תפריט נגישות

אורחת באתר: מירי הרטל, מנמ"רית נביעות

מירי הרטל סוקרת את הרקע המקצועי שלה בתחום ה-IT, מצביעה על האתגרים בתפקידה כמנהלת מערכות המידע של נביעות, סוקרת את הפרויקטים ש"על הפרק", ועוד...

 שמואל מרדלר: מירי, נא הציגי בקצרה את הרקע המקצועי שלך בתחום

 מירי: ב 17 השנים האחרונות עסקתי במערכות מידע בחברה המרכזית למשקאות קלים. התמחיתי בעיקר בתחומי ה-BI. התחלתי בפיתוח מחסני נתונים בכליי אורקל, במהלך השנים התמחיתי בכלי BI שונים. בהמשך , עם כניסת הארגון לERP-, התמחיתי ביישום כלי BI השייכים לעולם הSAP-. בחברה המרכזית ניהלתי את תחום ה-BI וה-CRM. לפני כשנתיים מוניתי לתפקיד מנהלת מערכות מידע בחברת נביעות. בנביעות אני עוסקת בתחומי תשתיות, טלפוניה, תקשורת ואפליקציות מעולמות שונים.

 שמואל: מהם האתגרים שעומדים בפניך כמנהלת מערכות מידע בנביעות

 מירי: חברת נביעות הינה חברת ייצור,  שיווק,  מכירות והפצה של מים מינרליים בבקבוקים ובכדים. את המים בבקבוקים מפיצה החברה לקמעונאיים באמצעות חברת המכירות וההפצה ואילו אספקת הכדים ללקוחות מתבצעת ישירות ע"י נביעות. לחברה מערך הפצה, שירות ומכירות הנותן מענה לכ-50,000 לקוחות. כחברת שרות נביעות תלויה בתפקודה היום-יומי בזמינות מידע וביכולת לבצע פעילויות נתמכות מערכת המידע. מחלקת IT נתפסת בארגון כגוף אסטרטגי שאמור לתמוך באופן הדוק ביותר בפעילות שיווקית, פיננסית ותפעולית של הארגון.

מחלקת מערכות מידע אחראית על תפעול ותחזוקה שוטפת של מערך המחשוב, תוכנה, תשתיות התקשרות וניהול טכני של מאגר המידע ואבטחת המידע ברשת. בנוסף, קביעת אסטרטגיית החברה בתחום מערכות מידע והבאתה ליתרון תפעולי וניהולי באמצעות יתרון טכנולוגי. התכנון האסטרטגי של מחלקת מערכות מידע מתעדכן אחת לשנה כנגזרת מהאסטרטגיה של החברה.

על מנת לממש את הדרישות לפיתוח ויישום תהליכי עסקיים מהמחלקות השונות בחברה, אנו בוחנים את רמת החזר ההשקעה, דחיפות ולתרומתן ליעדי החברה. סדרי העדיפויות נקבעות יחד עם נציגי המחלקות וההכרעה נקבעת בהתאם למגבלות המשאבים הקיימים ולהחלטות מנכ"ל.

שמואל: מה מניסיונך יעזור למנמ"ר לשפר את הקשר שלו עם הנהלת הארגון ?

 מירי: על המנמ"ר להיות מעורב בתהליכים העסקיים המתנהלים בחברה. עליו ליזום פתרונות טכנולוגיים חדשניים שיקדמו את החברה ולא רק לענות על דרישות קיימות. המלצתי  למנמ"ר לקחת על עצמו לנהל פרויקט ארגוני, שאינו קשור בהכרח למערכות מידע. הצלחתו בהובלת פרויקט מסוג זה, תפתח את אופקיו לתחומים חדשים ותשפר את קשריו עם הנהלת הארגון.                                                                             

שמואל: מהם סוג הפרויקטים בהם את עוסקת כעת ?

 מירי: אמנה שני נושאים לדוגמא. הראשון הוא נושא המחשוב הנייד. כעקרון כל עובד אצלנו עובד מול מחשב: הנהג, פועל הייצור, מלגזן ועוד;  אנחנו גם מחלקים טלפונים חכמים למנהלים ונותנים להם אפשרות להתחבר למידע הארגוני מכל מקום ולאורך היום. נושא הפצת מידע ארגוני, מחוץ לגבולות הארגון, הוא נושא מאתגר וחלק לא מבוטל מפרויקט שכזה מתרכז באבטחת המידע הארגוני.

 נושא שני הוא נגישות למערכות הארגוניות לשם שיפור השירות ללקוחות שלנו. פרויקט מסוג זה כולל:  שיפור המידע שניתן ללקוחות, אפשרות ללקוחות להשפיע במהירות על סוג השירות שהם מקבלים, הטמעת מודלים של Self-Service בפורטל הלקוחות והטלפונים החכמים שברשותם, ועוד. 

 ליצירת קשר: mirih@neviot.co.il