכולל: POS, BACK OFFICE, ERP ותוכנת אבטחה כנגד פעולות לא מורשות – ANTI FRAUD. בפתרון משולבים מערכות תומכות החלטה למנהלים המאפשרים בחינת מכירות יחסית לתקופה קודמת, צפי צריכת מלאי עתידית ועוד.

שמואל: לסיכום, מה ה"אני מאמין" שלך?

אבי: השוק משתכלל, פעם בתחילת שנות ה-80 לא הבין הצרכן כלום, היום המשתמשים יותר משוכללים, מבינים יותר, בעלי נסיון צבור ממערכות אחרות וקל להם יותר להשוות בין הערכים המוספים של הפתרונות השונים.

נמשיך לשים את הדגש על יחסי ספק לקוח ולבצע פרויקטים באופן בו הארגון מרגיש שהרוויח מהפרויקט ולא יצא בשן ועין. זה קשה, כי פרויקטים של מחשוב הם קשים. עלינו  להבין צרכים של לקוח שלא אמור לדעת להסביר אותם ולשמור לקוחות ברמת שביעות רצון טובה וסבירה  - זה לטעמי האתגר האמיתי.

ליצירת קשר:

avib@aviv.co.il

פרסום באתר