פתח את הכנס אמיר אריאל – מנהל תחום CRM במיקרוסופט.
אמיר סקר את ההתפתחות מערכת ה-CRM של מיקרוסופט משנת 2003 (גרסה ראשונה) ועד היום. המערכת משרתת כ-20,000 ארגונים ומעל 900,000 משתמשים וזמינה בכ-40 שפות. בארץ מותקן המוצר אצל מאות ארגונים ובהתאם למחקר IDC הנו המוביל בתחומו.
היבט נוסף שהוצג הוא גיוס הטכנולוגיה לטובת נוחות העבודה של אנשי המכירות. ככלל, אנשי המכירות מעוניים למכור והמוטיבציה שלהם לדווח אינה גבוהה. לשם כך הוגדרו אפשרויות עבודה מגוונות: WEB, דואר אלקטרוני, מחשבי כף יד וכן אפשרות עבודה בOff-Line. המשתמש יכול לפעול בכל סביבה שהיא, מול מכשיר הקצה אותו הוא מתפעל, לייצר משימות, לעדכן הזדמנויות ועוד. בעת החיבור למערכת הארגונית מתבצע סנכרון אוטומטי של הנתונים. כמו כן הוצגת סביבת ניתוח מידע אינטואיטיבית – BI, המאפשר לדרג התפעולי והניהולי לחזות מגמות ולתחקר את בסיסי הנתונים.
מנחם רוזנבלום, מנכ"ל משותף של חברת הייעוץ אלטרנטיבה, הציג את ה-CRM ROAD MAP – כיצד לגשת לפרויקט CRM. מנחם הדגיש את החשיבות של פרויקט CRM בעיקר בעת מיתון כלכלי כאשר כל לקוח הופך ל"לקוח חשוב". בסקר, שבוצע לפני כחצי שנה, ציינו ארגונים בגודל בינוני שהבעיה מספר אחת שלהם היא ההתנהלות מול הלקוחות ומאפייניה: היקף הזמנות, צפי הכנסות ותזרים מזומנים.
פרויקט CRM יכול לסייע במספר הביטים:
- שליטה בתהליך המכירה
- מיצוי הזדמנויות חדשות בשוק
-הרחבת נתח הלקוח
-מניעת נטישת לקוחות
בסיכומו של דבר יביא פרויקט מוצלח להגדלת ערך לקוח כתוצאה ממספר גורמים:
- גידול בלקוחות רווחיים
- גידול בנאמנות לקוחות רווחיים, מכירות המשך
- הקטנת כמות לקוחות "לא רווחיים"
- יכולת לצפות כמה שווים הלקוחות במונחי עסק עתידי
- אחידות – מדיניות, מתודולוגיות, כלים, מערכות וכו': אופייניים לכל
טריטוריה/שוק
- שליטה – ריכוז נתונים ודיווח מרכזי לגורמי ההנהלה
- "אני מה יוצא לי" – רמת הארגון מול רמת הסוכן
נמצא כי הבעיה מספר אחת ביישום מערך מכירות גלובלי הנה אימוץ המערכת ע"י אנשי המכירות והשיווק. לשם כך יש צורך בהטמעה של מערכת אינטואיטיבית, בסביבת כלי העבודה הרגילים OFFICE/OUTLOOK, המספקת לאנשי המכירות ערך מוסף ויוצרת לארגון שליטה וסטנדרטים אחידים.
בסיכום יום העיון הוצג סיפור לקוח על ידי רוני שחר, סמנכ"ל תפעול בחברת רמפל המשמשת כזרוע הטכנולוגית של חברת RCS. RCS עוסקת בסחר בינלאומי של טלפונים סלולארים והיא הגדולה בתחומה. היקפי המסחר מעל 1,000,000 יחידות של טלפונים סלולארים הנרכשים ונמכרים מידי חודש. החברה פועלת מישראל עם נציגויות בארה"ב, אנגליה, אטליה, הולנד ועוד. מעסיקה כ-130 עובדים פועלת בתיאום עם 35 נציגי מכירות ו-25 שותפים לוגיסטיים.
מערכת ה-CRM החליפה פתרון פיתוח מקומי שפעל מספר שנים בחברה. הבחירה ב-MICROSOFT CRM, על פני חלופות אחרות שנבחנו, בוצעה על בסיס העובדות הבאות:
1. ממשק למשתמש אינטואיטיבי ומוכר
2. אינטגרציה נוחה לסביבת OFFICE
3. יכולת התאמה מהירה של הפתרון
4. אפשרות התממשקות נוחה אל מול מערכות הליבה האחרות בארגון באמצעות מערכת IMEX™ - פרי פתוחה של SERVIT.
ליצירת קשר: Moshe.segal@servit.co.il