
-
מנהל ה- IT בארגון, שרוצה לשבת בשולחן ההנהלה, חייב להיות מנהל מוכשר (ולאו דווקא טכנולוג) המכיר את האסטרטגיה הארגונית ומסייע ביישומה. מנהל שכזה יכול להתקדם לכל תפקיד אחר בארגון ללא "תקרת זכוכית".
-
תפקיד מנהל ה- IT להכיר את צרכי הארגון ולהציע פתרונות "פורצי דרך" מבוססי טכנולוגיה. לדוגמא: ביצוע של ניתוחי מידע שנאסף אודות פעילות הלקוחות וסיוע למחלקת הפתוח בפיתוח מוצרים מתקדמים.
-
יש לנהל שיח מתמיד בין הגורמים האופרטיביים, המשתמשים במערכות, לבין יחידת ה- IT ולשלב את המשתמשים העתידיים של המערכות, כבר בשלבי הפיתוח. תקציבים רבים של פתוח מערכות ירדו לטמיון, כאשר לא התבצע שיח נכון בין ה- IT למשתמשי המערכת.
-
הקריטיות של מערך ה- IT לתפעול השוטף של העסק מביאה לכך שתפקידו של מנהל ה- IT מובטח. אם זאת ניצבים אתגרים חדשים, המוסיפים מורכבות לתפקיד זה בארגון, ביניהם: מודעות טכנולוגית הולכת וגוברת של המשתמשים בארגון והיצע הולך וגובר של פתרונות מוכנים.

רשם : שמואל מרדלר, מנכ"ל ERP.ORG