תפריט נגישות

דבר המומחה: בועז מרידור, מומחה ל-CRM On Demand

בועז סוקר את ההתמחויות שצברה manofIT בשוק המחשוב הארגוני, המניעים למיקוד בתחום פתרונות המחשוב לפי דרישה - SaaS וב-Oracle CRM on Demand.

 שמואל מרדלר: בועז, נא תאר בקצרה את פעילותכם בשוק המחשוב הארגוני

 בועז מרידור: manofIT הינה חברת יישום וייעוץ, בעלת ניסיון של עשרות פרויקטים בתחומי הליבה של ניהול העסק. בין לקוחותינו נמנות חברות High-Tech ותעשייה מסורתית. בפרויקטי מחשוב ארגוניים כדוגמת פרויקטי CRM אנחנו מביאים לשולחן מגוון רב של יכולות טכנולוגיות, תהליכיות, וארגוניות והכרות עמוקה עם ההזדמנויות והאילוצים שבמהלכים מורכבים אלו.  כמוטו, נשאף להתחיל פרויקט לאחר הגדרת שלושה מרכיבים מרכזיים שהינם תנאי ליציאה לדרך: הבנה והגדרה של  הצורך (מה?);  התפוקות הרצויות – BUSINESS IMPACT (למה?) ואסטרטגיית היישום: תהליך, מבנה ארגוני, תרבות, תפיסה ניהולית (איך?). 

 שמואל: מה הביא אתכם להתמחות ב-ORACLE CRM ON DEMAND ?

 בועז: חיפשנו פתרון שיאפשר ללקוחותינו להשקיע את מירב תקציב הפרויקט בערכים המוספים האמיתיים שלנו כיועצים ובפעולות בעלות משמעות רבה לאיכות הפרויקט כגון הגדרה נכונה ומלאה של הצרכים, אפיון,  ניהול  השינוי, והדרכה וזאת על חשבון ההשקעות המסורתיות בפעולות בעלות השפעה נמוכה על התוצאה כגון פיתוח וכתיבת קוד , רכישת שרתים, תשתיות רשת וכו'. לארגון תקציב סופי ויש לייעד אותו להגברת היעילות של משתמש הקצה והנהלת החברה.  לכן אנו מאמצים כתפיסה את פתרונות ה- SAAS (תוכנה כשרות). בתחום ה-CRM לפתרון של אורקל יתרון כפול: עומק פונקציונאלי ועוצמה של ספק מרכזי שבסס את מעמדו כמוביל בתחום זה גם כתוצאה של  סדרת רכישות של השחקנים המובילים בשוק (Siebel, PeopleSoft, JD Edwards ועוד).

 בפרויקטים שלנו, אנחנו מנצלים את תפישת ה-SAAS כבר מהיום הראשון לפרוייקט: המערכת זמינה מתחילת הפרויקט ואנו מבצעים את ההטמעה בסגנון המזכיר "מטבח יפני" – כאשר נציג הלקוח שותף מלא לכל שלבי הפרויקט וכך נחסך זמן בפרויקט (אפיון, בדיקות וכיו"ב) והלקוח הופך להיות עצמאי בניהול המערכת מיד עם המסירה של המערכת.  

 

שמואל: מה ה-VISION של לגבי פתרונות מבוססי SAAS ומהי ההגדרה הנכונה ל-SAAS מבחינתך ?

 בועז: לארגון המתקדם בעתיד יהיה חדר מחשב המכיל רכיבי תקשורת  בלבד: כל שאר מרכיבי המערכת, יירכשו או יישכרו עפ"י דרישה כשירותים עסקיים מה"ענן", במחיר נוח, ללא התחייבויות והשקעות מיותרות. מעל הכל יהיו שירותים אלו פשוטים ביותר להתקנה, התאמה וצריכה בדומה לשירותים עסקיים יומיומיים אחרים כגון זמן אויר, נגישות לרשת ואף הזמנת מזון מהיר. חברות אינטגרציה ויישום ישתכללו ויציעו שירותי ערך מוסף מתקדמים ואף שירותי מיקור חוץ של תהליכים עסקיים או יעלמו.

לטעמי, פתרונות מבוססים Saas צריכים לאפשר ללקוחות:

א. יכולת קונפיגורציה רחבה (המונעת צורך בפיתוח קוד) וארכיטקטורת תשתית (Multi Tenant) - המאפשרת אספקת שירותים רוחביים  לכלל הלקוחות, כגון: קידום מהדורות (באופן תקופתית ובתדירות גבוהה), גיבויים ואף תמיכה – Help Desk בהפעלת התהליכים העסקיים הסטנדרטיים.

 ב. שימוש ב-DATA-CENTER ברמה הגבוהה ביותר. תשתית זו מאפשרת ללקוחות להנות מאבטחת מידע, שרידות, זמינות ונגישות (בכל מקום ובכל זמן) וביצועים גבוהים. רוב החברות לא יכולות לבנות לעצמן תשתית זו בגלל העלויות הכרוכות בכך והשימוש ב – Data-Center מרכזי הוא ביטוי מובהק ל"יתרון לגודל".

 

שמואל: מדוע יותר לקוחות בוחרים ב-Oracle CRM on Demand ?

 בועז: מקבלי ההחלטות בחברות בארץ היום כבר יותר מנוסים בהבנת המשמעות של הטמעת מערכת מידע ארגונית. לכן, הלקוחות מחפשים פתרון שהנו בעל הסיכויים הטובים ביותר להצלחה קרי: מענה מקיף לצרכים בזמן קצר ובתקציב, גמיש מספיק לשינויים עתידיים בצרכים, קל לפריסה בארגון ומחוצה לו, ולא פחות חשוב: במחיר נוח, וללא התחייבויות מראש והשקעות מיותרות.

לפתרון
Oracle CRM on Demand אחוזי הצלחה מאד גבוהים בזכות ממשק משתמש מאד ידידותי, עומק פונקציונאלי בתחומי השיווק, שרות, ניהול תהליכי מכירה,אינטגרציה למערכות פנימיות ועוד. וכן בכך שהנו מאפשר ללקוחות להיות עצמאיים בניהול השוטף של המערכת ואף לבצע חלקים ניכרים מההטמעה בכוחות עצמם. 

לקוחות רבים מעדיפים פתרון מחברה אחת – אורקל – שהנה ללא ספק המובילה בתחום האפליקציות הארגוניות, וממוקדת מאד בתחום ה-CRM. אורקל הינה ספק ה – SaaS היחיד בשוק המספק פתרון מקצה לקצה  על כל מרכיביו השונים: אפליקציה, בסיס הנתונים (ORACLE DATABASE) ושירותי ה – Data-Center הניתנים על ידה. כחברה המובילה בעולם במערכות ארגוניות, לאורקל הסיכוי הגבוה ביותר לכבוש מקום מרכזי בעולם ה-SaaS עם פתרונות SaaS כוללים ואנו כבר רואים מרכיבי ERP מסויימים מבית Oracle הופכים להיות זמינים במודל SaaS.

 

ליצירת קשר:
054-2331203

boazm@manofit.com