תפריט נגישות

מסמכים אלקטרוניים בעולם העסקי – הצעד הבא

יישומים מקוונים מאפשרים חסכון אדיר בעלויות ומציעים דרך יותר חיובית ויותר פרודוקטיבית ללקוחות, לשותפים ולעובדים. אך אם היישומים אינם אינטואיטיביים, אנשים לא ישתמשו בהם.


על אף ההתקדמות הטכנולוגית, אשר מאפשרת כתיבת מסמכים עשירים במלל ובאינפורמציה ויזואלית של תמונות וקטעי

VIDEO, מרבית העסקים ממשיכים להפעיל את המערכות הפיננסיות/ ארגוניות כפי שהפעילו שנים לאחור.


חברות תוכנה אשר השכילו להבין את הצורך לקיום קשר רציף ומיידי בין עסקים, פתחו את יכולת מוצריהם כך שיתמכו ב-

WEBSERVICE - קיום קשר דו כיווני משני עברי ה-FIREWALL.


עסקים  שביקשו לקדם את פעילותם ולחשוף אותה לציבור עשו זאת באמצעות מערכת מקוונת (בנית אתר אינטרנט) המצריך גלישה בעזרת דפדפן האינטרנט המחייב חיבוריות

online.


יישומים מקוונים מאפשרים חסכון אדיר בעלויות ומציעים

דרך  יותר חיובית ויותר פרודוקטיבית ללקוחות, לשותפים ולעובדים. אך אם היישומים אינם אינטואיטיביים ואין בהם אינטראקטיביות שמושכת את המשתמש, אנשים לא ישתמשו בהם.


לאתגר הזה נדרשה חברת אדובי כאשר פתחה את הטכנולוגיה שלה. מטרתה היתה:

  • ליצור חוויות יותר מושכות - מטפסי נייר ליישומים מקוונים עשירים ואינטראקטיביים
  • להפחית את זמן הפיתוח באמצעות משאבי פיתוח אינטואיטיביים ומשולבים
  • להגן על מידע רגיש כדי ליצור תחושת בטחון בשני צידי העסקה
  • להרחיב את המערכת הארגונית  בעזרת יישומים חדשים שמגיעים אל תוך ומחוץ ל-Firewall
  • להקים תהליכים עסקיים מקצה-אל-קצה היוצרים את השילוב המושלם של תקשורת באמצעים טפסים מודפסים ואלקטרוניים

מדוע האמצע אינו ממריא- חצי דרך

תהליכי האוטומציה של המסמכים במגזרים שונים: עסקים, בנקים, ביטוח, בתי משפט, ממשלה (זמינות טופסי בקשות) הלכו רק מחצית דרך. החזון: השלמת התהליך. לדוגמא, כאשר המוסדות יאפשרו לאזרח למלא (אלקטרונית) את הטופס והוא יעבור אוטומטית לכל הנוגעים בארגון עד החזרת התשובה, דהינו סגירת המעגל.


בסקירה שבצענו נמצא, כי קיים עיכוב בשימוש במערכות קיימות המקלות את המגע הזמין המיידי של הצרכן/האזרח ליישומים אינטואיטיביים קלים ונגישים לשימוש. זאת, למרות שנגישות זו תאפשר למוסדות/עסקים לחסוך באמצעים שהושקעו בקיום נוכחות פיסית ו/או בטפול בפניות באמצעים אחרים.  


הסיבות המרכזיות, לדעתי, לעיכוב במימוש הנן:

·        הכנת תשתית מורכבת לקליטת הנתונים המתקבלים

·        חוסר ידע בסיסי

·        הרגלים ישנים

·        חוסר אמון במערכות המחשוב

·        חשש מפני חשיפה לגורמים זרים (הקרים למיניהם)

חברת אדובי, נערכה במסגרת הטכנולוגיה שלה לפתרון נושאים אלו באופן המבטיח: לכידת ומזוג נתונים, הבטחת מידע, פלט מסמכים, ניהול תהליכים ושירותי תוכן. כל זאת בכדי לסייע לארגון ליצור יישומים עשירים וממוקדים ולהפיצם. בין הרווחים הנצפים: צמצום כמות הניירת, האצת קבלת ההחלטות, וסיוע בעמידה בתקנים.

הצעד הבא

יש כיום נכונות מצד מוסדות פיננסים עסקיים להתחיל ולשלב טכנולוגיות PDF, FLASH לצורך קידום תהליכים עסקיים משני צידי ה F.W -הדבר ילך ויגבר בשנים הקרובות מהסיבה הפשוטה – תחרותיות המגזר העסקי הנמצא בשיפור מתמיד של נגישותו ללקוח.


הלקוח החכם ינצל את האופציות החדשות ויחסוך לעצמו זמן והוצאות מיותרות.


הדינמיקה תביא לחינוך הצרכנים ,להגברת האמינות של האינפורמציה הנקלטת מחוץ ל-

F.W  לתוך המערכות הארגוניות ולבניית תהליכים אוטומטיים(WORK FLOWS) אשר יעצימו את היכולת העסקית של הגוף המיישם.


כותב המאמר

: ראובן אגסי, יו"ר קוויקסופט

אתר החברה: www.quicksoft.co.il