תפריט נגישות

אורח באתר יצחק חלדי – מנכ"ל משותף בחברת סקר

יצחק סוקר את פעילותה העניפה של חברת סקר בתחומים השונים, מציג פרויקטים שבוצעו לאחרונה כגון: פרויקט מחשוב בתי החולים - "נמר" ופרויקט יישום אסטרטגיה חדשה בחברת "בזק" ועוד.

 שמואל מרדלר: יצחק, מהם התחומים בהם פועלת סקר ?

 יצחק חלדי: סקר פועלת במספר תחומים עיקריים:

· תכנון ויישום שינוי בארגונים ,(תהליכים,מבנה,תקנים,מ"מ)כנגזרת של אסטרטגיה חדשה;

· תכנון, ייעוץ ולווי יישום של מערכות מחשוב גדולות/ פרויקטים רוחביים

·   RE-ENGINEERING של תהליכים עסקיים בעזרת ARIS;

· ייעוץ בתחום שרשרת ההספקה עם דגש על הרכש הארגוני

·  ייעוץ בתחומי ה-CRM ובעיקר בנושאי שרות.

 שמואל: האם תוכל לציין פרויקטים לדוגמא ?

 יצחק: בתחום תכנון ויישום השינוי היינו שותפים למהלך שבוצע בחברת "בזק".  לאחר שהוגדרה האסטרטגיה החדשה של החברה,תכננו וסייענו להטמעת השינויים שנדרשו במבנה הארגוני ובהיבטי תהליכי העבודה. במהלך זה כ-5,000 עובדים ב"בזק" חוו בשבוע אחד שינוי מהותי- החלפת המנהל הישיר, שינוי בהשתייכות הארגונית ואף החלפת מיקום תחנת העבודה. 

 בתחום מערכות המחשוב אנו מלווים כבר מספר שנים את פרויקט "נמר" שהנו פרויקט בקנה מידה עולמי. בפרויקט מתבצעת הטמעה של של תוכנת SAP לצורך מיכון תהליכי ניהול החולה בבתי החולים. הפרויקט מקיף כ-11 בתי חולים ממשלתיים כאשר ההטמעה בוצעה בכולם למעט בי"ח תל השומר שנמצא לקראת ה"עליה לאוויר".  זהו פרויקט דגל המקיף למעלה מ-10,000 משתמשים.

פרויקטים נוספים שבוצעו לאחרונה: אגיס ודיפלומט תוך שימוש בטכנולוגיות BPM.

ייעוץ בשרשרת ההספקה. אנו מתמחים במיפוי צווארי בקבוק בשרשרת האספקה בכלל, והטמעת מדיניות ניהול השרשרת. תחום חשוב במסגרת זו הנו תחום הרכש – שינוי דפוסי רכש מביזור לריכוז תוך השגת צמצום יחסי גדול של עלויות הרכש.  בשנים האחרונות, היינו מעורבים בהפחתת עלויות רכש בארגונים בינוניים וגדולים בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.

את תחומי ה-CRM והייעוץ הארגוני הנלווה לכך מובילה יעל לויאן מחברתנו, שלה ניסיון בארגונים גדולים כגון: בזק וכ.א.ל.

שמואל: קצת על תהליכים עסקיים וההתמחות שלכם בתחום ה-BPM?

 יצחק:  ארגונים בודקים את שרשרות הערך שלהם דרך התהליכים העסקיים וזאת בכדי להבטיח שהנם אפקטיביים ויעילים. תהליך שמבוצע מול לקוח בארגון (פנימי או חיצוני) נדרש להיות ברור, מבוקר ואיכותי  בכדי שיתרום לשרשרת הערך. אנחנו משתמשים במתודולוגיה שפותחה על ידי Scheer IDS ופתרון התוכנה – ARIS, לשם ביצוע מיפוי מהיר יחסית של התהליכים העסקיים בארגונים ביצוע  סימולציות, בדיקת היבטי תמחיר וכדומה. הכלי גם משמש ארגונים בפרויקטי מערכות מידע,בכדי למפות את הסיכונים בתהליכים ואת הבקרות הנדרשות. פרויקטים לדוגמא: אמדוקס, תעשיה אווירית, אליהו, ק.א.ל, אלביט הדמיה, אגיס, יפאורה תבורי, דיפלומט ועוד. 

 שמואל: כיצד השתנתה מערכת היחסים שבין היועץ לארגון בשנים האחרונות?

 

יצחק: מנהלים בארגונים מבינים היום, יותר מתמיד, שבכדי לבצע שינויים בזמן קצר נדרש הארגון לריכוז מאמצים ומכפילי כוח. היועצים מחזקים את צד הלקוח במהלך השינוי שהוא מבצע מיקוד המהלך ומוסיפים לתהליך ידע וניסיון.

 בנוסף, לארגונים זול יותר להעסיק יועצים בפרק זמן מוגבל לפי משימות מאשר לתחזק גופי ידע גדולים פנימיים שמתבשלים בחלק מהמקרים "במיץ של עצמם". יועץ אשר נמצא בסביבות ארגוניות שונות, יכול להביא לפריצת דרך לעיתים על ידי אימוץ חשיבה שבוצעה בתעשייה אחרת והטמעתה בחצרות הלקוח.

שמואל: לסיכום, סקר – עבר, הווה ועתיד ?

 יצחק: סקר בת 45 שנה ואני עובד במסגרתה כבר 27 שנים. אנו חברת יועצים ותיקה ומעסיקים מומחים בעלי ותק מעל הממוצע בהשוואה לחברות ייעוץ אחרות. נמשיך להתמקד ב-500 הארגונים המובילים בישראל ונחתור בשנים הבאות להרחיב את פעילותנו בחו"ל.ונמשיך במהלכי ייעוץ  בתחומים המביאים ערך ללקוח, כגון תחום הרכש. אנו מבינים שכל שקל שנחסך ברכש מביא שקל לשורה התחתונה, בעוד שכל שקל שמושקע במכירות מביא, במקרה הטוב, 10% לשורה התחתונה.

 

ליצירת קשר: izhak@sekerconsult.com