תפריט נגישות

יישום פתרון SAP - מנסיונה של חברת Biosense Webster

"בזכות מתודולוגיית SAP Best Practices יישום הפרויקט היה מהיר, כלל את כל התהליכים המתרחשים בארגון והמסגרת התקציבית נשמרה. לא היו לבטים, ידענו שזו המערכת הנכונה לנו". (שרון דגני, מנמ"ר, ביוסנס)

במבט מהיר 

פרטי החברה

  • שם החברה: Biosense Webster
  • תעשייה: ציוד רפואי מתקדם
  • מוצרים ושירותים: מערכות ניווט צנתרים בחלל הלב
  • מספר עובדים בחברה (סניף ישראל): 160
  • שותף עסקי : טלדור 

צרכי החברה

  • מערכת ERP שתאפשר יציבות ויעילות
  • סטנדרטיזציה של התהליכים הארגוניים והתאמה לתקנים בינלאומיים - רפואיים וחשבונאיים. 

פתרון SAP

  • SAP ERP 

למה SAP

  • מערכת חכמה, נוחה ובין-לאומית, עם שירות אמין בישראל.
  • גמישות ואפשרות לשינויים עתידיים בקלות.
  • שירות, מקצועיות ויעילות מצד השותף העסקי. 

הצלחות עיקריות בהטמעה

  • הגדלת יכולת הבקרה על הנעשה בחברה
  • בקרה על כל התהליכים בארגון בזמן אמת
  • יכולת עבודה ודיווח על-פי תקנים בינלאומיים אליהם מחויבת החברה
  • יכולת הפקת דוחות בחתכים שונים במהירות  

Biosense Webster

Biosense Webster היא חברה בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון, המתמחה בפיתוח וייצור מערכות ניווט צנתרים בחלל הלב. לחברה 1,300 עובדים, מתוכם 160 בישראל - בקבוצת הפיתוח בטירת הכרמל. Biosense Webster היא חברה מצליחה ומתקדמת והמובילה העולמית בשוק אמצעי הניווט הלבביים, עם מכירות של מעל 600 מיליון דולר בשנה. פעילות Biosense Webster בישראל היא רק חלק מפעילות בינלאומית ענפה, הן בסניפי החברה באירופה ובארה"ב והן בחברת האם ג'ונסון אנד ג'ונסון.

אולם, על אף חדשנותה של Biosense Webster, עד לאחרונה פעלה בה מערכת מחשוב מיושנת, שהסתמכה על תוכנות ותיקות. במרוצת הזמן הלכה מערכת המחשוב הישנה והתאימה פחות ופחות לצרכים של Biosense Webster- בין היתר משום שהיה קשה למצוא תמיכה טכנית לתוכנות המיושנות. בנוסף לכך, המערכת הישנה לא נתנה מענה לדרישות רגולטוריות שונות שנבעו מהפעילות הבינלאומית, כגון עמידה בתקנות SOX או בתקני בקרת איכות של התעשייה הרפואית: CE, FDA, CFR 21 part 11. בהדרגה התגבשה החלטת הנהלה, בשיתוף מחלקת המחשוב של Biosense Webster, כי הגיעה העת לחדש את מערכת המחשוב בחברה. לאחר בדיקה קפדנית בחרה Biosense Webster במערכת ה-ERP של SAP המותאמת לארגונים בינוניים.

הבחירה ב-SAP

החלפת מערכת המחשוב נועדה לשפר את הגישה למידע ניהולי מקיף, מלא וגמיש, על פי דרישות עסקיות משתנות. הנהלת Biosense Webster נזקקה לכלי ניהול מתקדמים ולאמצעים להפקת דוחות בחתכים שונים, המעודכנים בזמן אמת. הבחירה במערכות SAP נעשתה לאחר בחינה מעמיקה של יכולות מערכת SAP ותכונותיה. שרון דגני, מנמ"רית Biosense Webster מספרת על ההחלטה: "חיפשנו מערכת בעלת יכולת לתמיכה רחבה בשוק הישראלי בו אנו פעילים, שבנוסף לכך תואמת למערכת המחשוב של ג'ונסון אנד ג'ונסון, חברת האם שלנו. היה לנו חשוב שהמערכת החדשה תהיה תואמת תקניSOX  חשבונאיים וכן תקני בקרת איכות של התעשייה הרפואית".

"שמחנו לגלות כי המערכת של SAP עונה באופן מלא על דרישות תהליכי התפעול שלנו ושמתודולוגיית Best Practices של SAP מאפשרת שימוש מרבי בתהליכים מיחשוביים שכבר קיימים בחברה. בזכות מתודולגיה זו, יישום הפרויקט היה מהיר, כלל את כל התהליכים המתרחשים בארגון, והמסגרת התקציבית נשמרה. לא היו לבטים, ידענו שזו המערכת הנכונה לנו".

