תפריט נגישות

מחשוב פעילות בתחום המדיה וההפקות - מניסיונה של קבוצת מסע אחר

קבוצת מסע אחר מפיצה מידע חוויתי בנושאי גיאוגרפיה, תרבויות, מסעות וטיולים. המידע המופק ממכלול הפעילויות המגוונות של הקבוצה הציב בפניה אתגרים רבים והצריך את הקבוצה לחפש פתרון אשר יאפשר אינטגרציה

במבט מהיר

פרטי חברה

שם החברה: קבוצת מסע אחר

תעשייה: מדיה והפקות

מוצרים ושירותים:הפצת מידע אינפורמטיבי וחווייתי בנושאי גיאוגרפיה, תרבויות, מסעות וטיולים, טבע ומדע – הפקת מגזינים, הוצאה לאור, בית הספר לצילום והפקת סרטי טלוויזיה בתחום.

אתר החברה: http://www.masa.co.il/

שותף עסקי: Menahel4You

אתגרים מרכזיים  בהטמעה

  •   מערכת אשר תחבר בין כל המחלקות הארגוניות של הקבוצה
  •   מערכת עם מודול Billing אשר תדע להתמודד עם חיובים מסוגים שונים
  •   מערכת בעלת מנגנון יעיל לניהול קשרי לקוחות

פתרון SAP

SAP Business One

 Highlights

  •  מודול Billing אשר מאפשר להתמודד ביעילות עם העסקאות השונות מול הלקוחות הנוצרות ברחבי הקבוצה
  •  זמן הטמעה קצר ופשוט יחסית
  •  בקרה טובה יוצר על שטף ההכנסות ושלמותן

מבט לעתיד

  •   העמקת השימוש במערכת בקרב מחלקות נוספות בקבוצה
  •   ייעול תהליכי רכש וניהול תזרים מזומנים באמצעות המערכת 

מסע אחר

קבוצת מסע אחר עוסקת בהפצת מידע אינפורמטיבי וחווייתי בנושאי גיאוגרפיה, תרבויות, מסעות וטיולים,  טבע ומדע ובראשם הפקת מגזין "מסע אחר", הנפוץ בישראל בתחומו. עוד מוציאה הקבוצה לאור את 'מסע צעיר', המיועד לקבוצות גיל של 6-13 , מגזין 'מטיילים' לתיירות, המצורף חינם למנויי מסע אחר ומגזין מקוון בשם 'מסע אחר מייל'. כמו כן, מוציאה הקבוצה לאור ספרים ואטלסים, ומקיימת מועדון חברים המציע מגוון פעילויות כגון טיולים, סדנאות, מפגשים קולינאריים ועוד. בנוסף לחברה בית הספר לצילום, להכשרת צלמים בתחומי טבע, תרבויות ואמנות, המהווה מסגרת לימודים מקצועית, מעשית ועיונית.

המידע המופק ממכלול הפעילויות המגוונות של הקבוצה הציב בפניה מספר אתגרים לא מבוטלים: איך לנהל מנגנון יעיל של ניהול קשרי לקוחות על בסיס נתונים רבים המצטברים בארגון? כיצד לתפעל מערך חיובים, כשלקבוצה פעילויות בהרבה תחומים ובכל תחום אפשרויות חיוב שונות. רו"ח שרון גולדנברג, חשבת קבוצת מסע אחר, מתארת את הדילמות עימן התמודדו במסע אחר: "המערכת המסורתית הקודמת ששימשה אותנו הקשתה על שיתוף חלק במידע בין המחלקות השונות שלנו. לדוגמה, מכירות שבוצעו בטלמרקטינג נרשמו על טופסי נייר, ולאחר מכן הוקלדו אל תוך המערכת. תהינו, למה בעצם לא להביא את מערך המכירות והשיווק לדבר בשפה אחידה עם מערך החיובים והנהלת החשבונות? עצם העובדה, שהמערכת הקודמת הייתה מבוססת DOS, הקשתה על חיבור חלק בין כל המערכות הארגוניות שלנו. יתרה מזו, גם בכל הקשור לחיובים של לקוחות, רצינו מערכתBilling  שתתמודד בקלות עם אפשרויות מסועפות של חיוב. לכל חברה בקבוצה יש לקוחות וכל לקוח מחויב באופן אחר- אשראי, הוראת קבע- ועל בסיסים משתנים- חודשי, שנתי וכולי.Billing  משופר היה הגורם המוביל בדרך להטמעה של מערכת חדשה".

