תפריט נגישות

סקירת כנס: פתרונות ניהול עסקי באמצעות Dynamics AX

במסגרת הכנס הציגו החברות: מיקרוסופט ואלמוג דינימיקס את מערכת ה Dynamics AX ERP והמחישו כיצד ניתן, על ידי יישום המערכת, לייעל את שיטות העבודה בארגון.

זיוה חייט, מנהלת קבוצת פתרונות עסקיים (CRM ו-ERP) במיקרוסופט ישראל, סקרה את התפתחות מוצר ה-ERP Dynamics AX. פיתוח המוצר החל בשנת 1983 בדנמרק והוא נרכש על ידי מיקרוסופט בשנת 2001. ה-AX הנו מוצר הדגל של מיקרוסופט לשוק ה-Mid Market בתחום המחשוב הארגוני (ERP) והוא מותקן בלמעלה מ-12,000 לקוחות. פעילות השיווק וההטמעה של המוצר מתבצעת על ידי למעלה מ-2,000 שותפים עסקיים בארץ ובעולם.

 זיוה הציגה היבטים שונים הקשורים לפונקציונאליות העשירה של המוצר ביניהם: תמיכה ברב חברתיות, שפות ותקופות; יכולות BI מובנות וחזקות המאפשרות תצוגתם של מדדים/ KPI לבחינת ההתנהלות העסקית; מערכת פיננסית עשירה רב ממדית;  מודול CRM מובנה ועוד. כמו כן הוצג ה-Role Center שהנו אוסף של פעילויות המיועדות לשימושם של בעלי התפקידים  שונים בארגון.

מבחינת הארכיטקטורה הפנימית הובהר כי פתרון ה-
Dynamics AX בנוי במודל שכבות: בבסיסו שכבת פונקציונאליות בסיסית (CORE), השכבה השנייה הנה שכבת הלוקליזציה (כדוגמת ההתאמות שבוצעו למוצר עקב החוקים והנוהגים העסקיים בישראל) ומעליה נמצאות  שכבות נוספות המאפשרות לשותפים העסקיים לבצע התאמות לצרכים העסקיים של כל ארגון.

באופן זה יכולים שותפיה של מיקרוסופט לפתח עולמות תוכן לסביבות ארגוניות שונות ולהמשיך להתעדכן במהדורות חדשות פרי הפיתוח של מיקרוסופט.  עד היום פותחו למעלה מ-300 פתרונות קטלוגיים על ידי השותפים. 
זיוה סכמה את הרצאתה בהצגתו של רבוע הקסם לשוק ה-Mid Market ERP של גרטנר, המצביע על כך שמוצר ה-Dynamics AX הנו מוצר ה-ERP היחיד בקובית ה-Leaders.

הדס בשן, מנכ"לית ובעלים של חברת NEXTEP -  חברת בוטיק המלווה ומייעצת לארגונים רבים בתחום המחשוב הארגוני, סקרה בהרצאתה את הסיכונים וההזדמנויות הארגוניות והעסקיות בהטמעת פרויקט ERP.

הדס הדגישה כי אחד הנימוקים העסקיים החשובים להטמעת מערכת ERP, הנה הטמעה של מערכת ניהול אינטגרטיבית אחת בארגון, אשר מייצרת שקיפות ואינטגרטיביות. בין הנימוקים הנוספים: סטנדרטיזציה, תמיכה בפעילות גלובאלית – חוצת מדינות, קונסולידציה של מידע פיננסי ועוד.

הדס ציינה כי פרויקטי ה-ERP הפכו מפרויקטים אשר נמשכו מספר שנים לפרויקטים המבוצעים במהלך של מספר חודשים.  הניסיון שנצבר מצביע על כך שהגורמים העיקריים להצלחה הנם: מחויבות הנהלה, אימוץ תהליכי המערכת עם מינימום שינויים והבנה כי הפרויקט הנו בעיקרו תהליכי ולא טכנולוגי. ניתן לציין בבירור כי הטכנולוגיה יציבה ואינה מהווה היום סיכון להצלחת הפרויקט. נמצא גם כי  ארגונים במהלך פרויקט ERP לא חוו כל פגיעה בפעילותם העסקית.

 הדס התייחסה לסיכונים שונים במהלך הפרויקט והדרכים לצמצמם, זאת על ידי:

  1. העברה סלקטיבית של נתונים מהמערכת הישנה.
  2. החלטה על שינויי תהליכים רק לאחר הבנה טובה של הפונקציונאליות הקיימת במערכת החדשה.
  3. תמיכה מתמשכת במשתמשי הקצה, אשר במקרים רבים נדרשים לפעילות רבה יותר במערכת ה-ERP, בעיקר בארגונים בהם פותחו מערכות לפי צרכי המשתמש.   

הדס סכמה את הרצאתה במספר טיפים להצלחת פרויקט ה-ERP :

  • במהלך ההכנה לפרויקט, מומלץ להתמקד בנושאים הייחודיים לבחירת המערכת והספק ולבצע היערכות ארגונית במקביל.
  • יש לבצע בחירה מוקפדת של האנשים המבצעים את היישום מטעם הספק ואת היקף נוכחותם.
  • יש להדגיש כי הובלת הפרויקט כפרויקט ארגוני ולא פרויקט IT – מנכ"ל או מנהל בכיר מחויב ומנהל את ועדת ההיגוי.
  • יש ליישם בקרה לאורך הפרויקט של גורם שאינו מהארגון ואינו הספק המיישם.
  • להתארגן באופן שיאפשר למשתמשי מפתח להשקיע 50% מזמנם בפרויקט.
  • לבצע תיאום ציפיות עם ההנהלה, המשתמשים וניהול השינוי לאורך התהליך .
  • לקחת בחשבון צרכים עתידיים של המערכת כבר בשלב הקמתה.
  • להמשיך את הפרויקט גם  לאחר ה"עלייה לאוויר" וזאת  עד להתייצבות ו"סגירת" דוחות כספיים. 

יוני ליפשיץ, מנכ"ל אלמוג דינמיקס, הציג את חברת אלמוג. החברה הוקמה בשנת 1973, מונה כ-60 עובדים ולה למעלה מ-1000 לקוחות בשרות שוטף. אלמוג דינמיקס, הנה חברת בת של אלמוג המתמחה בפתרונות CRM ו-ERP של Microsoft, בעלת ניסיון מוכח ביישום והטמעת המערכות אצל לקוחות שונים.

 מומחים מטעם אלמוג הדגימו את מערכת Dynamics AX בתסריטים שונים: הגדרה של פעילויות, יישום מהלכי Work Flow, ביצוע שינויים במערכת  ללא צורך בפיתוח, שילוב מצגי נתונים לקבלת החלטות –BI עם יכולת צפייה בנתונים גולמיים – Drill Down ועוד.

לפרטים נוספים:
מיטל כהן, מנהלת שיווק
אלמוג תעשיות תוכנה

03-9228811

meitalc@almog.biz