המדדים המוצגים להלן מאפשרים לבחון את יעילותן ותועלתן העסקית של מחלקות ה-IT בארגון. תחומי המדדים:
·Operational Performance
·User Satisfaction
·Productivity
·IT Solutions
משפחת מדדים המבקרת / מודדת את פעילות ה-IT מול הארגון בהיבטים שונים: זמינות יישומים ומערכות בתהליכי ליבת העסקים, טפול בתקלות דחופות ושגרתיות, מענה טלפוני ללקוחות הארגון ועוד.
מדד הבוחן את רמת שביעות הרצון של לקוחות פנימיים בארגון מפעילות ה-IT בהיבטים הנבחנים ב-Operational Performance. המדד מתבסס על שאלון בהיקף של 5-7 שאלות, המבוצע ברמה חודשית, אל מול קבוצה מדגמית של עובדים בארגון.
מדדי היעילות של ה-IT מתייחסים להיקף הפעילות העסקית. סט מדדים זה שומר את פעילות ה-IT ברמה מתאימה לפעילות העסקית של הארגון על פי מדיניות תקציב רב שנתית.
IT Solution
מדידת הטמעת פתרונות טכנולוגיים ועמידה ביעדים עסקיים הנובעים מכך. לדוגמא: בחינת תהליך הטמעת מערכת CTI בארגון ועמידה ביעד של 10% מענה טלפוני מהיר יותר ללא תוספת נציגים ב-Call Center.
בטבלה מוצג הקשר בין תהליכים עסקיים ליישומים טכנולוגיים נדרשים. תלות התהליכים ביישומים מוגדרת ברמת שעות קריטיות. כאשר יישום טכנולוגי לא זמין לתהליכים העסקיים נגרם נזק עסקי ממשי הבא לידי ביטוי באובדן הכנסה ואו פגיעה בשרות ללקוחות הארגון לתהליכים העסקיים המבוססים עליו. היתרונות הבולטים של מדד זה:
רמת התמיכה במשתמשי הארגון
· כל המדדים מבוססים על נתונים שנרשמים ע"י מערכת ה-CTI
· מאחר ושיפור ב GOS ו FCR מנוגדים אחד לשני בטווח הקצר, יש למצוא את האיזון ביעד באופן המתאים לתרבות הארגונית
מדדי ה-IT נגזרים ממטרות אגף ה-IT שהם שמירה על UP-TIME מרבי של המערכות הליבה ופיתוח פתרונות לאתגריים העסקיים וכן ממקדים את מנהלי האגף בהשגת מטרות אלו. בנוסף, סט המדדים מסייע הן לשקיפות עסקית והן לשיפור מתמיד ביחידת ה-IT.
הצגת המדדים האלו בפני ההנהלה והארגון באופן שוטף, מאפשר להנהלה החברה ולמנהלי הביניים לבחון ולהבין את משמעות ההשקעות ב-IT. בנוסף, המדדים מציבים "מראה" לצוות ה-IT שמשקפת להם את תוצאות פועלם.
ליצירת קשר: shlomo.markuse@dhl.com