תפריט נגישות

אורח באתר – גדעון לופז, מנכ"ל IDC ישראל

גדעון לופז מציג את תרומת IDC בתחום שיפור ההחלטות העסקיות ב-IT, מה נדרש לבצע בעת האטה/משבר כלכלי ועל מי מוטלת חובת הוכחת התרומה העסקית הנובעת מפרויקט מחשובי.

 

שמואל מרדלר: גדעון, האם תוכל להציג את IDC והתרומה שלה לשוק הטכנולוגי והעסקי?

 גדעון לופז: IDC מצויה היום בשלושה מישורים הקשורים לתעשיית ה-IT בעולם ובארץ. במישור אחד – אנו סוקרים את כלכלת ה-IT , בוחנים את הכוחות שפועלים בהיבטי היצע וביקוש ובכלל זה כוחות מקרו כלכליים, טכנולוגיים ועסקיים. לדוגמא: ההתפתחות של ערוצי הפצה, מבנים של שותפויות עסקיות ובחינת הערך מוסף שיצרן טכנולוגיה יכול לתת ללקוחותיו.

 המישור השני הוא מישור המשתמשים – לבחון את צרכיהם ברמה המחקרית: מה חשוב להם, מה מטריד אותם מה היו רוצים לקבל מספקי הטכנולוגיה וכדומה.

 המישור השלישי שבו אנו פעילים יותר בשנים האחרונות הנו הממשק שבין מוכרים וקונים. מטרתנו ליצור מפגשים שיביאו ערך לשני הצדדים. לדוגמא הצגת מודל הנחות על מחירי מחירון של יצרנים אשר מאפשר לארגון לדעת מה ההנחה שיוכל לקבל כצרכן לפי גודלו, התעשייה בה הוא פועל וכיו"ב. זה טוב גם למוכרים: הלקוח מקבל אינפורמציה שעוזרת לו לקנות, והמוכר יטיב להבין את צרכי הלקוח וליצור ערכים מוספים למשל על ידי חיבור עם ספקי טכנולוגיה אחרים.

 לסיכום, הפעילות שלנו בתווך, שבין מוכרים לקונים,  מביאה לייעול התהליך. מאידך, בהיותנו חברת מחקר איננו מגיעים למישור המלצות לגבי רכש טכנולוגיה או פתרון מסוים, מאחר וזה עלול להעמיד אותנו במצב של ניגוד אינטרסים.    

 שמואל: האם תוכל להרחיב לגבי IDC ופעילותה בישראל?

 גדעון: IDC ישראל פעילה משנת 1994 דהיינו  14 שנים מהשלב שהשוק המקומי פעל בטכנולוגיות בסיסיות ועד היום. בשנים אלו תעשיית הטכנולוגיה הפכה את ישראל למובילה רעיונית בהרבה תחומים. ישראל כמדינה קטנה נטולת משאבים, מצאה את הנישה שבה יכלה ליצור פיתרון תחרותי בר שימור . אנו פעילים בישראל בכל המישורים שתיארתי לגבי IDC  העולמית מסייעים לספקים להבין טוב יותר את הכוחות הפועלים בשוק ולאתר את ההזדמנויות העסקיות. כמו כן אנו מסייעים למשתמשים – צרכני טכנולוגיה לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות שלהם ולמצות את היתרונות העסקיים הגלומים בטכנולוגיה.

שמואל: מה לדעתך יש לעשות בתחום ה-IT בעיתות של האטה/משבר כלכלי?

 גדעון:  בעיתות משבר החטא הקדמון הנו להסתכל על תחום ה-IT  כגורם עלות. הסתכלות כזו מביאה לצמצום הפרויקטים ב-IT מבלי לבחון את השפעת הביטול על העסק.

 ה-IT אינו עלות – זוהי פעילות שמקדמת את העסקים בהשגת מטרתם: הגדלת מחזור, רווחיות, ערך לבעלי המניות וכיו"ב. לכן, בעיתות משבר יש לבחון אם ניתן לבצע את אותם פרויקטים בעלות נמוכה יותר – אימוץ טכנולוגיות אחרות ואף לאמץ טכנולוגיות שיסיעו בניהול נכון יותר של שרשרת האספקה, קשרי הלקוחות ועוד.

 חובת הוכחת התרומה לעסק כתוצאה מאימוץ טכנולוגיה זו או אחרת תמיד היתה לדעתי על המוכר. בעיתות האטה ומשבר לא יהיה ניתן למכור לארגון טכנולוגיה בשם הטכנולוגיה אלא בשל התרומה שלה לביצועים העסקיים. אין זה נכון להטיל את המטלה הזו על מנהל מערכות המידע הארגוני, מאחר ואין לו את הכוחות הארגוניים ואף המקצועיים לעשות זאת.

 ליצירת קשר: GLopez@idc.com