תפריט נגישות

יישום SAP Business One בענף ה-Automotive מניסונה של חברת UTI

"מודול ה-Automotive של חברת Xioma מחזיק את ישות הרכב ולמעשה מאפשר ל-UTI לנהל את כל התהליכים הנוגעים לרכבים בצורה מאוד יעילה ונוחה". חן גולדפרב, מנמ"ר, UTI

במבט מהיר

פרטי החברה

שם החברה:UTI

תעשייה:Automotive (רכב)

מוצרים ושירותים: יבוא ושיווק משאיות  הפעלת רשת מוסכים ארצית (20 סניפים זכיינים).

מספר עובדים בחברה: 80

  • אתר החברה: www.UTI.co.il
  • שותף עסקי :Information Solutions Xioma 

צרכי החברה

  • סטנדרטיזציה של תהליכים עסקיים
  • מערכת מידע אחת לכל היחידות בחברה
  • פתרון ייעודי לענף ה-Automotive בו מתנהלת החברה
  • יכולת הפקת דוחות ומידע על ביצועים בזמן אמת 

פתרון SAP

  • SAP Business One 

פתרונות משלימים

  • ADS Automotive Dealership Solution
  • Spincal – פתרון לניהול משאבים ומשמרות 

למה SAP

  • מערכת בעלת Roadmap ברור אשר מושקעים בו משאבי פיתוח רבים
  • מערכת התומכת בצרכים המשתנים של הארגון, כגון בינלאומיות וצמיחה אורגנית
  • מודול CRM  מובנה בתוך ה-SAP Business One
  • שותף עסקי בעל ניסיון ומומחיות בתחום ה-Automotive 

הצלחות עיקריות בהטמעה

  • תהליכים רחבים וחוצי ארגון הפכו לפשוטים ויעילים יותר
  • מעקב בזמן אמת אחר תהליכי מכירה
  • מערך בקרה ודיווח משופר אשר מספק למקבלי החלטות תובנות עסקיות

 

U T I (Universal Trucks Israel)

חברת UTI, יוניברסל משאיות ישראל בע"מ, הוקמה בשנת 1994 והינה היבואנית הבלעדית של משאיות ISUZU בישראל. החברה עוסקת ביבוא, שיווק, שרות, ליסינג תפעולי ואספקת חלפים למשאיות ISUZU. החברה מפעילה רשת שרות ארצית המונה  כ-20 תחנות ברחבי הארץ.

במהלך השנים ביססו לעצמן משאיות ISUZU שם של מוצר איכותי ואמין, המסוגל לעבודה מאומצת לאורך שנים רבות ובזכותה הפך ISUZU SUMO למותג המשאיות הנמכר ביותר בישראל בשנת 2007.

צמיחה מהירה = אתגרים חדשים
בשנות פעילותה הראשונות השתמשה
UTI במספר מערכות נפרדות לניהול המידע העסקי, שטיפלו בהיבטים ספציפיים בארגון ללא יכולת התממשקות גבוהה בין המערכות השונות.

אולם, הצמיחה המהירה שנהנתה ממנה UTI במרוצת הזמן הפכה את האתגרים שניצבו בפניה בתחום ה-IT למרובים ומורכבים בהתאם.

חן גולדפרב, מנמ"ר UTI: "בשלב מסוים הבנו שהחברה זקוקה לפלטפורמה חדשה ואיכותית לניהול המידע העסקי לכל רוחב הארגון. הציפיות מהפרויקט היו שזרימת המידע בארגון תשתפר במידה ניכרת, שמערך הבקרה יתפתח ויהיה מתוחכם יותר, שנוכל להפיק דוחות ולנתח ביצועים בזמן אמת ושכל המחלקות בחברה ינוהלו תחת מערכת מידע אחת".

