תפריט נגישות

ראיון עם בועז ניסימוב, מנהל חטיבת SME בקבוצת ה SAP שבנס טכנולוגיות.

במסגרת כנס SAPHILL האחרון הדגישה SAP את מסלול הפתרונות לעסקים בינוניים. במסגרת זו נפגש שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG עם בועז ניסימוב, מנהל חטיבת SME בקבוצת ה SAP שבנס טכנולוגיות.


 

 

 

 

  בועז ניסימוב, מנהל חטיבת SME בקבוצת ה SAP שבנס טכנולוגיות.

שמואל:במחקר של חברת אקונומיסט בחסות SAP הודגש כי בקרב מנהלים של 1,400 חברות בינוניות, שהשתתפו במחקר, 65 אחוזים ראו את טכנולוגיית המידע כקריטית לצמיחת החברה ו-70 אחוזים מאמינים כי יש לשלב את האסטרטגיה הטכנולוגית עם האסטרטגיה העסקית. מהי תחושתך לגבי הקורה בשוק הישראלי בתחום זה?

בועז:אני חושב כי תופעה זו נכונה עבור חברות בינוניות כפי שהיא נכונה עבור עסקים גדולים בעלי היקף מכירות של מאות מיליוני דולרים ומעלה. עבור מרבית העסקים מערכות המידע הינן כלי אסטרטגי המשפר את התחרותיות העסקית ומאפשרות לחברות להתבלט מול המתחרים. אני מאמין כי אסטרטגיה עסקית שלא תיתמך כהלכה באסטרטגיית מערכות מידע סיכוייה להצליח אינם גבוהים.

שמואל:מהי הגדרתה של SAP למאפייני ארגון בשוק ה SMB?

בועז:תחום ה- SMB מוגדר בחברת SAP  כ SMESmall & Medium Enterprise . ל-SAP שלושה  פתרונות המתאימים ללקוחות בעלי היקפי מחזור או מורכבות שונים. שלושת סוגי הלקוחות נחלקים בכל מדינה בהתאמה לגודלה. בארץ חילקנו את שלושת סוגי הלקוחות ע"פ מחזורן. שוק ה- SME מכיל את הלקוחות בעלי מחזור של עד 150M$ כאשר ללקוחות בעלי מחזור של 20-150  מליון דולר בשנה אנו מיישמים את חבילת All in One וללקוחות קטנים ממחזור של 20M$  את חבילת B1.

שמואל:כיצד נערכה SAP ברמה הגלובאלית, מבחינת התאמת הפתרון שלה, בכדי שתוכל להתמודד עם האתגר שבמחשוב ארגון בסדר גודל בינוני?

בועז:בחברת SAP הבינו כי יש הבדלים מהותיים בין חברות ענק לבין חברות בינוניות: לחברות בינוניות נדרש לתת פתרון מהיר, איכותי המתאים לתקציב ארגונים אלו ובמקביל להשאיר זמן למנהלים בארגון לבצע גם את המשימות השוטפות שלהם. הפתרון לאתגר זה היה בנייה של מספר פתרונות ורטיקאליים אשר הותאמו לכל סוגי העסקים ( למשל פתרון ייחודי ל- High Tech, פתרון ייחודי לחברות תעשייתיות, פתרון לחברות הפצה וכו') בפתרונות אלו הוטמע ידע רב אשר נצבר במהלך היישומים שחברת SAP ביצעה בארגונים דומים רבים וכך גם חברה מקומית יכולה ליהנות מהניסיון של חברות  דומות אחרות. שימוש בפתרונות אלו מאפשר לבצע פרויקטים במשך זמן קצר ( שלושה עד שישה חודשים) התהליך כולו נתמך ע"י מתודולוגיה מתאימה בשם Focus ASAP.

הדגש ביישום של מערכת בסגנון Best Practice הינו שהמערכת מגיעה כמעט מוכנה מהקופסא, ושלב האפיון והבחינה הנעשים במהירות בסדנא משותפת בת 3-4 ימים, ולא בתהליך ארוך של אפיון ובחינת צרכים.

שמואל:האם ישנה הערכות מיוחדת עם השותפים העסקיים בפעילות מול שוק זה, האם תוכל לציין שמות של שותפים עסקיים שבצעו בפועל יישומים בשוק הישראלי?

בועז:המודל שאנו מובילים בחברת נס מבוסס על פעילות משמעותית של שותפים עסקיים כאשר הכוונה לסייע לשותפים להציג  את הפתרון לשוק ה- SME  ולבצע פרויקטים באופן עצמאי. בארץ פועלים שותפים הן מחברות בינלאומיות גדולות כגון IBM ו- EDS וחברות מקומיות דוגמת טלדור , מל"מ ו- CB-IT. אנו ממליצים לשותפים להקים מעבדת פיתוח לנושא SME אצלם ( דוגמת המעבדה שהושקה לאחרונה בחברת נס) בכדי לאפשר פיתוח של פתרונות רוחביים עבור סוגי לקוחות שונים.

שמואל:מהם להערכתך סדרי הגודל התקציביים ולוחות הזמנים הצפויים להטמעת פתרון SAP בארגון מסדר גודל בינוני?

בועז:סדר הגודל התקציבי ולוח הזמנים להטמעת החבילה משתנה מארגון לארגון ובעיקר בשל יכולת הקצאת המשאבים ע"י הארגון. ניתן לבצע פרויקט כזה בלוח זמנים קצר ואני מעיז לומר אף במשך כחודשיים שלושה ובתקציב של 200 אלף דולר ועד לכמה מאות אלפים.

שמואל:מהם לסיכום, הערכים המוספים ללקוח SME  כתוצאה מהטמעת מערכת SAP ?

בועז:שאלה זו היא חשובה ביותר. חברה בינונית אשר תבחר ליישם SAP תהנה מיתרונות גדולים אשר ישפיעו לדעתי מיידית על יעילות החברה ויכולת התחרות שלה. חברה כזו מטפלת למעשה בו זמנית בהווה ע"י שיפור אמיתי של תהליכי העבודה בחברה והנגישות למידע ובעתיד ע"י בניית פלטפורמה אשר תאפשר לחברה להתפתח תוך קבלת תמיכה מלאה מהמערכת גם עבור נושאים אשר לא נדרשים היום. חשוב להבין כי לקוח הרוכש את המערכת היום מקבל לרשותו " ארגז כלים" המכיל בין השאר פורטל, מערכת BI, מערכת CRM ומערכות נוספות כאשר גם אם אין שימוש בהם בהתחלה, ניתן להפעיל אותם בהמשך וכמובן באינטגרציה מלאה לפתרון ה- ERP.

ליצירת קשר:
boaz.nissimov@ness.com

פרסום באתר