שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG, פתח את הכנס והגדיר את מטרת תחום הבינה העסקית – Business Analytics: "להפיק מידע משמעותי מבחינה עסקית לצורך קבלת החלטות ניהוליות על בסיס מידע היסטורי, עכשווי ותחזיות".
תחום ה-Business Analytics נחלק למספר תתי תחומים:
מיכאל שפרבר, מנהל תחום תשתיות ומידע עסקי באגף הכספים בסלקום, סקר את ניסיונה של סלקום תחת הכותרת:
"Agile Powered Financial Analytics".
מיכאל הציג את המסע שעברה החברה מחברת סלולר לקבוצת תקשורת שחייב אימוץ אסטרטגיה של מצוינות תפעולית ושירות מצוין.
במהלך זה הוטמע יישום גישת הניהול הממוקד:
באמצעות הטמעת תשתית Financial Analytics נוצרה בארגון תפיסה עסקית ושפה אחידה בכל היחידות תוך התמקדות בתמורה הכלכלית לחברה. כל יחידה רואה את השפעתה על שורת הרווחיות ונמדדת עליה. בכך מאיצה תשתית המידע העסקי את ערך הפירמה ומסיעת לחברה לעמוד ביעדיה העסקיים.
אופיר אייזיק, סמנכ"ל מכירות ב-QlikView ישראל, הציג את פתרון ה-QlikView המאפשר בין השאר:
בנוסף מספק הכלי למחלקת ה-IT הארגונית כלי חזק, גמיש וקל לניהול ומעקב שימוש של מערכת ה-BI בסביבת מרובת משתמשים. בין השאר ניתן לעקוב אחר הפצות של יישומים, לנהל ממקום מרכזי את חלוקת העומסים בין השרתים, תזמון טעינת נתונים ועוד.
גלית טוויג, דירקטורית, מנהלת תחום אנליטיקס ב-EY ישראל, סקרה את ה-Human Factor of Analytics Success.
בסקר שערכה EY נמצא שלארגונים קשה לקבל ערך מהטמעת טכנולוגיות מתקדמות בתחום ה-Business Analytics ורק 12% מהסך של 564 מנהלים שנשאלו, מציינים שיש בארגונם מערכי Business Analytics מובילים.
נמצא שארגונים השקיעו רבות בטכנולוגיות אך פחות בהכשרה של מנהלים בצריכת תוצרים של Business Analytics. ולכן תוצרי הניתוח נשארים ברמה אינפורמטיבית בלבד ואינם משמשים כבסיס לביצוע שינויים עסקיים מחויבים.
בכדי שארגון יהפוך ל: Data-Driven Organization, עליו לפעול בארבעה מישורים:
יניב בן-נון, פיתוח עסקי ומומחה ל-Analytics בחברת iProsis, הציג את השירות שחברתו מעניקה: Big Data as a Service.
חברת iProsis מעסיקה כ-20 עובדים, שותפה עסקית של SAP, ומתמחה במתן שירות Business Analytics על Big Data באמצעות פלטפורמת SAP HANA בענן. באופן זה יכול ארגון שאינו גדול, להינות מתובנות עסקיות מבוססות Big Data ללא צורך ברכישת חומרות ותוכנות יקרות במודל השירות.
יכולות אלו מאפשרות לארגון לפעול בצורה חכמה, מהירה בהתאמת המוצרים והשירותים שלהם על בסיס מידע ואנליטיקה מתקדמת, שתאפשר להם יתרונות תחרותיים.
רונן אברמוביץ, שותף, יועץ בכיר ומנהל תחום מודלים וסימולציה בחברת פרוגרמה, הציג מתודות וכלים המאפשרים להפוך את גישת התכנון בארגון מגישה המגיבה למתרחש לגישה פרואקטיבית, צופה פני העתיד.
רונן סקר מתודולוגיות וכלים בתחום המאפשרים לבצע תרחישי "What if" בסביבות מורכבות עם קשרים רבים בין היישויות והאילוצים. באופן זה יכול ארגון לצפות את המשמעות של שינוי מתוכנן לפני ביצוע השינוי בפועל. ארגונים המשתמשים במודלים וסימולציות מקבלים תועלות רבות כגון: איתור צווארי בקבוק, בחינת המשמעויות של הוספת משאבים, בחינת עומסים בייצור, משמעויות של הוספת הזמנות לצבר קיים ועוד.
לורן לוי, Tableau & Altreyx Product Consultant ב-SIT, הציגה יכולות ביצוע אנליזות על מאגרי מידע מגוונים באופן מהיר וקל.
באמצעות טכנולוגיית Altreyx ניתן להכין את מאגר המידע כולל ניפוי נתונים וטיובם תוך שילוב מקורות מידע שונים. מהלך זה מתבצע באמצעות אוביקטים קיימים ללא כתיבת קוד כלל. על בסיס המידע ניתן לבצע ניתוחי מידע מורכבים ומהירים באמצעות Tableau BI המאפשר לבצע ניתוחי מידע מהירים המוצגים בהמחשות גרפיות קריאות, ברורות וברות ניתוח יעיל וזריז, בזמן אמת.
ילנה נורמנוב, Head of BI ב-MinuteMedia, הציגה את אתגרי ה-BI במדיה הדיגיטלית.
MinuteMedia פתחה ומנהלת את פטלפורמת ספורט אינטרנטית המובילה בהרחבת קהל המשתמשים שלה, ביחסית למתחרים, בעולם.
האתגרים שניצפו בתחילת הפרויקט:
התובנות שהושגו:
עודד טהורי, מנכ"ל Sense BI, נשא דברים תחת הכותרת: "פתרונות BA כולם יפים, איך בוחרים ומצליחים".
עודד הציג את האופנים לטיפול בהיבטים השונים של פרויקט BA בארגון:
הבנת צרכי ה-BI של הארגון
משתמשים עסקיים מחוייבים
מחויבות המשתמשים העסקיים לתהליך הטמעת BI היא המפתח להצלחה.
חשוב שלכל פרויקט BI בארגון יהיה משתמש מוביל.
תפקידיו של מוביל הפרויקט:
בחירת טכנולוגיות
בחירת ספק BI
דגשים בינול וביצוע פרויקט BI
במקביל לכנס התקיימה תערוכת מציגים פעילה
רשם: שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG
ליצירת קשר: Shmuel.merdler@erp.org.il