תפריט נגישות

אורח באתר – ארנון דים, מנהל אגף ה-CRM בחברת טלדור

ארנון דים מתאר את פעילות האגף, סוקר את התפתחות תחום ה-CRM ON DEMAND ופרויקטים שבוצעו בשנה אחרונה ומתאר את דרישת הארגונים לבצוע פרויקט CRM "ריאליסטי".

שמואל מרדלר: ארנון, האם תוכל לסקור בקצרה את פעילות האגף שבראשותך?

 ארנון דים: האגף מונה למעלה מ-50 יועצים המתמקדים בתחום ה-CRM  ובטכנולוגיות סיבל. אנו מרכזים את כלל ההתמחויות הנדרשות לבצוע הפרויקט: מנהלי פרויקטים, יועצים עסקיים, מנתחי מערכות, תוכניתנים ומומחי תשתיות. האגף מעניק שירותים, למעלה מ-10 שנים, הן לארגונים גדולים כגון: בנק פועלים, דפי זהב, טבע, שירותי בריאות כללית והן לארגוני SMB  כך שהידע שנצבר בתחום ה-CRM ובמערכת סיבל הינו ידע עמוק ונרחב.

 שמואל: האם תוכל להרחיב לגבי  היצע פתרונות CRM במודל ה-SAAS תוכנה כשרות?

 ארנון: בשלב זה ישנם שני שחקנים מרכזיים בשוק זה שאחד מהם הוא סיבל. סיבל הוכרז על ידי אורקל כפתרון ה-CRM  המוביל, אל אף שנרכשו מספר אפליקציות בתחום זה, בגלל התועלות, העושר ובסיס הלקוחות - למעלה מ-5,000,000 משתמשים בעולם.

 הארגון אשר מטמיע את מערכת Siebel CRM On Demand - SCOD מקבל פתרון CRM מקיף בתפיסת ה- SAASובנוסף  מערכת BI  מובנית ואינטגרטיבית למבנה הטבלאות ומודל הנתונים. כך ניתן להקנות לארגון תועלות נוספות, מעבר לתועלות התפעוליות של מערכת ה- CRM, וזאת לדרגי הניהול והבקרה.

 שמואל: מה מאפיין פרויקטי CRM ON DEMAND אשר מתבצעים בשוק ה-SMB?

 ארנון: בשנה האחרונה בצענו למעלה מ-10 פרויקטים של CRM On Demand בתחומים מגוונים. המאפיינים של הפרויקטים הנם:

 א. ארגונים שפעילותם בחו"ל ונדרשים למערכת רב לאומית רב לשונית עם היתרונות של שימוש ברשת האינטרנט.

ב. פרויקטים המתבססים על הפונקציונאליות הקיימת במערכת, המספקת בין 70-90% מהצרכים, ללא פתוח.

 ג. משך הפרויקטים מחודש אחד ועד לשלושה חודשים כאשר הפרמטר העיקרי הגורם להיארכות הפרויקט הוא מורכבות האינטגרציה למערכות אחרות בארגון. היקפי העלות הנם בין אלפי לעשרות אלפי דולרים.

שמואל: על בסיס הנסיון שנצבר מהן האבחנות שלך בהקשר למודל ה-CRM ON DEMAND וכיצד הוא משרת את דרישות הארגונים?

ארנון:  השנה ברורה יותר המגמה לפיה הארגונים הופכים לשמרנים יותר במדיניות ההשקעות שלהם. כפועל יוצא מתמעטים פרויקטי CRM  מקיפים ויקרים ומתרבה מספר הפרויקטים הממוקדים (צרים, חדים וקצרים) אותם אני מכנה פרויקטי CRM ריאליסטי.

 לארגונים אין זמן לחכות לקבלת תועלות כבעבר (שנה או שנתיים),  המנכ"ל רוצה היום לקבל ROI תוך חודשים ספורים, כאשר זהו תנאי יסודי מבחינתו לאשר את הפרויקט.

 מודלים של תוכנה כשרות תומכים במגמה שצוינה לעיל. ההצטיידות היא מיידית, אין צורך בהצטיידות חומרה, שרתים, קווי תקשורת מערכות אחסון ועוד, זמן האספקה הוא אפסי ומה שנדרש זה ההתאמה של המערכת הנבחרת לצרכי הארגון ולאתגר העסקי.

 

ליצירת קשר: arnond@taldor.co.il