יישום יעיל ומהיר

לאחר הבחירה במערכת SAP החלה עבודת השטח. דגני מספרת על השלבים בתהליך הגדרת המערכת: "הגדרנו את כל תהליכי ה-Best Practices שנרצה לכלול במערכת החדשה בסדנת תיחום - Scoping Workshoe, אפיינו היכן קיימים פערים בין התהליכים העסקיים הקיימים בחברה ובין התהליכים המוצעים ב- Best Practicesשל SAP וראינו שיש התאמה טובה. החלטנו כיצד נרצה לגשר על הפערים. קבענו כיצד ינוהל השינוי בחברה ובאיזה סדר תיפרס התשתית החדשה, ואז יצאנו לדרך".

לאחר שקלול תוצאות מכרז שערכה Biosense Webster לקראת הטמעת מערכת SAP – בחרנו בטלדור ליישום הפרויקט. חמישה צוותי יישום מטעם טלדור ליוו את הפרויקט, במשך ארבעה חודשי יישום וחודש נוסף לאחר העלייה לאוויר. המסירות, האכפתיות והמקצוענות שלהם הביאו ליישום יעיל ומהיר של המערכת".

דגני נזכרת בשלבי ההטמעה: "השתמשנו בתכנית עבודה מפורטת ביותר, מפת דרכים שהיא למעשה חלק מ-SAP Best Practices, המגדירה את תכולת המשימות בכל תת שלב. התמקדנו ביישום הפערים בלבד והשתמשנו בחומרים קיימים בכל מקום שהיה אפשר, כך שצמצמנו את היקפי הפיתוח.  Biosense Webster היא חברה המשווקת את כל תוצרתה לחברות בתוך הקבוצה. לפיכך התמקדנו בייעול תהליכי מחשוב מול חברת האם שלנו, ג'ונסון אנד ג'ונסון. בכלל זה ניהול הזמנות מול החברה, ייעול הקשר עם החברה - וגם מול הרשויות בישראל - וכן הוספנו פונקציות של בקרה ותקציב שהיו נפרדות קודם לכן מהמערכת הכוללת. פונקציה נוספת שצרפנו היתה ניהול השירות לאתרי המכירה בארה"ב ובעולם". 

כל מטרות הפרויקט הושגו בהצלחה

היום דגני מחייכת בסיפוק. לדבריה, כל מטרות הפרויקט הושגו בהצלחה, תוך שמירה על התקציב המתוכנן, עמידה בלוחות הזמנים ועבודה שוטפת ואמינה של המערכת מהיום הראשון לעלייתה לאוויר.

כל התהליכים הלוגיסטיים והפיננסיים בארגון מוחשבו והפכו אינטגרטיביים לחלוטין זה לזה. דגני מספרת: "היום בזכות SAP יש לנו מערכת יציבה ועובדת. המערכת הקודמת שלנו היתה פתרון שעבר זמנו, בלי תמיכה ובלי גמישות. מערכת המחשוב היום משרתת את הצרכים הארגוניים שלנו בצורה מלאה. על-פי פילוסופיית הניהול שלנו, תפקיד מערכת המחשוב הוא תמיכה תפעולית, עם מינימום תהליכים לא יעילים, זעזועים או תקלות. המטרות העיקריות של מערכת ה-ERP היו מזעור הסיכון העסקי בחברה ותפעול חכם ויעיל. היום ניתן לומר כי שתי המטרות הושגו במלואן". 

"היתה התאמה טובה בין הציפיות של המשתמשים לבין המערכת שקיבלנו בסופו של דבר מ-SAP. אנו זוכים למענה מלא לכל התהליכים העסקיים של החברה והעבודה מתנהלת כיום ביעילות רבה. העובדים התרגלו במהירות לשימוש במערכת החדשה והיום הם נהנים ממנה מאוד. התנתקנו לחלוטין מהמערכת הישנה, והיא היום משמשת לצפייה בלבד. מערכת SAP שדרגה את יכולתנו לקיים פעילות אינטגרטיבית חוצת ארגון בצורה טובה מאד".

בין הנקודות שהביאו להצלחת פרויקט ההטמעה, דגני מונה את מחויבות הנהלת BiosenseWebster  לתהליך, הצמדות קנאית לתהליכי SAP Best Practices  ניסיון רב של אנשי טלדור ביישום מערכות SAP וכמובן התאמת המערכת לצרכי החברה. דגני מסכמת: "התהליך היה מוצלח ואנו מאד מרוצים".

מבט לעתיד

"בין האפשרויות שאנו שוקלים כהתפתחות עתידית, הטמעת פורטל SAP באתר שלנו, המתממשק לשאר המערכות בארגון והתממשקות למערכות המחשוב של החברה האם - ג'ונסון אנד ג'ונסון בארה"ב. עוד חזון למועד, אבל ניסיוננו הטוב עם SAP בהחלט משאיר פתח לשימוש עתידי נוסף במוצרים שלה".

פרסום באתר