תפריט נגישות

סקירת מוצר: UPK מבית ORACLE – המדריך הווירטואלי ליישומים ארגוניים

תיעוד תהליכים עסקיים, תסריטי בדיקה, סימולציות, מדריכים למשתמש ועזרים לתמיכה בהפעלה שוטפת של היישום הארגוני ב-ON LINE, מגביר את מיומנות ויעילות המשתמשים ומפחית את הסיכונים בפרויקטים של מחשוב ארגוני.


האתגר

  • משך ההדרכה הנדרשת לשם הכשרת משתמשים לא מיומנים בתפעול יישום ארגוני הנה פי 4 מהמשך הנדרש למשתמשים מיומנים ופי 6 בהקשר לתמיכה המשכית.
  • משתמשים שונים נדרשים לאמצעי הדרכה שונים
  • יישומים גלובליים מחייבים יצירת אמצעי הדרכה בשפות שונות
  • מחקרים הראו שמשתמשים שוכחים כ-70% מהחומר הנלמד במהלך השבועיים הראשונים מיום תפעול המערכת – GO LIVE. תמיכה המשכית יוצרת לחץ כבד על מרכזי התמיכה – HELP DESKS.
  • שינויים בסביבת המחשוב מחייבים בצוע שוטף של שינויים באמצעי התיעוד וההדרכה.
  • נדרש להקים סביבה נפרדת במערכת המידע לשם בצוע הדרכות ותרגול למשתמשים.
  • תסריטי בדיקה נדרשים להיות מעודכנים ומפורטים בכדי לאמת את תקינות המערכת. 

הפתרון

 תיעוד אוטומטי של תהליכי הארגון  – BEST PRACTICE, הצגתם  למשתמשים בשיטות שונות בכל שלבי הפרויקט והתפעול השוטף ובכלל זאת באמצעות סביבת סימולציה, שאינה קשורה לסביבת המחשוב האופרטיבית, המאפשרת צפייה, לימוד והכשרה.

זוהי מטרתו של המוצר – UPK מבית אורקל הניתן להטמעה ביישומי תוכנה ארגוניים ובכלל זאת יישומי אורקל השונים, והתומך בלמעלה מעשר שפות שונות.

 שיטת העבודה

 יצירת התכנים

 אורקל UPK מאפשר להקליט את התרחישים (BUSINESS PROCESSES) במערכת המידע באמצעות טכנולוגיה מיוחדת של Recognition technology ויוצר באופן אוטומטי  סביבת תוכן המותאמת ליישום הארגוני. סביבה זו מאפשרת: תיעוד תהליכים עסקיים, תסריטי בדיקה, סימולציות, מדריכים למשתמש ועזרים לתמיכה ON LINE.

 את התכנים ניתן להטמיע בסביבת MS WORD לשם הוספת תכנים תומכים או קבצי קול. הסביבה מאפשרת גם קישוריות למידע אחר הקיים בארגון (קבצים, מערכת אחרת, WEB) לשם תיעוד תהליכים עסקיים אשר חוצים סביבות יישומיות שונות. את תסריטי הבדיקה, המיוצרים אוטומטית ע"י UPK, ניתן לקשר אוטומטית למערכות בדיקה: כגון Quality Center Mercury.

 באמצעות מנגנון נוסף ניתן לבנות מילון מושגים המקושר לתכנים וכן לקבץ את התכנים בהתאם לסוגי התפקידים בארגון – Roll Based Content.

 הכשרת משתמשים

 אורקל UPK מאפשר יצירת תכנים ותמיכה בשיטות לימוד שונות לשם הכנת המשתמשים לשלבי ה"עליה לאוויר" ולתקופת התפעול השוטף. שלב ההכשרה נחלק למספר שלבים:

 See it

 המשתמשים יכולים לצפות במימוש התהליכים במערכת המידע. מאחר והתהליכים משויכים להגדרות התפקיד יראה כל משתמש אך ורק את התהליכים הרלוונטים לתפקידו וישמע הסבר המדגיש את הנושאים החשובים בתפעול התהליך.

 Try it

 המשתמשים יכולים להפעיל את התהליכים, כל זאת בסביבה בטוחה ללא חשש מבצוע תקלות. במידה ונדרש, יכול המשתמש לעבור לשלב הקודם – See it בצורה קלה ומהירה לשם הגברת מיומנותו שלו בתפעול מערכת המידע.

 Know it

 בשלב זה יכול המשתמש לבחון את יכולתו בתפעול המערכת. המשתמש מקבל משוב בשלבי הבחינה והסברים לגבי טעויות תפעול שבוצעו. בהתאם לצורך יכול המשתמש לבקש ולצפות שוב בדרך הנכונה להשלמת התהליך. המשתמש יכול בכל שלב לצאת מסביבת הבחינה ולחזור לשלבי הכשרה מוקדמים, ניתן בנוסף גם להעביר את ציוני התלמידים ומידע נוסף לסביבת ה-LMS הארגונית.

Do it

UPK מאפשר מתן תמיכה שוטפת למשתמש לאורך חיי המערכת האופרטיבית. הקישור מתבצע מתוך המערכת האופרטיבית כאשר מוצג מידע מסייע בהתאם למיקום שבו נמצא המשתמש במסך המערכת. כמו כן ניתן לקבל הסבר לגבי התהליך כולו ולסקור מידע נוסף הנמצא בקבצים אחרים, מערכת אחרת או בסביבת האינטרנט – WEB. מאחר והסביבה מאפשרת חיפוש על פי תכנים – יוצגו הסברים הקשורים לבעיה בה נתקל המשתמש והגדרת תפקידו.

התועלות הנצפות

 

  • חסכון על עד 70% ביצירת: תיעוד תהליכים עסקיים, תסריטי בדיקה, סימולציות, מדריכים למשתמש ועזרים לתמיכה ON LINE.
  • מניעת הצורך בהקמת בסיס נתונים ויישום נפרד במערכת המידע לצרכי לימוד ובחינה.
  • שיוך אמצעי ההדרכה לסוגי תפקידים בארגון - ROLL BASED CONTENT
  • הפחתת הלחץ על מרכז התמיכה הארגוני בשלבי התפעול השוטף – HELP DESK
  • הפחתת סיכון, העצמת מיומנות המשתמשים ואיכות המידע והגברת ה-ROI ביישומים ארגוניים

מעוניין לקבל מידע נוסף אודות הפתרון – לחץ כאן

 

ליצירת קשר: אסף איילון, אורקל ישראל

asaf.ayalon@oracle.com

 

* הסקירה בוצעה על ידי מומחי היישום של ERP.ORG.IL בשיתוף עם אורקל ישראל.