תפריט נגישות

דבר המומחה: אפרת דרורי, מומחית לתחום אפליקציות ארגוניות ו-SOA ב-IDC ישראל

הדרישה לשימוש באפליקציות ארגוניות באמצעות מכשירים ניידים-Enterprise Mobility, ממשיכה לגדול בעקביות משנה לשנה.


סקר שבוצע על ידי IDC בקרב 309 ארגונים גדולים בצפון אמריקה ומערב אירופה מצביע על כך שסעיף ה- Enterprise Mobility מהווה סעיף נכבד מתקציביהם של ארגונים גדולים. מעל ל- 60% מהנשאלים הצביעו על כך שההשקעה באפליקציות ניידות עומדת על 40%-10% מתקציב ה- IT . מעניין לראות כי 2.6% מהמשיבים הקצו לסעיף זה 75%-50% מסך ההוצאה על IT , מה שמצביע על כך שמספר חברות רואות בתחום זה חשיבות אסטרטגית עליונה.

הטבלה הבאה מציגה את היתרונות המצופים מהשקעה באפליקציות ניידות :

כפי שניתן לראות מהנתונים, המטרה העיקרית בהטמעת פתרונות אלה היא הגברת יעילות העובדים, ואחריה גידול במכירות. כמו כן צוינו מספר נושאים המעידים על צורך בשיפור היבטים שונים הנוגעים לקשר עם הלקוח. הפחתת עלויות, שלרוב מדורגת כמוטיבציה הראשונה במעלה בזמן מיתון, דורגה במקום נמוך יחסית. 

קרוב לשליש מהמשיבים טענו כי הם ניידו מעל לשלוש אפליקציות ארגוניות בעוד רק 5% מהארגונים לא השקיעו כלל באפליקציות ניידות. לא במפתיע, ניידות אימייל היא זאת שעדיין רושמת את היקף שימוש הרחב ביותר (79%). למקום שני הגיע IT Service and Support Applications (63%).

למרות העובדה ש- CRM ו- Field Service זוכים לעניין רב כנושאים חמים בהקשר של אפליקציות ניידות, רק כ-30% משמשתמשים הטמיעו יישומים אלה. עם זאת,  מספר גבוה יחסית של משיבים (36%) דיווחו כי הטמיעו Unified Communication Applications

עוד עלה בסקר כי מספר גבוה של משיבים דיווח כי מרבית הפלטפורמות פותחו in-house בעוד מפעילים סלולריים נבחרו כאמינים ביותר לאספקת אפליקציות ארגוניות ניידות.

הסקר מצביע על גידול בהשקעות עתידיות בתחום ועל כך שעם סיום המיתון ההשקעה באפליקציות ניידות נתפסת כאסטרטגית להובלת הארגון קדימה. בעוד שלארגונים מסוגים שונים צורך אסטרטגי שונה בפתרונות ניידים, מומלץ שארגונים יבצעו הערכה של רמת ההשקעה הקיימת והמתוכננת בפתרונות אלה בהשוואה לארגונים מסוג דומה על מנת לא להיוותר מאחור. 

ליצירת קשר