מטרות גוף ה-IT והמנמ"ר בראשו, ביצירת קואלציות ארגוניות הינן:
בין המקומות להתחיל את הקשר לבניית קואליצות עם גורמים עסקיים בארגון: תלות מקצועית, הצגת ערך מוסף, בניית שפה משותפת ושימוש במשאבי ה-IT כזרז פרויקטאלי.
דגשים לביצוע הפעילות בארגון:
· לתהליכים ארגוניים רחבים יש סיכוי מועט להצלחה
· תקשור סיפורי הצלחה באמצעות או בשיתוף הלקוח הפנימי
· הנגשת הסביבה היישומית למשתמשים בפועל
· שימוש בשפה עסקית באינטראקציה עם הארגון
מיכל בלאט, מנכלית בלאט לפידות ייעוץ וניהול שינויים, נשאה דברים בנושא: "לשווק IT ולאכול את הלב". כאשר מנמ"ר רוצה לשווק את ה-IT בארגונו עליו להתבסס על שני מרכיבים עיקריים:
מנמ"רים רבים, בעיקר אלו שהגיעו מרקע טכנולוגי, אינם מרגישים בנוח לבצע פעילויות שיווק פנים ארגוניות, אך ככל מנהל עסקי בארגון, עליהם להבין שזו פעילות מחויבת לבצוע בארגונם.
גישה אסטרטגית
תוכן (תפיסת האינטרס ביחס ללקוח!) :
ערוצים
תרבות ארגונית
· התאמה לנורמות הקיימות
· פעל כחלק מהקיים ולא כחריג
למצגת – לחץ כאן
תמי שהם, מנהלת IT אירופה באפלייד מטריאלס, סקרה את ה-IT Delivery Model בארגונה והקשר ללקוח. בין הנושאים שהוצגו: תעדוף פרויקטים על ידי ועדה הכוללת נציגי IT ונציגי מחלקות עסקיות, מנגנון מובנה לאישור פרויקטים "קטנים" (מתחת ל-70,000$), הלימה בין המטרות העסקיות הארגוניות להשקעות ב-IT ועוד.
אלדד גפן, סמנכ"ל טכנולוגיות עסקיות במטרו מוטור, הרצה בנושא: "שיווק פנים ארגוני – הלכה למעשה". אלדד סקר את ההבדל בין מכירות פשוטות ומכירות מורכבות והדגיש את מורכבות פעילות המנמ"ר הפועל מול גורמים שונים בארגון: מנהלים עסקיים, יועצים, ועוד.
בהתאם לשיטת ה-SPIN שפותחה ב-1988 על ידי ניל רקהם נמצא שהאפקטיביות המרבית בפעילות מכירה מתבצעת כאשר הלקוח מציג את רצונו, צרכיו ומשמעותם והתועלות שלו מיישומם.
על המנמ"ר לפעול במספר מישורים, ביניהם:
מיתוג
שותפות עם הלקוחות הפנימיים
· זיהוי תועלות השותף והפיכתו למצליח בעזרת פעילות ה-IT
· שקיפות בנושא מגבלות תקציב
· שקיפות בהתקדמות פרויקטים
· יצירת שותפות מלאה עם הגורמים בארגון
· החלטות: מי מוביל בעבודה המשותפת ? מי אחראי ?
למאמר בנושא זה – לחץ כאן
רשם: שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG
ליצירת קשר: shmuel.merdler@erp.org.il