תפריט נגישות

יבמ מאפשרת לעסקים בינוניים לצמצם עלויות ההקמה והתפעול בסביבת SAP

פתרונות ה- All-in-one של יבמ לסביבת SAP מביאים מערכות בתצורות קבועות מראש המייעלות את יישום SAP בארגונים בינוניים בתחומי תעשייה מוגדרים – על בסיס הניסיון של קבוצת שירותי הייעוץ העסקי של יבמ העולמית.

בראשית, נתפסו פתרונות SAP כעניין "לגדולים בלבד". מייסדי SAP – שנפגשו לראשונה כאשר עבדו יחד ביבמ – החלו את דרכם בעולם המערכות הגדולות וחברות הענק. עם הזמן, התברר כי מה שטוב לענקי תעשייה ולארגונים גדולים טוב גם לגופים קטנים יותר, לחברות בינוניות המבקשות להתחרות בשווקים ההופכים גלובאליים יותר ויותר.

על מנת להצליח ביישום המערכות המסובך בפני עצמו, מעדיפות החברות האלה להישען על הניסיון, הכלים הטובים ביותר והמתודולוגיות שהוכיחו עצמן ביישומי SAP בענפי התעשייה בהן הן פועלות.

יבמ העולמית זיהתה את המגמה הזאת, ופיתחה את מסגרת SAP All-in-one: תצורות מוגדרות מראש לחברות בשוק הביניים בתחומי תעשייה שונים. מסגרת הפתרונות של יבמ משלבת בין מערכות SAP והפתרונות הייעודיים לתחומי עסקים ותעשייה מוגדרים, מתודולוגיות מוכחות ותהליכי עבודה ייעודיים בתצורה מקיפה ומוגדרת לכל ענף, לכל תחום ולכל תהליך.

סל ה- SAPAll-in-one כולל תבניות מוכנות וייעודיות (Templates) לפעילות SAP במגזרים מוגדרים, תיעוד תהליכים עסקיים הנשען על ניסיון היישום של מערכות כאלה באותו תחום תעשייה, מתודולוגיה המפשטת את תהליך היישום, הגדרות מפורטות לתפקידי משתמשים שונים, תיעוד למשתמשי הקצה, ומערכת מקיפה של חומרי הדרכה ותרגול. הפתרונות האלה מכסים את כל שלבי היישום של מערכות SAP – החל מההערכה והתכנון הראשוני, דרך הפריסה והיישום ועד לתפעול השוטף ולשיפור המתמשך של התהליכים העסקיים.

יבמ ארזה את מכלול הפתרונות האלה במסגרת סל מוצרי ה- Express שלה. תפיסת ה"אקספרס" של יבמ נולדה כאשר זיהתה יבמ את פוטנציאל הצמיחה המבטיח של העסקים הבינוניים. השילוב בין פוטנציאל יזמי, גמישות תפעולית, והיכולת לנצל הזדמנויות מהר יותר מארגונים גדולים, המאופיינים במערכת בירוקראטית קשיחה יותר – הם המאפשרים לעסקים האלה לצמוח מהר יותר מסביבתם. יבמ, המובילה את עולם המחשוב העסקי, מתייחסת כיום אל עולם העסקים הקטנים והבינוניים (SMB) כתחום הצמיחה החשוב ביותר בעסקיה. כך, מקפידה החברה להביא אל עולם העסקים האלה פעם אחר פעם את מיטב חידושי היישום שלה – בתוכנה, בחומרה ובמיוחד במתודולוגיות ושירותים, תוך שהיא מתמקדת בפתרונות תשתית כוללים, הארוזים במיוחד לצרכיו של העסק הקטן והבינוני.

לא מדובר רק במהלך שיווקי, של אריזת טכנולוגיה מוכרת בצלופן חדש מרשרש. חבילות ה"אקספרס" של יבמ מתוכננות מן היסוד, מתומחרות ומשווקות באורח המסייע לעסקים הקטנים והבינוניים בשילוב ובניהול תהליכים עסקיים. הן מבוססות על תקנים פתוחים – ומאפשרים ליבמ להציע פתרון מקיף ומיטבי המשלב שירותים, מתודולוגיות, תוכנות תשתית וחומרה – בחבילות הניתנות להתאמה גמישה על פי צורכי ארגון הלקוח.

חבילות האקספרס SAP All-in-one של יבמ נארזו בפורמטים ייעודיים לשווקים דוגמת תרופות ופרמצבטיקה, מסחר סיטונאי, מדעי החיים, אופטימיזציה של מלאי, תעשיות מזון ומשקאות, ייצור מכשור רפואי, ייצור רכיבים ומערכות אלקטרוניות, וכן הלאה. כל אחת מהמערכות האלה מיועדת ליישום בתוך  כ 30- 20 שבועות עבודה – בתהליכים מוגדרים היטב, שכבר הוכיחו עצמם באותו תחום תעשייה.

במסגרת סדנה בת 2-3 ימים שמתבצעת יחד עם משתמשי מפתח בארגון ניתן לקבל מתווה ליישום הפרוייקט בארגון כולל הערכה תקציבית ורשימת תהליכים מפורטים שייושמו בפרויקט SAP ALL IN ONE . על מנת לתמוך במשתמשים גם לאחר ההפעלה הראשונית של המערכת, מציעה יבמ מערכת מקיפה של שירותי תמיכה, אירוח יישומים ואספקת מערכות SAP כשירות מנוהל. שירותי התמיכה של יבמ כוללים תמיכה במשתמשי הקצה, עדכוני תצורה, פיתוח דוחות והדרכת משתמשים. בצד הטכני, מספקים מומחי יבמ שירותי תכנון לארכיטקטורה הכוללת של המערכות, ניהול ביצועי המערכת, ניהול פרופיל משתמשים, וניהול הממשקים השונים. כאשר יש צורך בפרויקטים נקודתיים, ערוכה יבמ לתמוך בתהליכי שידרוג ושילוב סביבת ה- SAP עם יישומים חדשים.