"התחלנו את הפרויקט בעזרתו של מאיר עזר, יועץ מחברת Business Solutions. במשך שבעה חודשים קיימנו ישיבות אפיון עם מנהלי המחלקות בחברה, עד שגובש מסמך  RFI(Request For Information). הקמנו ועדת היגוי שכללה נציג מכל מחלקה, שהיו שותפים לתהליך הבחירה. מתוך חמש מערכות שבדקנו, שלוש הגיעו ל"שורט ליסט": שתי מערכות של חברות ישראליות גדולות וכמובן SAP Business One".

תהליך בחירה מעמיק

"תהליך הבחירה היה מאוד מדוקדק, פרטני ומעמיק. השקענו המון זמן ומחשבה בכדי לבחור במערכת הטובה ביותר עבורנו. בסוף התהליך בחרנו במערכת SAP Business One ממספר סיבות: ראשית, חברת Xioma, השותפה העסקית של SAP שהובילה את פרויקט ההטמעה. מאחר ופרויקט ERP הוא ארוך שטומן לאורכו הרבה משברים, היה לנו חשוב מאוד שבקצה השני יעמדו "בני אדם". הכימיה שנוצרה והיחס האישי שקיבלנו מאנשי Xioma, בנוסף על המקצועיות של נציגיה תרמו רבות לבחירה שעשינו. גולדפרב מדגיש את החשיבות המיוחדת לכך של-Xioma קיים ניסיון בתחום תעשיית ה-Automotive: "כשהכרנו את Xioma התרשמנו מאוד מהיכולות של המוצר שהם פיתחו לתחום ה-Automotive. האמנו במידת ההבנה שלהם בביזנס שלנו ובשפה המשותפת אתנו – דבר שהיה לנו מאוד חשוב".

שיקול נוסף שהכריע לטובת AP נגע למערכת עצמה: התרשמנו שהשרידות על פני שנים חזקה יותר ב-SAP. נוכחנו כי המערכת תומכת בצרכים המשתנים של ארגון דינמי, כגון בינלאומיות וצמיחה אורגנית, ומספקת שדרוגים ועדכונים המשתחררים עם הזמן אשר מקדמים את המערכת ומעדכנים אותה טכנולוגית. בנוסף לכך, אנו מעריכים מאוד את ההשקעה של SAP ב- Business One SAP, לעומת מה שמשקיעים במו"פ בחברות אחרות. גם נושא ה-CRM הוא קריטי ל-UTI. היה לנו חשוב שכרטיס הלקוח יהיה במרכז, ושכל המידע "יסתובב סביבו ב-360 מעלות". התרשמנו כי SAP Business One מציעה את הפתרון המתוחכם והיעיל ביותר בנושא ה- CRM האינטגרטיבי".

שאיפה לשלמות

"אצלנו ב-UTI כל אחת מהיחידות שואפת לשלמות וזה בא לידי ביטוי גם בהטמעת המערכת ואפיון התהליכים. במהלך ההטמעה הוחלט, בעצת  Xioma, לעלות לאוויר בשני שלבים ובצורה מדורגת. לאחר מכן הוחלט לפרוש גם את השלב השני לכמה שלבים נפרדים, על מנת שהארגון יצליח להכיל שינוי נרחב כל כך בצורה המיטבית. זוהי החלטה שאני מאוד מברך עליה. במבט לאחור, אני סבור כי זה היה אחד הגורמים להצלחתו של הפרויקט. ביצוע ההטמעה בשלבים אפשר לנו להעמיק ולבחון תהליכים ארגוניים כמו שצריך ולתת את הדעת גם על מקרי קצה".

