תפריט נגישות

סקירת כנס: SMB – אתגרי המנמ"ר / מחשוב ארגוני

בכנס, שהתקיים במסגרת מועדון המנמ"רים Business Alignment, נסקרו היבטים שונים הקשורים לפעילות המנמ"ר בארגוני SMB.

 גדעון לופז, מנכ"ל IDC ישראל, הרצה בנושא: "המחשוב בארגוני SMB בישראל – ארנק קטן עם צרכים גדולים". בארץ 243,346 ארגונים המעסיקים 3.35 עובדים, אך מבחינת הוצאות חיצוניות על IT נמצא ש-2% מהארגונים הגדולים והבינוניים מוציאים למעלה מ-85% מסך ההוצאה החיצונית על ה-IT. בהתאם לכך נמצא שבארגונים הקטנים (עד 100 עובדים) ממוצע ההוצאה החיצונית על IT לעובד עומד על כ-2,000 שח לעומת כ-10,000 שח ויותר ממוצע לעובד בארגונים המעסיקים למעלה מ-1,000 עובדים.

 גדעון לופז הציג  את תקציבי הרכש החיצוני בהתאם לארגוני Enterprise ו-SMB כדלקמן:

  

 בתחום שירותי ענן ציבורי ניכרת מגמת גידול עקבית אך לא מהפיכה. בשנת 2013 סך ההוצאות החיצוניות על מחשוב חיצוני ב-SMB נאמד ב-5.5 מיליארד ₪ כאשר סך של 4% ישמש לצריכת שירותים במודל ענן ציבורי,ב-2017 נצפה שסך ההוצאה יהיה בהיקף של 7.7 מיליארד ₪ כאשר סך של 10% יושקע בשירותי Cloud.

 למצגת – לחץ כאן 

רפי שימל, מנכ"ל ביט פלוס, סקר את אתגרי המנמ"ר ב-SMB. תפקיד המנמ"ר לא היה אף פעם קל והוא נעשה קשה יותר ויותר בעשור האחרון. דוקא ככל שהטכנולוגיה מתקדמת והופכת נגישה לכל אדם בכל רמה , כך הדרישות מהמנמ"ר הולכות ומתרבות ומידת הסבלנות של המנהלים והמשתמשים הולכת ויורדת.

 

 רפי הציג מספר נקודות המחלישות את מעמד המנמ"ר ב-SMB כגון:  

  • ה- IT אינו אסטרטגי והמנמ"ר איננו סמנכ"ל / חבר הנהלה.
  • ה- IT נחשב תקורות ולא ערך מוסף לביזנס .
  • חוסר תכנון לטווח ארוך .
  • למנמ"ר אין שליטה על תקציב ה- IT ( אם קיים תקציב בכלל)
  • ועוד

אתגרי המנמ"ר ב-SMB הינם: 

  • להמשיך ולשמור על מסגרת תקציבית נמוכה , בהתאם למיגבלות של ארגונו ולמצות ממנו את המקסימום , למשל: שימוש בכח אדם טכנולוגי מתקדם, איכותי ויעיל במקום כח אדם ש"קפא על שמריו", שלא התקדם ביכולת המיקצועית והידע הטכנולוגי .
  • יוזמות של חדשנות טכנולוגית שיכולות לשפר את העסק .
  • שרות... שרות....ועוד פעם שרות !! המנמ"ר צריך להטמיע בו ובאנשיו תרבות שרות , להבין את ציפיות ההנהלה והמשתמשים ולהקפיד על רמת שרות גבוהה כולל התנהגות מתאימה.

למצגת – לחץ כאן
 

רמי מנחם, מנהל פעילות SAP Business One ב-SAP ישראל, הרצה בנושא: "המחשוב העסקי ב-SMB קפץ כיתה".  בין הדרישות ש-SAP נערכת אליהן למחשוב מתקדם ב-SMB: 

  • תמיכה בתהליכי עבודה קצה אל קצה
  • צרכנים של מגוון רחב של פתרונות תוכנה מתמחים
  • שוק משוכלל חיפוש פתרונות מוכנים
  • גמישות לשינויים ארגונים דינאמיים
  • חיבוריות עם העולם: Office , תוכנות צד ג,מובייל,   Web Services
  • תמיכה בריבוי שפות וגלובליזציה )לוקליזציות(
  • ידידותית, פשטות, הטמעה מהירה
  • שאיפה לתחזוקה נמוכה ומנוהלת
  • ועוד 

בהמשך ההרצאה נסקרה האסטרטגיה של SAP מתבססת על חמשת עמודי תווך המאפשרים אספקת ערך מוסף לעסקים באמצעות חדשנות:

 למצגת – לחץ כאן
 
חן גולדפרב, CIO, יוניברסל משאיות ישראל ושמוליק קסטרו, מנמ"ר H&M ישראל, הציגו את מערכות המידע ויישומי ה-IT בארגונם.

 שמוליק קסטרו, מנמ"ר H&M ישראל, הציג את תמיכת ה-IT בהתפתחות ארגונו שהכיר בחשיבות והצורך לשלב את המנמ"ר בצוות הקמה מצומצם שכלל ארבעה: בעלים, מנכ"ל, מנמ"ר ומנהל לוגיסטיקה. לאחר 4 שנים בלבד מציגה  H&M ישראל הצלחה עסקית מרשימה ומעסיקה כ-1,000 עובדים במטה, מרכז לוגיסטי ו-12 חנויות בישראל. 

 למאמר מפורט בנושא – לחץ כאן

 

רשם: שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG