חברת סקר , בין חברות היעוץ המובילות בישראל , מבססת בין היתר את פעילותה ל מתודולוגית BPM או במינוחה החדש , BPA- Business Process Analysis
השיטה מאפשרת ללקוח לבנות פלטפורמה ניהולית בצורה תהליכית , הממפה את התהליכים הארגוניים בשלושה שלבים :
התוצאה – יוצרת שפה אחידה שמצד אחד משלבת את חיי היום יום של הלקוח ומצד שני מתארת כיצד יראה הפתרון החדש.
המתודלוגיה הזו מלווה את הלקוח משלב הדרישות , מסמכי האפיון , בדיקות הקבלה , בדיקות האינטגרציה, בקרת הרשאות , ניהול השינוי ,הכנה לעלייה לאוויר, ההטמעה וכן כשתשתית לביצוע הרחבות כגון Roll-Outs ובסופו של הפרוייקט נשאר בידי הלקוח נכס שאותו הוא מנהל ומתאים לצרכיו העכשוויים העתידיים.
בתשתית השיטה ישנו כלי מובנה ( ARIS ) לניהול מתודולוגיה תהליכית , המכיל בתוכו את כל הפונקציות מקצה לקצה, כולל שלבי הצעדים, בקרות, סיכונים , נהלים , הרשאות ועוד.
יתרונה של חברה פרויקטלית (אינטגרטור) בניהול פרויקט ,חשובה להצלחת הפרויקט. מתודולוגיה זו משמשת את הלקוח , לא רק בבניית הפרויקט , אלא גם בעבודת היום יום. המסה הבסיסית משמשת כבחינה של התהליכים היום יום ולשינויים עתידיים.
היתרונות המרכזיים ללקוח :
שיטת ה-BPM אמנם דורשת תקורה נוספת (תלוי בגודל הפרויקט), אך היא מחזירה את עצמה בכל שלבי החיים של הפרויקט מכיוון שהתוצר החשוב שלה הוא בסיס ידע אחד – מפת תהליכים אחת המשמשת לכל אורך חיי הפרויקט ואין צורך ליצור זאת כל פעם מחדש.
רוב הפרויקטים מתומחרים ב- FIX PRICE וקבועים בזמן קצוב! כל אחד מהצדדים רוצה להתקדם כמה שיותר מהר ובסוף נוצר מצב של אי עמידה ביעדים . השימוש במתודולוגיה זו מגדילה את ההלימה בין הרצוי למצוי!
שביעות הרצון עלתה בעשרות אחוזים , תוך שמירה על התקציב וזמן הביצוע , תוך השגת בסיס ידע לחיי היום יום ואיכות הפתרון . "עד היום לא היה לקוח שיישם את המתודולוגיה ולא הביע את שביעות רצונו " , מוסיף הופמן. "מרבית הלקוחות השתמשו בשיטה זו להרחבות ושינויים עם כניסה למדינות נוספות למשל . (דיפלומט , אמדוקס )
לראיה יותר ויותר גופים נכנסו לאחרונה להגדרת התהליכים בתפיסת ה BPM , לדוגמא: טבע, סרגון ,תנובה , ביטוח לאומי, בטר פלייס, שטראוס מים, בנק הפועלים , גניגר תעשיות פלסטיק ועוד.
אין ספק שיש כאן גם מהלך של חינוך שוק, החלטות נקבעות על ידי מנכ"לי החברות כנכס אסטרטגי ולא על ידי אנשי ה IT ולכן יש לחזק את המנמ"ר כיישות המובילה תרבות חדשה לארגון על בסיס תהליכי. כאשר הביקוש מגיע מלמטה , התהליך מיושם בכל פעילות ולאו דווקא רק בתחומי ה IT .
על פי תחזיות האנליסטים , חברות שלא ינהלו את התהליכים העסקיים בשיטה זו לא יוכלו להתמודד עם התחרות בשוק. הכלי המרכזי לכך הוא "ראיה תהליכית רב ממדית ! "
ליצירת קשר: Rafi@sekerconsult.com