תפריט נגישות

ראיון עם צוריאל חורין - מנהל חטיבת ייעוץ ושירותי IT ב-EDS ישראל

צוריאל חורין, בוגר הטכניון במגמת הנדסת תעשיה וניהול, הנו בעל ניסיון רחב בענף המחשוב. צורי שמש בתפקידים בכירים בחברות: יבמ, פורמולה ו-XOR. בחברת יבמ עבד כ-13 שנה נמנה על חברי ההנהלה .

 

 

 

 

 

 

 

 

 צוריאל חורין, מנהל חטיבת ייעוץ

 ושרותי IT ב-EDS ישראל

  

שמואל: מהי חטיבת ייעוץ ושירותי IT ב EDS ולאיזה קהל יעד הנה פונה ?

 

צורי:החטיבה מונה כ-260 איש ומספקת מגוון רחב של שירותים בעיקר לקוחות ENTERPRIZE – שהנם לפי הגדרתנו לקוחות המונים מעל 500 עובדים. מגוון השירותים הניתנים כוללים OUTSOURCING מלא – מול SLA  Service Level Agreement לקוחות לדוגמא: טכסס אינטסרומנטס, אמדוקס. פרויקטי פיתוח תוכנה (אם באמצעות חטיבת הפרויקטים ב- EDS או באמצעות גופים חיצוניים) וכן בתחומים נוספים - כדוגמת השירותים הניתנים ברשות שדות התעופה, שם ישנה אחריות כוללת של EDS על נושאי: HD, SYSTEM, ופיתוח ותחזוקת מערכות. סוג נוסף של שירותים, הנם של קבוצות תמיכה ביישומים כמו למשל במשרדי הממשלה  כדוגמת משרד הקליטה. קבוצת התמיכה מטעם EDS עוסקת בתמיכת יישומים במשרד. אנשי הקבוצה ממוקמים באתר הלקוח  ומכירים היטב את הצרכים שיטות העבודה וההתנהלות.

סוג פעילות נוסף הנו הפעילות בתחום ה SAP. ב EDS  ישנה קבוצה של מומחי SAP אשר עוסקים בתמיכה שוטפת ונמצאים אצל מגוון לקוחות כגון: תעשיה אווירית, שופרסל, ועוד.

בנוסף, קיימת בחטיבה קבוצת SMB שעיסוקה יישום פרויקטי ERP  בלקוחות קטנים ובינוניים. בתחילת הדרך התמחינו ויישמנו פרויקטי SAP Business One. למדנו שסוג הלקוחות הרלוונטים לפתרון זה נוטים יותר לתחום הנמוך, ולאחר בדיקה ארוכה של פתרונות קיימים בשוק הישראלי החלטנו לשתף פעולה עם אשבל – תוכנת פריוריטי - כאשר המיזם המשותף יצא לדרך בתחילת השנה. במסגרת זו הוכשר צוות אשר שולב בפרויקטים קיימים. בימים אלה אנו נמצאים במספר עסקאות  בשלב ה Best&Final - ואני מקווה שנודיע על זכיות בזמן הקרוב מאד.

שמואל: האם ה-OFFERING שלכם ב SMB שונה מאחרים?

 

צורי: לשילוב של גוף בינלאומי כמו EDS המבצע פרויקטים אצל לקוחות SMB ישנם הרבה יתרונות ללקוח שבאים לידי ביטוי בעיקר בפרויקטים מורכבים יותר. היכולת של EDS לתת פתרון מקצה לקצה הוא מאד חשוב ללקוחות בינוניים שבהם אין את היכולות המקצועיות של כל מגוון התחומים הקשורים ל IT. EDS יכולה לספק ללקוחותיה פתרון מקיף ובכך לקצר את זמן הפרויקט ולהוריד את העלויות.

היישום מבוסס על מתודולוגיית ניהול הפרויקטים של EDS  העולמית שמבטיחה יישום יעיל יותר של הפרויקט תוך עמידה בלוחות זמנים ובאיכויות הנדרשות.

בנוסף ישנה ב EDS קבוצה של קרוב ל 200 איש העוסקת ביישום ERP  במגוון פלטפורמות. היכולות והניסיון של אותה קבוצה זמינים עבורנו ואנחנו נעזרים בהם הרבה. כמו כן אנו יכולים להסתייע ביכולות של  EDS העולמית בנושאים ייחודיים במידת הצורך. נשואים המלווים כל פרויקט ERP, כמו, אבטחת מידע, תקשורת תשתיות וכ' זמינים לנו בתוך הבית דבר המייעל את היישום ומקצר לוחות זמנים.

