תמה תעשיית פלסטיק, אשר נוסדה בשנת 1950, הנה שותפות בין הקיבוצים משמר העמק וגלעד ומעסיקה כ– 800 עובדים בארץ ובחו"ל. נכון לשנת 2008, מחזור עסקיה השנתיים עומד על כ– 240 מיליון דולר. תמה הנה זוכת פרס נשיא המדינה ל"יצואן מצטיין" לשנת 1991 ,1998 ו–2008 וכן בעלת תקן ISO 9001–2008 מאז דצמבר 1995.
תחום ההתמחות העיקרי של תמה הוא מוצרי אריזה והגנה לחקלאות ובראשם רשת לעטיפת חציר, קש ותחמיץ, תחום בו היא מובילה את השוק במהלך העשרים השנים האחרונות. בנוסף, מייצרת תמה רשתות משטחים, רשתות צל, חוטים וחבלים. לתמה קו נוסף נוסף של מוצרי פלסטיק המיוצרים בכבישה ובהזרקה, קו זה כולל כלי
תמה מאופיינת בצמיחה מהירה בעשר השנים האחרונות. החברה הצליחה ליצור בידול למוצריה באמצעות פיתוחים חדשניים ורשמה מספר פטנטים כדי להגן עליהם. בתמה שוקדים על פיתוח המוצרים על מנת לקלוע לצורכי הלקוחות ולטעמם, בצד מחויבות בלתי מתפשרת לאיכות הגבוהה ביותר. עובדות אלו מקנות למוצרי תמה ערך מוסף ומעמד מיוחד בשווקים בהם החברה פועלת.
תפיסת הניהול של מערכות המידע
בתמה מאמינים במחלקת מערכות מידע חזקה ועצמאית. אומר זאב לשנר, מנהל מערכות המידע: "אנו שואפים לתת פתרון מחשובי לכל הצרכים של תמה ולספק תמיכה מחשו
פרויקט ה-CRM ON DEMAND
הגדרת הצורך
מוסיף זאב: "במהלך פרויקט ה-ERP הגענו למסקנה שנדרשת מערכת ייעודית לטפול במחשוב פעילות אנשי המכירות, זאת מאחר ואנו פועלים באופן עונתי - מייצרים במהלך השנה ומוכרים במהלך ארבעה חודשים בלבד. רצינו לאפשר לאנשי המכירות מבט מקיף על הלקוח בהיבטים שונים: היסטורית מכירות, מחירונים, מצב אובליגו ותשלומים, ניהול פעילויות מול הלקוח (שיחות, ביקורים, הצעות), קישוריות למסמכים ועוד."
מהלך הפרויקט
בתמה הוחלט ליישם מערכת CRM במודל של ON DEMAND לשם תמיכה בפעילות השיווק והמכירות המבוצעת במקומות שונים בעולם. היישום לא כלל את נושא מודל מעקב התחזיות והביקושים שייושם במערכת ה-ERP. מבהיר זאב: "החלטנו ליישם את פתרון Oracle CRM on Demand ובחרנו בחברת טלדור כגורם המיישם. לטלדור היה ניסיון בבצוע של פרויקטים דומים והם הציגו לוחות זמנים מוכחים וקצרים ליישום המערכת".
זאב: "לא בצענו מהלך מסודר לשם בחינת הערך העסקי של הפרויקט אך ישנם דברים שאנו מבצעים כיום, שלא התאפשרו בעבר, כדוגמת תהליכים חוצי מחלקות בארגון. לדוגמא, טיפול בתלונה על מוצר פגום - בעבר האירוע היה מטופל בנפרד בחברת השיווק (דיאלוג עם הלקוח המתלונן) ובמקביל במטה (חקר הבעיה ברמת הייצור). כיום, מיידעת המערכת את פונקצית הנדסת המוצר בחברה, זאת בוחנת את האירוע, מסיקה מסקנות ומתערבת בטיפול על פי שיקול דעתה."
יתרון נוסף נמצא בשקיפות של מידע בתחום המכירות שהיה בעבר מידע לא נגיש, בחזקתם הבלעדית של אנשי המכירות. זמינות המידע מאפשרת למנהלי המכירות לדייק יותר בתחזיות שלהם ולבחון את המגמות של הביקושים למוצרים.
מסכם זאב: "בארגון גדול כמו תמה, יש ערך רב לזרימת מידע שוטפת המעדכנת את המערכות השונות ומאפשרת לארגון לעבוד בשקיפות ובסנכרון מלא. באופן זה נשמר התהליך העסקי, מתבצעות פעילויות המשך התומכות במענה נכון לאירועים, ומתקיימת תשתית מידע אמינה המשמשת לקבלת החלטות ניהוליות. אין לי ספק שפרויקט ה-CRM תרם תרומה משמעותית לשיפור הפעילות העסקית של תמה".
* * * * *
דגש הספק – חברת טלדור
יוחנן בנבנישתי, מנהל המוצר בטלדור – "במהלך יישום המערכת בחברת תמה הצלחנו לבסס שיתוף פעולה מוצלח מאד עם צוותי העבודה מצד הלקוח מצד ה-IT וכן מצד משתמשי המפתח בארגון. שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי בהעברת ידע טכני הכרחי לתחזוקה, תמיכה במשתמשים ופיתוח של המערכת וכן בשלבי הדרכת המשתמשים והטמעת המערכת. לצורך יישום האינטגרציה בחרנו במשותף עם צוותי ה-IT של תמה ביישום של הממשקים באמצעות Oracle BPEL, ההחלטה הוכחה כנכונה ומוצלחת לאור הידע הקיים בתמה וכן הודות לתשתית ה SOA של מערכת ה "SCOD.
טלדור היא אחת הספקיות המובילות בישראל של פתרונות עסקיים וטכנולוגיים בתחומי התוכנה, חומרה, תקשורת ומיקור חוץ. החברה מעסיקה יותר מ-3000 עובדי הי-טק מקצועיים ונהנית ממוניטין איתן המבוסס על 20 שנות פעילות מסחרית וצמיחה כלכלית במגזרי שוק שונים לרבות פיננסים, ביטוח, שירותי בריאות, ביטחון וממשל, הי-טק וטלקום. טלדור היא החברה המובילה בישראל בהטמעת פתרונות CRM. הידע והניסיון של החברה מקיפים את תכנון הפיתרון עד להטמעתו ותחזוקתו. לטלדור ניסיון רחב בהטמעה ושיבוץ Oracle Siebel CRM, פתרון ה-CRM המוביל בעולם, הן באתר הלקוח והן לפי דרישה.
ליצירת קשר: yohananb@taldor.co.il