תפריט נגישות

סקירת כנס: חידושים בתחום ההדרכה והפיתוח הארגוני

בכנס הוצגו ונדונו גישות חדשות בנושא פיתוח מנהלים ושרות. הכנס כלל: הצגת מוצר חדש המסייע למנהל הנכנס לתפקיד ניהולי, סקירת מתודה לפתוח מיומנויות שרות ומכירה בסביבת אילוצים

 לכנס הוזמנו מנהלי הדרכה ופתוח ארגוני מחברות מובילות בשוק הישראלי בניהן: פלאפון, HOT, נביעות, מוטורולה, סופר-פארם, בנק הפועלים, בנק יהב, שטראוס ועוד

 פתחה את הכנס ד"ר יעל לפידות, מנכ"לית משותפת בבלאט-לפידות. יעל הציגה את מטרת הכנס: חשיפה של גישה חדשנית בנושא פיתוח מנהלים ושרות ואת סדר היום:

א.   מנהלים משחקים, הצגת מוצר חדש מבית בלאט לפידות

ב.   איך מפתחים מיומנויות שירות ומכירה בסביבת אילוצים

ג.    פיתוח מנהלים, "מאחורי הקלעים" – סיפור לקוח: בנק לאומי

ד.   הדרכה ופיתוח ארגוני – "אפשר לחדש? או שהכול כבר נוסה?", דיון
      בניהולו של מר אלי גרבי – מנהל פיתוח ארגוני והדרכה בחברת פלאפון.

 

 

 

מוצרים תומכי הדרכה ופתוח ארגוני – הצגת מוצר חדש מבית בלאט-לפידות

 הודגם משחק, המיועד לסייע למנהל הנכנס לתפקיד ניהולי, והמסייע לו לחוות את השלבים הראשונים של הכניסה לתפקיד. במשחק מקבל עליו המנהל אחריות על יחידה פיקודית, מכיר את הגורמים השונים ונדרש להגיב לאירועים ולמטלות. באופן זה חווה המנהל את ההתנסות בארבע משימות מרכזיות המתבצעות בכניסה לתפקיד חדש:

 א.  משימת היום הראשון: שלב של הישרדות הכולל: תכנון לוחות זמנים, שגרות ניהוליות,  תעדוף משימות.   

 ב. משימת אבחון: -  אבחון כוחות חזקים, כוחות בולמים, היכן צריך לבצע שינוי, זיהוי האנשים התורמים.

 ג. משימת גיבוש תפישת התפקיד: – מהו החותם שאני כמנהל רוצה למסד.

 ד. המעבר לחיי היום יום – מיסוד שגרות ניהוליות, עבודה ניהולית שוטפת.

 במהלך הפתוח המתוכנן תתווסף ערכת חניכה למשחק- אשר תסייע למנהל קולט, על בסיס המשוב שהתקבל, לנתב את תהליך הקליטה של מנהל חדש בצורה מובנת.

 פיתוח מיומנויות שירות ומכירה בסביבת אילוצים

 מירב אלה, יועצת ארגונית בבלאט לפידות, הציגה מתודה המסייעת לגורמים שונים העוסקים בתחום השרות והמכירות (מרמת מזכירות ועד רמת מנהלים) בהתמודדות אישית בסביבת אילוצים.

 המתודה מתבססת על תיאוריה קוגנטיבית – התנהגותית של הפסיכולוג אלברט אליס ועוסקת בשינוי התנהגות דרך זיהוי ואבחון עצמי מול האירועים אשר חוסמים אותנו מלהתמודד באופן מיטבי.

 בסדנא משולבת עבודה עם שחקן תיאטרון, באמצעותו ממחישים למשתתפים את הסיטואציה ומביאים לשיפור ההתמודדות והתגובתיות ברמה הרציונאלית.

 

 

 

פיתוח מנהלים – "מאחורי הקלעים" – סיפור לקוח: בנק לאומי

 שפרה כפיר, מנהלת ענף ערוצי הפצה בבנק לאומי, הציגה את תוכנית פיתוח המנהלים שבוצעה באגף מערכות המידע בבנק המונה כ-1,000 עובדים ו-200 מנהלים. מטרת התוכנית לתת מענה לחמישה דרגי ניהול מרמת מנכ"ל היחידה, ראשי אגפים ומדורים ועד לראשי צוותים. לאחר אבחון שבוצע הוחלט לשים את פיתוח המנהלים "מאחורי הקלעים", ולתת ליחידה להוביל תהליך של הטמעת ערך שיענה על הצרכים הארגוניים שלהם. הערך שנבחר – חיזוק שתוף הפעולה באגף ומחוצה לו, זאת לשם שיפור בצוע ניהול הפרויקטים.

 באמצעות הדרכות והכשרות החל התהליך מרמת ההנהלה הגבוהה אשר חנכה את הדרג הבא וכן הלאה. המהלך סייע לזיהוי כוחות מובילים בארגון וסימן "ראשי חץ" – סוכני שינוי. במהלך התוכנית הועלו על ידי המשתתפים, בדרגים השונים,  נושאים שונים הנדרשים לטפול וניתנו ופתרונות כגון מיסוד ישיבות של מנהל אגף עם פורומים שונים ועוד.

 דיון: הדרכה ופיתוח ארגוני – "אפשר לחדש? או שהכול כבר נוסה?"

 אלי גרבי, מנהל פיתוח ארגוני והדרכה בפלפון, הנחה את הדיון. המשתתפים ציינו דרכים חדשות לשיפור פעילות ההדרכה והפיתוח הארגוני בארגוניהם. בין הנושאים שהוצגו:

 אבחון מנהלים באמצעות סימולציה ממוחשבת – מהלך המתבצע במסגרת יומיים באמצעות סימולטור הממחיש מצבים ניהוליים שונים, מאפשר קבלת אבחונים וכולל ערך מוסף לימודי.

 פורטל מנהלים – פורטל ארגוני המאפשר למנהל לחשוף דילמות יום יומיות. באופן זה מנהלים בכירים בארגון יכולים לסייע למנהלים אחרים בדילמות ניהוליות. הפורטל גם מאפשר למנהלים להיפגש "וויראטואלית" ללמוד ולהתייעץ. בין הנושאים: חניכה וניהול ישיבת צוות, שלוב מאמרים מתחומים שונים, מבחן "בחן את עצמך", סקר אינטרנטי ועוד.

 העברת קורסי גישור למנהלים – פעילות שבוצעה באמצעות גורם מוסמך בתחום אשר סייע למנהלים בארגון להבין את הדרך לבצוע גישור ופתירת דילמות. קורס זה הקנה גם תעודה של "מגשר מוסמך" למנהלים שהשתתפו בו.

 פיתוח נוכחות ניהולית – סדנא וטכנולוגיה תומכת המאפשרת הכשרה ובקרה כפולה של עובד ומנהל. התהליך כולל כתיבת שגרות ניהול. 

*  *  *  *  *

לפרטים נוספים:

לימור בלדב, סמנכ"ל פיתוח עסקי ושיווק

בלאט לפידות

limorb@blat-lapidot.co.il

050-2622590