תפריט נגישות

דבר המומחה: שירה כפיר, מנהלת תחום ניהול קטגוריות ב- JDA ישראל

שירה כפיר מפרטת את חשיבות האופטימיזציה בניהול המדף ויישום נכון של ניהול קטגוריות בארגונים המביא לגידול במחזורי המכירות והרווחיות.

 שמואל מרדלר: שירה, מה זה CATEGORY MANAGEMENT ? 

שירה כפיר: בעשור האחרון התפתחו מרכזי קניות גדולים בבעלות רשתות קמעונאיות. רשתות אלו משכירות למעשה את שטח המדף ליצרנים אשר חושפים את מוצריהם לקהל הרחב ומתחלקים בהכנסות עם הקמעונאי.

 תחום ה-Category Management מתמקד באופטימיזציה של ניהול המדף באמצעות בחינת הקשר שבין המוצרים, השטח אותו הם תופסים ותרומתם לרווחיות.  זאת תוך התייחסות לקבוצות המוצרים עפ"י האופן בו הם נתפסים על ידי הצרכן ולערך שהם נותנים לו.

 שמואל: לאיזה ארגונים זה מתאים ?

 שירה: המתודולוגיה והפתרונות בתחום מתאימים לארגונים קמעונאיים וספקיהם (יצרנים/מפיצים). על לקוחות JDA נמנים קמעונאים ויצרנים מובילים דוגמת

 Wal-Mart, Tesco, Carrefour, P&G, Coca Cola, Craft, Nestle, Cadbury, Unilever  ועוד.

 שמואל: תארי בבקשה את המהלך של פרויקט מסוג זה בארגון.

 שירה: במהלך הפרויקט ובנוסף לידע והטכנולוגיות אותם אנו מספקים, אנו בוחנים את מכלול התהליכים בארגון ומטפלים בהיבטים הקשורים לניהול השינוי; כל זאת בכדי לוודא שהיישום יתבצע לאורך זמן.  מתודולוגיית היישום כוללת מיפוי המצב הקיים, עיצוב והגדרה של המצב הרצוי ותהליכי העבודה לאחר יישום המערכת, מיפוי פערים ,(GAP ANALYSIS) יישום והטמעה.  משך פרויקט כזה יכול לנוע מהיקף של חודשיים (יישום תחום מגוונים בלבד) ועד למספר חודשים. בפרויקט אנו מיישמים אחד או יותר מתחומי ההתמקדות שלנו כמפורט בשקף שלהלן:

 

שמואל: מהו הניסיון שנצבר בארץ ובעולם מבחינת הרווחיות/ROI של הפרויקט?

 שירה: נושא הליבה של Category Management הנו נושא עסקי מובהק – דמי השכירות של המדף – לפיכך פוטנציאל השיפור פה הוא עצום. חברת AMR מציינת כי חברות שהטמיעו מתודולוגיה וטכנולוגיה מתקדמת בתחום זה צפו עד 20 אחוז גידול במחזורי המכירות, שיפור ברווחיות של עד 15% אחוזים והפחתת עלויות מלאי שבין 5-10%.  זוהי תוצאה ישירה של מגוונים נכונים, סידור חכם של הפריטים על המדף, הפחתת אובדני מכירות וצמצום החזרות/ השמדות.

 

ליצירת קשר: shirak@iscs.co.il, 03-7676969