תפריט נגישות

The demand-driven supply chain: A holistic approach

מאמר זה נכתב על ידי ה-Economist Intelligence Unit בחסות אורקל על בסיס מחקר וראיונות עם מנהלים בכל העולם בהקשר לפיתוח שרשראות אספקה גלובליות מכוונות ביקושים.

 תקציר מנהלים

 היום, יותר מתמיד, עסקים חייבים לשפר את היעילות של שרשראות האספקה שלהם בכדי להישאר תחרותיים. העקרונות של ייצור "רזה" – LEAN ובקרה וניהול המלאי, שסייעו לחברות להתחרות בהצלחה ולהוביל, אינן מספקים. חברות נדרשות ליישם טכנולוגיות וכלי ניתוח מתקדמים לא רק בכדי לנהל שרשראות אספקה המגיבות כיאות לביקושי הלקוח אלא גם בכדי לתעל את הביקוש לאפיקים הרווחיים יותר של העסק.

 הובהר כי ברשתות אספקה מכוונות ביקושים יש להטמיע כלים שיאפשרו לארגון להשפיע באופן דינאמי ומתמשך על הביקוש. באמצעות יישום של מדיניות מחירים, תמריצים, מבצעים וכלי שיווק נוספים ניתן להניע את הביקוש לכיוון המוצרים הרווחיים יותר ולעודד עסקות עם הלקוחות הרלוונטיים לשם כך.

 במחקר נמצא כי בכדי ליישם את הגישה המיטבית לבניית רשת אספקה מכוונת ביקוש, הארגון נדרש ל:

 · שיפור כלים לחזוי ביקושים המאפשרים לעדן את התחזיות מבוססות נתונים היסטוריים.

· אינטגרציה של נתוני התחזית והביקוש עם ההתנהלות הביצועית של שרשרת האספקה בהיבט התפעול והלוגיסטיקה.

· שתוף של המכירות והתפעול בכדי להביא ליצירה של תוכנית עבודה מיטבית.

·יישום מדד הרווחיות בבחינת תפעול שרשרת האספקה שיביא למיקוד מתמשך בלקוחות, המוצרים והשירותים הנכונים.  

לקריאת המאמר המלא – לחץ כאן 
 
 

ליצירת קשר: elhay.farkash@oracle.com