התרבות ב-EDS  מעודדת שיתוף של משאבים ומומחים בכל רחבי העולם. רק לאחרונה נעזרנו במומחי EDS, בעלי ניסיון רב ביישום ERP בחברות תעופה לצורך הגשת מענה לחברת תעופה בארץ.

שמואל: עד כמה ישנה פתיחות אצל הלקוחות בארץ לבצע את הפרויקט תוך אימוץ שיטות עבודה בינלאומיות שפותחו בתרבות שונה ?

 

צורי: הרבה פעמים, לצערנו, למרות שהלקוחות מצהירים בתחילת הדרך שהאיכות תשמש פקטור מרכזי בקביעת הזוכה, בישורת האחרונה נושא האיכות מאבד כמעט לגמרי מחשיבותו, ונושא המחיר הופך להיות הפקטור כמעט היחיד.

במקרים כאלה אנו משתדלים לשוב ולהדגיש ללקוח את החשיבות של הניסיון והיכולות לבצע פרויקטים בלוח זמנים ותקציב נתונים. עדין, גם אנחנו מוצאים עצמנו נסחפים לפעמים לאותה תחרות. מצב בו הספק בונה על כך שהעניינים הכספיים "יסתדרו" במהלך הפרויקט ומצד שני הלקוח גאה להציג להנהלה "חסכון" כספי, אינם מובילים מנסיוני לפרויקט מוצלח.

 

שמואל: מהם השינויים שחלו בבצוע פרויקטים בתחום המחשוב הארגוני בשנים האחרונות ?

 

צורי: בתחום ה ERP השוק נכון להיום שוק של מוכרים ולא שוק של קונים. אנו עדים לתופעה שהיא שונה ממה שהיה בעבר, שפרויקטים הופכים להיות יותר ויותר פרויקטי Time&Materials ופחות פרויקטי FIX. זאת לדעתי כתוצאה מכך שספקים ולקוחות חוו טראומות בהרבה פרויקטים, בהם הלקוח לא קבל את מה שציפה והספק לא סיפק את מה שהוא חשב שהוא אמור לספק.

במקרים שהפרויקט מבוצע במחיר קבוע, קביעת התכולה נעשית היום בצורה יותר פרטנית, עד כמה שניתן.  אי אפשר לסגור את כל הקצוות ויכולים להיות מקומות בהם יהיו חילוקי דעות ולכן אחד הדברים החשובים יותר בפרויקטים הוא להבין את דרישות הלקוח ולפרוט את זה עד כמה שניתן לרמות הנמוכות ביותר של האפיון. זהו אחד הדברים שמונע חיכוכים ומבטיח פרויקט ברור ומוגדר בלוחות זמנים ותקציב.

עדין ישנם ותמיד יהיו חלוקי דעות בסוג כזה של פרויקטים. אחד הדברים שאני ממליץ עליו בפרויקט מסוג זה להחליט על מנגנוני אקסלציה מאד ברורים, כולל נושא בוררות ולבצע את מה ש EDS  עושה כחלק מהמתודולוגיה וזה ניהול סיכונים. ניהול סיכונים משמעו שיודעים בכל נושא מה עלול להשתבש, מהי החשיפה מבחינת הספק והלקוח והחשוב ביותר מה עושים כשהסיכון מתממש.

אחת הדרישות בפרויקט, שלנו חשוב להציג, הנה קיומו של מנהל פרויקט מטעם הלקוח על פני גורם חיצוני אשר מייצג את הלקוח. לתפיסתנו, עדיף לעבוד מול איש המשתייך לארגון כי אחד הדברים החשובים יותר הינה הכירות העסק והאנשים. פחות חשוב הצד המקצועי, מאחר ואנו כספק מכירים צד זה היטב. איש הארגון יכול, באופן טבעי יותר, ליצר מצב שבו הלקוח מוכן לנושא הטמעה והדרכה, לפנות את הזמן של משתמשי המפתח לשם ביצוע מבחני קבלה או לביצועו של  אפיון מפורט.

שמואל: לסיכום, מהם הדגשים שברצונך לציין הקשורים לפעולתכם בשוק ה SMB ?

צורי: אציין כי במסגרתם של גופים גדולים מאד ישנן מגוון של יכולות ואין צורך לקבל את כלל השירותים מגורם חיצוני. מאידך, גופים בינוניים, המשתייכים לשוק ה SMB, נדרשים למגוון רחב של יכולות וניסיון בתחומים שונים שאינם זמינים "מהבית". כל גוף מסוג זה  רוצה לעסוק בפעילות שהינה פעילות ההתמחות שלו ולקבל פתרונות לנושאים האחרים מבלי ליפול בין הכיסאות. EDS ערוכה לתת את מכלול השירותים באחריות כוללת אחת מול לקוחותיה.

 

ליצירת קשר:

Tsuriel.horin@eds.com

 

פרסום באתר