במסגרת פרויקט ה-SAP נעשה שימוש במספר מודולים ופתרונות משלימים לסביבת SAP Business One. המשמעותי שבהם היה פתרון ה-ADS (Automotive Dealership Solution) שפיתחה חברת Xioma. זהו פתרון ייעודי הכולל מערכת לניהול מוסך, ניהול ציי רכב (הסכמי תחזוקה, טיפולים וליסינג תפעולי), קמפיינים, תביעות אחריות, טרייד אין, ניהול דגמים ורכבים. "הפתרון המשלים של XIOMA ל- SAP Business One מאפשר לנו לנהל את כל התהליכים של החברה מקצה עד קצה במערכת אחת בצורה היעילה והנוחה ביותר". בנוסף לפתרון ה-Automotive של Xioma, העלוUTI  לאוויר גם פתרון לשיבוץ משאבים  של חברת SpinCal המאפשר למתאמי המכירות במטה לקבוע מפגשי מכירה לאנשי המכירות בשטח. מפגשים אלה מועברים בזמן אמת בין פלטפורמת ה- SAP (יומני SpinCal) ליומני ה-Outlook של אנשי המכירות (ישירות למסופונים שלהם) ובכך מתאפשר למתאמי המכירות ולאנשי השטח להיות מסונכרנים בצורה אופטימאלית ולקבל מידע עדכני משיחות המכירה של מתאמי המכירות. גולדפרב מוסיף: "בתחילת הפרויקט לא ידענו להעריך את התרומה העצומה שתהיה לרשת השותפים העסקיים של SAP Business One עבורנו. רק במהלך הפרויקט הבנו את היתרון בעובדה שיש ל-SAP שותפים נוספים המתמחים בתחומים עסקיים שונים, שחלקם משיקים לעולם העסקי שלנו.

החיים עם SAP Business One

כיום משתמשים במערכת ה-SAP ב-UTI 50 משתמשים כולל מנהלי היחידות השונות, סמנכ"לים והמנכ"ל. גולדפרב מעיד כי "המערכת של SAP מסייעת ל-UTI להיות ארגון טוב יותר, יעיל יותר ומסוגל להתאים את עצמו לשינויים בשוק.  ".

"מערך הבקרה השתפר בצורה משמעותית הודות לדוחות שנבנו ע"י Xioma  על גבי פלטפורמת SAP Business One. למעשה, ניתן לומר שכל הפעילות שלנו כיום משתקפת בדו"חות. המערכת מאפשרת לנו לנהל מעקב בזמן אמת אחר תהליכי מכירה. הדבר מאפשר לנו לחתוך ולהוציא סטטיסטיקות שלא יכולנו לקבל בעבר. בעלי תפקידים בחברה מקבלים היום מידע שלא היו חולמים שניתן לקבל. זה מסייע לנו לגבש תובנות ולהסיק מסקנות שמייעלות את כל תהליך קבלת ההחלטות ואת תהליכי המכירה. אינני רוצה לחשוב מה היה קורה אם הינו נקלעים למשבר הכלכלי הנוכחי ללא ה- SAP Business One".

עם הפנים קדימה

נכון להיום, ב-UTI מרחיבים את השימוש ב-SAP Business One במספר דרכים וביניהם הטמעת מודול ליסינג אינטגרטיבי של חברת Xioma. גולדפרב: "נפלה בחלקנו הזכות לעזור ולאפיין את מודול הליסינג, לפני שהוא הופך למוצר מדף של חברת Xioma. תהליך הליסינג התפעולי דורש מנגנון ייעודי המסייע לנהל את העסקה הבודדת לאורך כל מחזור חייהכמו כן, בימים אלה אנו מעלים לאוויר מערכת מסופונים שתשקף את המערכת לאנשי המכירות בשטח. לקראת סוף השנה הנוכחית אנו מתכננים ליישם גם 'פורטל מוסכי רשת".

גולדפרב מסכם ואומר: "SAP Business One היא פלטפורמה מעולה לארגון יצירתי ודינאמי עם צרכים ארגוניים משתנים. זו פלטפורמה גמישה המאפשרת לארגון לבצע שינויים בהתאם לצרכיו ולדרישות הענף בו הוא פועל ".

פרסום באתר