עם רשימת צרכים מוגדרת היטב, יצאה הקבוצה לחיפוש אחרי מציאת פתרון שייתן מענה לצרכים אלו. "בחנו תוכנות שונות" מספרת גולדנברג. "חלקן היו גדולות מדי לחברה מסדר גודל של מסע אחר, חלקן יקרות מדי וחלקן מורכבות במידה כזו שיצריכו שעות הטמעה רבות ממה שיכולנו להקצות לנושא".

את ה- SAP Business One הציגו בפני מסע אחר, אנשי חברת Menahel4You, שותפה עסקית למכירה, הטמעה ויישום של Business One  SAP המתמחה בפתרונות Billing וניהול שירות. "מכמה סיבות בחרנו בסופו של דבר ב- SAP Business One. ראשית, ההטמעה שהוצגה בפנינו עבור המערכת, הייתה פשוטה וקצרה יחסית. דובר על שישית משעות ההטמעה לעומת החלופות האחרות וההבדל הוא קריטי עבורנו. הפתרון אינו מורכב אלא קל ומותאם לצרכים של ארגון מסדר גודל בינוני. ומה שהכריע בסופו של דבר את ההחלטה היה הפתרון Billing שהציגו Menahel4You, שבאמת מתמחים בנושא".

משנתקבלה ההחלטה, החלה עבודת האפיון של המערכת ביחד עם Menahel4You. בסופו של התהליך המדוקדק, עלתה המערכת לאוויר. לאחר תקופת הרצה, במהלכה ניתן מענה לכל צורך שהתעורר והדרכות של המשתמשים במרכז ההדרכה של SAP, הטמעת מודולים ורטיקלים נוספים לטיפול בהכנסות מראש ומודול לניהול התהליכים הלוגיסטיים של מלאי והפצה אותם פיתחו  אנשי Menahel4You באמצעות כלי הפיתוח של SAP עבור קבוצת מסע אחר.

"שפה אחידה"

"כיום מאפשר לנו  ה- SAP Business One להתמודד ביעילות עם תמהיל מגוון של טרנסאקציות הנובע מספקטרום הפעילויות של הקבוצה" אומרת גולדנברג. "בין אם המקור לפעילות הוא בית הספר לצילום, מנויי מסע אחר או ה-Newsletter המקוון שלנו, החשבוניות מופקות כעת באופן אוטומטי. היום יש בידינו כלים טובים יותר לבדוק חיובים של עשרות אלפי המנויים והלקוחות. בשילוב עם היכולת לברור בין חיובים בהוראת קבע, באשראי או בכל אופן אחר. ה- SAP Business One נותן מענה לכל סוגי העסקאות, ומותיר לנו רק לבקר את שטף ההכנסות ושלמותן, ולא להתעסק בחשבונות אבודים ותהליכי חיוב מסורבלים, הנובעים למשל מאי-הכרה בחלק יחסי של הכנסות שפרושות על מספר תקופות. בכך אנחנו יכולים למקסם את הכנסותינו על בסיס הלקוחות, ולא מפסידים כסף בגלל חשבונות וחיובים אבודים".

ומה בהמשך? גולדנברג מציינת שמכל הפתרונות שהם סקרו לקראת הפרויקט, הפתרון של SAP הרשים ביכולות ההתפתחות שלו, מה שמתיישר עם ראיה של עסק שמתפתח וגדל. "בעתיד אנחנו נרצה להעמיק את השימוש ב- SAP Business One ולהחילו על תת-מערכות נוספות בקבוצה. יש לנו כוונות להשתמש גם ביכולות לניהול הרכש של המערכת, לייעול תהליך הזמנה והצעות מחיר, כמו גם ניהול תקציב ותזרים מזומנים".  

לצפיה בפורמט PDF 

ליצירת קשר: shira.alcalay@sap.com

פרסום באתר