תפריט נגישות

סקירת כנס: Understanding the Demand - חיזוי ביקושים

חברת JDA ישראל המתמחה ביישום פתרונות מתקדמים של שרשרת אספקה קיימה כנס מקצועי בנושא הבנת עולם הביקוש והקשר לביצועי שרשרת האספקה.

 לכנס הגיעו למעלה מ-60 משתתפים ממגוון רחב של תעשיות ממגזרים שונים: חברות כימיקלים, תעשיות מזון, רשתות קמעונאות, תעשיות אלקטרוניקה ועוד.

חברת JDA העולמית נמצאת בימים אלו בשלבים מתקדמים של רכישת חברת i2. החיבור בין שני מובילי השוק מאפשר לחברה להציע את פתרונות שרשרת האספקה הגלובליים המקיפים ביותר. הרכישה גם מחזקת את מיצוב השוק של JDA עם תוספת של למעלה מ 6,000 לקוחות ומציעה פתרונות אופטימיזצייה של שרשרת האספקה החל מהיצרנים הגלובאליים ועד ללקוחות הקצה.

מר סטפן ווישרד, מומחה בכיר לשרשרת אספקה מ JDA אירופה היה אורח מיוחד של הכנס ונשא את הרצאת הפתיחה בנושא "Demand Driven Supply Chain – Myth or Reality? ".

מר סטפן הציג את הקשר בין מדד איכות החיזוי לפרמטרים של רמת שירות, רמות מלאי ואובדן מכירות.
על מנת לעמוד ברמת שירות גבוהה הארגון נדרש להחזיק רמת מלאי גבוהה מאד (ואז אין צורך בחיזוי). ככל שרמות המלאי נמוכות יותר כך קשה יותר לעמוד ברמת השירות והחשיבות של איכות החיזוי עולה. מהגרף ניתן לראות בבירור כיצד עבור רמת מלאי נמוכה (הגרף התחתון) - השיפור באיכות החיזוי משפיע באופן חזק על רמת השירות.

 

לחיזוי הביקוש חשיבות גבוהה בכל מגזרי התעשייה אך אופן יישום הפתרון בשרשרת האספקה משתנה בהתאם לרמת אי הוודאות של הביקוש ורמת אי הוודאות של האספקה כפי שניתן לראות בסכימה הבאה:

 

 

 על מנת שארגון יוכל להבין את הביקוש עליו לאמץ התנהגות ארגונית מתאימה בכדי שיוכל "לחוש" את השינוי בביקושים באופן מהיר (demand sensing) ולהגיב במהירות. לחברות מובילות בנושא ניהול מוכוון ביקושים יכולת להגיב לשינוי בביקוש תוך ימים ספורים בעוד של- 52% מהחברות לוקח שבועיים לחוש בשינוי הביקוש ושבועיים נוספים להגיב.

 חברות שמדד איכות החיזוי שלהם גבוה ב 30% מהממוצע מציגות:

·         רמת המלאי נמוכה ב 15%

·         אחוז מילוי ההזמנות גבוה ב 17%

·         מדד החזר הכסף (cash-to-cashcycle time) נמוך ב 35%

·         פחות 10% אירועי חוסר במדף לעומת המתחרים

 

ההרצאה השניה של ארז לוי, דירקטור במטה שרשרת האספקה הגלובלית של חברת Applied Material בנושא "”SCM Enable the Solar Revolution ריתקה את משתתפי הכנס.

 חברת Applied Material נכנסה לתחום האנרגיה הסולרית לפני כשנה וחצי וכבר מציגה צבר הזמנות של 3 מיליארד דולר.

 חברת AP שמייצרת מכונות לייצור מעגלים מודפסים הוסיפה פעילות של "ייצור מפעלים" (מכונות ותשתית) לייצור פאנלים סולאריים כפרויקטי turn key.

 להלן מקצת מהקשיים ש AP נדרשת להתמודד עימם בניהול שרשרת האספקה:

 

·         הקמת מערך שרשרת אספקה גלובאלי בלוח זמנים קצר ביותר

·         הלקוחות נמצאים באסיה (סין, הודו, דובאי), הספקים באירופה והמטה בארה"ב – מעט מאד שעות עבודה חופפות.

·         הספקים נדרשים להיערך לקצב ייצור שלא היה מוכר להם עד עתה ונדרשים להעתיק את מרכזי הייצור שלהם למזרח.

·         הספקים החדשים אינם מכירים את נהלי העבודה הנהוגים בתעשיית האלקטרוניקה.

·         "המוצרים" שנדרש להוביל הם מכונות אדירות מימדים וכבדות שדורשות פתרונות הובלה ייחודיים הן ברמת האוניה, המשאית ושיטת ההובלה (עלות לוגיסטית של 100 מיליון דולר לשנה).

·         הקמת מערכת ניהול מידע שתדע לקבל כמות אדירה של מידע ולהציף ידע רלוונטי ומהיר עבור מקבלי ההחלטות.

 

את הכנס סיים אלון קירה בהרצאתו "לראות את כל התמונה". אלון קירה, שתחביבו הוא צילומי טבע מקצועיים של ציפורים וחרקים, הדהים את משתתפי הכנס בתמונות טבע מרהיבות ויותר מכך בתיאור שיטת עבודתו.

למרות אקראיותו המובנית של הטבע, אלון יוצא לצילום טבע כשהוא "חוזה" בדיוק מהו הצילום שהוא מעוניין להשיג – איזו ציפור/חרק, על איזה רקע ובאיזה מצב (נחיתה, ישיבה, חיזור, עימות).

  

היכולת להשיג תמונת טבע מדויקת שכזו מחייבת היכרות מעמיקה עם מושא הצילום, איזורי מחייתו, התנהגותו ואופיו, שליטה מלאה בציוד הצילום, הבנה של איזור הצילום ושיטת המסתור ועוד. אין ספק שגם בעולם הצילום ליכולת לחזות את העתיד קיימת השפעה מכרעת על איכות הביצוע של התוצר הסופי.

ליצירת קשר: ירון נחמנה, מנהל שיווק ומכירות חברת ISCS נציגה בלעדית של JDA בישראל

yaronn@iscs.co.il

054-4894283, 03-7676969