גדעון לופז, מנכ"ל IDC ישראל, הרצה בנושא: "כיצד ארגונים אירופאיים רוכשים ומיישמים תוכנה – מאזן הכוחות בין ה-IT והצד העסקי".
בסקר שבוצע על ידי IDC, נבחן מאזן הכוחות שבין ה-IT והצד העסקי בהקשר לארבעת המגמות העיקריות שישפיעו על מחשוב עסקים בשנים הקרובות: מחשוב ענן, ניידות, אנליטיקה ו-Big Data, ופעילות אינטרנטיות ברשתות החברתיות – Social Business.
נמצא כי:
גדעון ציין שמשתמשים עסקיים מתרגלים לאמץ יכולות IT באופן מהיר יותר על ידי בצוע התקשרויות בתוך ומחוץ לארגון, באופנים שונים. נמצא שארגונים מעבירים יותר תקציבי IT למנהלים עסקיים, בכדי לייצר הלימה בין משאבי ה-IT והצרכים העסקיים.
מנהלי IT ציינו ששני הפרמטרים העיקריים לבחינת הצלחה של פרויקטי IT מהותיים הינם: שיפור רמת השירות הארגונית והשגת ROI. תפיסתם מדגישה שה-IT תופס את המנהלים העסקיים כלקוחות ובוחן את הערך העסקי שניתן להשקעתם.
בשקף שלעיל מודגש בבירור שליטתן של המחלקות העסקיות על תקציב ה-IT, שיתוף הפעולה הגובר שבין ה-IT למחלקות העסקיות בתהליך הקצאת המשאבים ובחינת הפתרון, והעברת השליטה ל-IT במהלך ביצוע הפרויקט ובשלבי התמיכה והתחזוקה.
לאור הממצאים הוצגו ההמלצות הבאות:
למצגת המלאה – לחץ כאן
אלי פרנק, מנכ"ל חברת הייעוץ FrankIT, לשעבר חבר הנהלה וסמנכ"ל טכנולוגיות בבזק, הרצה בנושא: "איך לנהל את קשרי המנמ"ר וה-IT עם ההנהלה ויחידות החברה להבטחת הצלחה עסקית".
אלי הדגיש את החשיבות של המנמ"ר לחשוב ולפעול כאיש עסקים ובכלל זה להיות מעורה בפעילות העסקית במשק (קריאת עיתון כלכלי יומי) ולהשתתף בשיח העסקי המתקיים עם מנהלים עסקיים בארגון.
מטרת ה-IT לממש את היעדים העסקיים של הארגון, ולכן למקד את המאמצים בפרויקטים ודרישות שחשיבותם העסקית גבוהה ושהינם בעלי סיכויי הצלחה גבוהים. מאחר וה-IT לא יהיה מסוגל לעולם לממש את כל הרצונות של היחידות העסקיות, יש לבסס תהליך תעדוף של הדרישות העסקיות, המתבצע בשיתוף פעולה מלא עם היחידות העסקיות ומותאם ליעדים העסקיים שמציב המנכ"ל, למדוד את התפוקה במונחים עסקיים, להטמיע גישה ותהליכים לשיפור התפוקה, ולאפשר למנהלי היחידות העסקיות שקיפות לגבי היעילות והתפוקות של יחידת ה-IT.
הדרך לקשר טוב עם המנכ"ל, ההנהלה והיחידות העסקיות, והצלחת המנמ"ר, מבוססת על תכנית 4X4:
Strategic Gating
• מיקוד
• איסוף הדרישות
• תיעדוף
• מדידה ושיפור תפוקה
צעדים בוני אימון
• התייעלות בהוצאות השוטפות
• שקיפות
• קלילות (Quick wins)
• חדשנות טכנולוגית (כאמצעי לחדשנות עסקית)
מבנה ארגוני תומך
• מטריציוני דו-שכבתי
• BRM (לניהול הקשר מול היחידות העסקיות)
• ניתוח (מיקוד הקשב של מנתחי המערכות בתהליכים העסקיים שבאחריותם, לא אחראים ישירות על מפתחים)
• פיתוח (התמחות בסביבות טכנולוגיות לפיתוח)
שרות
• יציבות
• זמינות
• שרידות
• BCP/DRP
על מנת להבטיח שיח עסקי, צריך לוודא בראש ובראשונה יציבות, זמינות ורציפות שרות של מערכות המידע. ללא זה השיח יתמקד בטענות ותלונות על איכות ה–IT.
ליצירת קשר: eli.frank@gmail.com
050-6777950
גיל כץ, סמנכ"ל טכנולוגיות עסקיות בכלמוביל, הרצה וניהל דיון "שולחן עגול" בנושא "מנכ"לים מנוגה ומנמ"רים ממאדים". בהרצאה ובדיון הודגשו הפערים והאינטרסים השונים שבין המנכ"ל למנמ"ר ונסקרו ונדונו דרכים אפשריות לגשר על כך.
המפגש הסתיים בהרצאתו של שמוליק סיטון, מנהל תחום אנליטיקה ב-SAP ישראל אודות אתגרי ניתוח המידע הארגוני ותמיכת הטכנולוגיה החדשנית – SAP HANA וכלי Business Objects באתגרים אלה.
רשם
: שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG
לחץ לצפיה בתוכנית מפגשי מועדון המנמ"רים 2013