תפריט נגישות

מחשוב ארגוני בדגש הפצה ושיווק - מניסיונה של חברת טכנובר

חברת 'טכנובר' עוסקת בייבוא ושיווק משטחים וחומרי גלם, אביזרי נירוסטה, צנרת ומוצרים לתעשייה. עם מחזור מכירות שנתי של מאה מיליון ₪, ורשימה מכובדת של לקוחות מהשורה הראשונה במשק הישראלי

מבט מהיר

פרטי חברה

שם החברה: טכנובר

תעשייה: הפצה ושיווק - מוצרים וחומרי גלם לתעשייה

מוצרים ושירותים: הפצה ושיווק מגוון רחב של מוצרים לתעשייה - הנירוסטה- חומרי גלם, צנרת ואביזרים, תעשיות הכימיקלים, גז, מזון ופרמצבטיקה ובתחומי הפלדה- שסתומים ומלכודות קיטור, תשתיות מים, דלק ומיזוג אוויר.

אתר החברה: http://www.technobar.co.il/index.php

שותף עסקי: RELS

צרכי החברה

  • מערכת אשר תאפשר זרימת מידע בארגון באופן מהיר אשר יקל על תהליך קבלת ההחלטות
  • מערכת שתאפשר מתן מענה מהיר ללקוחות בהתאם לצרכיהם

פתרון SAP

SAP Business One

הצלחות עיקריות בהטמעה

  •  התאמת הפתרון לפי הדרישות הייחודיות לארגון כדוגמת בניית מודול לניהול תעודות טיב
  •  יכולת מתן מענה מהיר ללקוחות באמצעות המערכת
  •  יכולת בקרה טובה יותר על הנתונים וזרימתם וקיצור תהליכי עבודה

מבט לעתיד

הרחבת השימוש במודול ניהול קשרי הלקוחות (CRM)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

טכנובר

חברת 'טכנובר' עוסקת בייבוא ושיווק משטחים וחומרי גלם, אביזרי נירוסטה, צנרת ומוצרים לתעשייה. לחברה 90 עובדים ושלושה סניפים ברחבי הארץ: בחיפה, בבאר-שבע והסניף המרכזי בראשון לציון. עם מחזור מכירות שנתי של מאה מיליון ₪, ורשימה מכובדת של לקוחות שהינן חברות מהשורה הראשונה במשק הישראלי, אף אחד בטכנובר לא מקל ראש במציאת פתרונות ניהול עסקי מהשורה הראשונה.

"בכל תחום בו חברה מתקיימת, הנטייה היא להגיע למצב של ודאות ויציבות שלמים" אומר רועי ברטל, אחראי IT בחברת טכנובר. "במרבית המקרים היציבות היא פונקציה של תכתיבי הסביבה, פעילות מתחרים ותנאים אובייקטיביים. אבל כשזה מגיע לכדי הכרעות שבשליטת החברה, נוכל למזער את אי הודאות באופן מקסימאלי, בין היתר במציאת פתרון אופטימאלי לניהול תהליכים עסקיים".

ברטל ממשיך ומתאר את הקושי שבהתמודדות עם מערכות ניהול עסקיות מסורתיות, אותן ביקשה החברה להחליף: "נסמכנו על מערכת מחשוב מיושנת ומסד נתונים קשה לתחזוק. במובן מסוים זרימת המידע בארגון הייתה מסורבלת מכפי שיכולה הייתה להיות, מה שהאט את תהליך קבלת ההחלטות, ומה שקריטי אף יותר מבחינתנו- מתן מענה לצורכי לקוחות. חיפשנו פתרון שיהיה זמין עבורנו לכשנזדקק לעצה או פתרון לבעיה שעלולה להתגלע במהלך השימוש ".

טכנובר סקרה מספר מערכות מקומיות מובילות, כולן הציעו פתרונות אפשריים לצרכיה של טכנובר. אל קו הגמר הגיע גם SAP Business One, אשר בסופו של התהליך הועדף על פני מתחרותיו. "היה לנו ברור כי אנו מחפשים מוצר 'עם אבא'. ההשקעות הרחבות של חברתSAP  בפיתוח המתמשך של ה-SAP Business One, הרבה מעבר להשקעות בכל פתרון זמין אחר, הבהירו לנו כי מאחורי SAP Business One עומדת חברה שתהיה לנו לעזר גם בהמשך הדרך. מה גם שעם שם משפחה כמו SAP קשה יותר ללכת לאיבוד".

טכנובר החלה בהטמעת המערכת SAP Business One באמצעות  RELS, שותפה עסקית ליישום ולמכירה של SAP Business One. ברטל מציין את מקצועיותם של המטמיעים מטעם חברת RELS. "אני מאמין גדול בעבודה באמצעות שותפים עסקיים" אומר ברטל, " RELS חזרה והבהירה לי למה בעצם גם לקוחות קטנים-בינוניים יכולים להטמיע פתרון ERP, אך בו בזמן להתאים את הפתרון לפי הדרישות הייחודיות לארגון. לדוגמה, לפני ההטמעה לא יכולנו להתמודד באמצעות ה- Access עם ניהול 120,000 תעודות טיב, על כל האינפורמציה הגלומה בהם.  על בסיס SAP Business One, RELS בנתה מודול שלם לניהול תעודות טיב".

שליטה באמצעות מערכת אחת

תוך מספר שבועות מועט עוצבו הנהלים ובוצע ניצול ראשוני של הכלים של SAP Business One. הסביבה הפתוחה בה פועל ה-SAP Business One אפשרה לטכנובר להקים בפרק זמן מינימאלי יישום המזין לתוך בסיס נתונים אחד את כל המידע הקריטי מהנהלת חשבונות ומניהול המלאי והרכש, ולאפשר בקרה טובה על הנתונים וזרימתם: "עם מלאי בהיקף של 28 מיליון שקל אתה לא רוצה לטעות" אומר ברטל. בשלב הבא מתכוונת טכנובר להרחיב גם את פתרון ניהול קשרי הלקוחות (CRM) של ה- SAP Business One.

"לא נדרשנו לשינויים מבניים-ארגוניים או הנדסיים כלשהם, נהפוך הוא: אם בעבר השתמשנו בשלוש מערכות נפרדות. כיום באמצעות שרת מרכזי אחד מבוסס SAP Business One, מתאפשרת שליטה על 40 נקודות מחשב שברשת. כל שינוי במערכת תופס בכל התחנות, והנתונים הם ארציים ולא עוד פר סניף. למעשה, זהו חיסכון עצום, בהתחשב בכך שהחלופה הייתה שדרוג של כל התחנות, מה גם שזמני נפילת המערכת התאפסו עם הטמעת המערכת של SAP".

"ללא ספק הבחירה הייתה נכונה" מסכם ברטל. "איתור פריטים או מידע על לקוח באמצעות המייל הפנימי של SAP Business One, מאפשרים שני דברים חשובים: הראשון, הביטוי המשמעותי ביותר ליתרונות הפתרון, זו היכולת לחלק את הקצאת האנשים לטובת משימות שטח על חשבון זמן שהתפנה מהפשטת תהליכי העבודה. והשני- מתן מענה מהיר ויעיל ללקוח. על הכל מנצחת פשטותה של המערכת".

לצפיה בפורמט PDF

ליצירת קשר: shira.alcalay@sap.com

פרסום באתר