תפריט נגישות

סקירת כנס: מפגש "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים בנושא: "IT ושרשרת האספקה"

במפגש שנערך ב-24.3.15 במסגרת מפגשי "שולחן עגול" של מועדון המנמ"רים מיסודן של IDC ישראל ו-ERP.ORG נדונו היבטים שונים המאפשרים ל-IT הארגוני להביא ערך עסקי לשרשרת האספקה

שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG, נשא דברים אודות: מבוא, מבנה ואתגרים בשרשרת האספקה. הצורך בהתייעלות שרשרת האספקה נובע בעיקר מהחלשות המותג והתחרות הגלובלית שהביאו להפחתת שיעורי הרווח. במקרים רבים המוצרים/שירותים זהים והספקים מתחרים באמצעות היעילות של שרשרת האספקה מטעמם. 

מערכות המידע בשרשרת האספקה אמורות לספק מידע מעודכן אודות הביקושים הצפויים לשותפים השונים בשרשרת בהתאמה לביקוש הנוכחי למוצר הסופי. השותפים המהותיים בשרשרת האספקה, הנם שותפים שחלק ניכר מהכנסתם נובע מפעילות תקינה של השרשרת ולכן יכול הארגון, שהקים את שרשרת האספקה והמחויב ללקוח, לשלב את אותם ספקים במתודולוגיות וטכנולוגיות תומכות מטעמו.

 

ה-IT הארגוני יכול לסייע לשיפור שרשרת האספקה באמצעות טכנולוגיות תומכות בנושאים כגון: 

  • חיזוי ביקושים חיזוי הביקוש הצפוי למוצרים/שירותים של הארגון לתקופת התכנון הרלוונטית. יש לזכור שלאספקה מוצר/שירות יש זמן אספקה – Lead Time ולכן החיזוי צריך להתקיים מעבר למועד זה. טכנולוגיות בתחום זה כוללות ניהול תוכנית ה-S&OP – תחזית מוסכמת הנוצרת בשיתוף של המכירות עם התפעול.
  • תכנון שרשרת האספקה מידול נכון של שרשרת האספקה בתוכנות שונות, מאפשר לייצר המלצות לפעולות שונות בשרשרת כגון: תוכניות רכש, תוכניות ייצור, העברה בין מחסנים, משלוחים ועוד. התכנון מאפשר גם לייצר ביקושים למרכיבי שירות/או מוצר. מטרת התכנון להביא את הפריט הנכון, בכמות הנכונה ובזמן הנכון ללקוח.
  • שיפור תגובת השרשרת/קיצור זמני אספקה באמצעות מתודות וטכנולוגיות תומכות יכול הארגון להגביר את וודאות הביקוש לשותפי השרשרת ובתמורה לדרוש קיצור זמני אספקה

 

 

ניקולאי אברוטוב, מנהל צוות בקליקסופטוור, הציג את פתרונות חברתו בנושא שיפור שרשרת אספקה השירות. קליקסופטוור הינה חברה מובילה בתחום אופטימזציה ומחשוב נייד של מערכי השירות. החברה מעסיקה 730 עובדים ברחבי העולם ובעלת מחזור מכירות של למעלה מ-120מיליון דולר (2014).

 

פתרונות החברה מאפשרים לארגונים להתייעל בנושאים שונים הקשורים לאספקה השירות וניהול הטכנאים, כך מושג ROI מהותי המאפשר החזר השקעה מהיר.

 

 

למצגת – לחץ כאן

 

אורן לשם, מנכ"ל Docomotion, הציג את פתרונות חברתו לניהול מסמכים, תחת הכותרת: "המסמכים בשרשרת האספקה – נטל או נכס?". מערכת Docomotion  הינה מערכת מבוססת ענן, המאפשרת פלט אינטראקטיבי, שילוב וניטור פרסום מותאם אישית, התאמה לערוצי ה-Mobile וטיפול בתהליכי אצווה.

 

פלטפורמה זו מאפשרת להפוך את הפלט הארגוני (הזמנה, חשבונית, תעודת משלוח, הצעת מחיר ועוד) לערוץ אינטראקטיבי מתקדם.

 

 

 

בין היתרונות העסקיים: 

  • יכולת מתקדמת לשלב פרסומות והצעות ערך פרסונליות
  • יכולות אינטראקטיביות לקבלת מידע חוזר מהלקוח
  • לידים, Upsell / Cross Sell , סקרים ועוד
  • מנוע חוקה ו Work Flow על בסיס המידע החוזר מהטפסים
  • ממשק למערכות Campaign Management

למצגת - לחץ כאן 

שי לוינגר, מנהל הפעילות העסקית באפריקה וישראל בחברת TIS הציג פתרונות ל תגובה מהירה בשרשרת האספקה -קליטת נתונים אוטומטית ממסמכים. ITS הוקמה ב-1991 ולה נציגויות ב-15 מדינות. החברה נסחרת בנדסק מ-1996 ולה מעל 1,000 התקנות בחברות ענק במעל ל-40 מדינות.

 

פתרון ה-eFLOW של TIS מאפשר לקלוט ולנהל נתונים מובנים, חצי מובנים ושאינם מובנים. טכנולוגיות הזיהוי המתקדמות של החברה מאפשרים לסרוק מסמכים מכל סוג שהוא ולהביא את הנתונים לפורמט מנוהל בבסיסי מידע. יכולות אלו מאפשרות לחברה לזכות, בין השאר, בניהול מפקדי אוכלוסין במדינות רבות בעולם.

 

 


נושא התייעלות נוסף בשרשרת האספקה הינו ייעול הטפול בחשבוניות ספקים. במחקר שבוצע נמצא שזמן ניכר של עובדי הנהלת חשבונות מושקע בטיפול בחשבוניות ספק ואישור התשלום בגינן. נמצא כי העלות הממוצעת לטיפול בחשבונית עומד על כ-11.6$. נמצא כי ריכוז המידע  וניהולו באמצעות פורטל ספקים, בשילוב יכולות איסוף הנתונים של TIS יכולות לחסוך עד 66% מזמן העבודה בהנהלת החשבונות.

 

למצגת – לחץ כאן

 

רפי ינקוביץ, מומחה בתכנון והקמה של מערכי BI בארגונים גדולים, סקר נושאים הקשורים למדידה ומדדים בשרשרת האספקה. רפי הציג מתודות שונות בנושא מדידת שרשרת האספקה הבוחנים היבטים שונים של התייעלות השרשרת. כמו כן סקר בהרחבה את מודל ה-SCOR המאפשר לחברות לבחון את המדדים שלהם ביחס לחברות שונות בתחום, להכיר פתרונות בתחום ועוד.

 

 

 

רפי הציג את התפתחות תחום הבינה עסקית בארגונים מבחינה בדיעבד של הנתונים לאפשרות חיזויים, וכן את ההטמעה של תוצרי הבינה העסקית באופן המניע ביצועם של תהליכים עסקיים.

 

למצגת – לחץ כאן

 

גדעון לופז, מנכ"ל IDC ישראל, הציג שירותים חדשים למנמ"ר מבית המועדון: 

  • Crowdsourced Coaching – קיום דיון אינטרנטי ושיתוף ידע בין מנמ"רים, באופן המאפשר לסייע למנמ"ר המתלבט ב"שאלה עסקית"

 

 

 

  • Market Watch איתור ספקי טכנולוגיה בתחום נדרש (כגון BI) ועריכת מפגשים קבוצתיים לבחינת הפתרונות

רשם: שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG
ליצירת קשר: Shmuel.merdler@erp.org.il