לצמצם עלויות – לזרז הקמה

גילי דדוש, מנהלת המכירות של קבוצת ה- SAP ביבמ, ציינה כי השירותים והכלים האלה מאפשרים לעסקים הקטנים והבינוניים לצמצם את עלויות ההקמה והתפעול של סביבת SAP באמצעות ניהול יעיל יותר, בזכות השילוב בין קלות התקנה ושילוב המערכות ויעילות תפעול, שהם פועל יוצא של יכולתה של יבמ לנצל ולמנף את הניסיון שהצטבר בידיה ביישום מערכות SAP לאורך השנים, בכל העולם.

קבוצת שירותי הייעוץ העסקי של יבמ – GBS – הינה מיישמת ה- SAP הגדולה בעולם הכוללת כ- 14,000 יועצי SAP  והיא השותף העסקי היחיד של SAP שזכה בפרסי ההצטיינות של SAP בכל עשר השנים בהן הוענקו הפרסים האלה. החברה מדורגת במקום הראשון בשביעות רצון משתמשי SAP ממשלבי המערכות שלהם – ומובילה בפיתוח פתרונות ייעודיים לתחומי תעשייה שונים על בסיס מערכות SAP ובפיתוח כלים להאצת שילוב מערכות.

רשימת תחומי הכלכלה בהם מובילה יבמ את יישום מערכות SAP כוללים את עולם הסיטונאות וההפצה, פתרונות לתעשיות יצור, ופתרונות Pharmaceutical Express לתעשיית התרופות. כאן, מטפלים אנשים היישום של יבמ וסל הפתרונות הארוז שלהם בתחום הניהול הפיננסי, ניהול מלאי, ניהול אצוות יצור, רכש, תכנון תהליכים, תכנון דרישות חומרים, ניהול תהליכים, ביצוע הזמנות וניהול איכות. את החבילה כולה, משלימים פתרונות מקיפים לניהול מכירות והפצה ולניהול מחסנים. חבילות All-in-one בהיקף רחב לא פחות, מציעה כיום יבמ לתעשיית המזון והמשקאות, כמו גם לתעשיות הייצור וההרכבה ולתעשיית האופנה. בכל אחת מהן, מותאמים התהליכים המנוהלים באמצעות SAP לאופי המיוחד של אותו תחום, תוך שהם נשענים על ניסיונה ארוך השנים של יבמ באותו מגזר. במקביל לכל אלה, מציעה יבמ גם למעלה מ- 20 חבילות מקיפות של פתרונות mySAP All-in-one לתחומים שונים 

ומצוייה בשלבים מתקדמים של פיתוח ואישור חבילות לענפים נוספים.

סל המוצרים והניסיון הרחב של יבמ מאפשרים לה להציע כיום עלות רכישה תחרותית ללקוח יחסית למתחרים, וזמן התקנה והטמעה מהיר יותר מהתחרות – מה שמאפשר ללקוח הקצה לקצר את זמן ההגעה לשוק של מוצריו שלו, וליהנות מוקדם יותר מיתרונות תחרותיים הנשענים על סביבת SAP.

האתגר: ניהול השינוי

יותר מאשר אתגר טכנולוגי, מערכות ERP מכתיבות שינוי ארגוני ותרבותי כללי בגוף המיישם. יותר מאשר טכנולוגיית התוכנה והתשתיות התומכות בה, מיצוי הערך המוסף של יישום סביבת ERP דוגמת SAP תלוי ביכולת הארגון לעבור שינויים מהותיים המכסים את מכלול תהליכי העבודה, אופן ההתנהלות היום-יומי, ונוגעים לשורה ארוכה של סוגיות ניהול כוח אדם.

ביבמ מדגישים כי הטמעת מערכת מידע אינה פרויקט טכנולוגי בלבד. פעילות ההטמעה כוללת שינוי ארגוני ותרבותי. פעילות זו עשויה להשפיע על מבנה אגפים ומחלקות, תהליכי עבודה עסקיים, הגדרות תפקידים, תרבות ושפה ארגונית, נהלים, מנגנוני תקשורת ותהליכי קבלת החלטות. צוות ניהול השינוי הפועל במסגרת קבוצת ה-SAP ב- IBM Business Consulting Services מתמחה בפתרונות ממוקדי המשאב האנושי בארגון, ומספק שירותי ייעוץ במתכונות עבודה שונות לניהול השינוי בעת הטמעת מערכות מידע. קבוצת ניהול השינוי של יבמ מתבססת על הניסיון אותו צברה החברה בפרויקטים אותם ביצעה – ועל המומחיות שנוספה לה עם רכישת קבוצת הייעוץ של PwC ע"י יבמ.

קבוצת ניהול השינוי של יבמ מבצעת בין השאר פרויקטים במשרד הביטחון, בחברת פריגו ישראל בע"מ (אגיס), מייעצת לבנקים גדולים, תומכת בפרויקט ה- SAP במכבי שירותי בריאות ומלווה את התהליך במאיר מכוניות ומשאיות בע"מ. השיווק הפנים-ארגוני של מערכות SAP וניהול השינוי היו ציר פעילות מרכזי גם בפרויקטים של יבמ בתדיראן מוצרי צריכה, בשופרסל כמו גם אצל שורת לקוחות נוספים.

כותב המאמר: אברהם בן זאב

ליצירת קשר:

  itair@il.ibm.com

פרסום באתר